Gå til innhold

PTSD og skjelvinger

Anbefalte innlegg

Gjest Kaniner
Skrevet

Jeg har PTSD. Jeg er litt usikker på hvorfor og hva diagnosen innebærer. Men det er noe som trykker på knapper innimellom som gjør at jeg plutselig bare kan begynne å skjelve tilsynelatende helt uten grunn. NHD er det en del av PTSD n ? At jeg plutselig blir skjelven helt uten grunn

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Jeg har også PTSD og har det som deg, kan begynne å skjelve helt uten grunn. ( i alle fall som jeg vet om ). Ikke så kjekt når du skal skrive under lånepapirer i banken eller på resepter på apoteket...

Mvh

Gjest Kaniner
Skrevet

Hei.

Jeg har også PTSD og har det som deg, kan begynne å skjelve helt uten grunn. ( i alle fall som jeg vet om ). Ikke så kjekt når du skal skrive under lånepapirer i banken eller på resepter på apoteket...

Mvh

ok, da er jeg ikke alene om det. Det kommer spontant, og som lyn fra klar himmel. Uten at jeg vet den direkte grunnen. Men kanskje noe der ute pirker i noen nerver som blir nervøse uten at jeg vet om hva det er..... sånn at jeg begynner å skjelve...

Skrevet

Vanlig for PTSD, forsøk å nøst litt i trådene og se om det kan ligge en godt gjemt årsak et eller annet sted.

Gjest dfgdf
Skrevet

Sånn har jeg også det. En lav dose antidepressiva gjorde hverdagen mye bedre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

PTSD er klassifisert under angstlidelsene. Skjelving er ikke er sjeldent symptom ved angst.

"Han skjelver av skrekk".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...