Gå til innhold

Musikk

Anbefalte innlegg

Gjest lovemusic
Skrevet

Når jeg hører på vakker klassisk musikk så begynner jeg nesten å tro på gud. Fler som har det sånn?. Jeg skjønner bare mindre og mindre hva jeg skal tro på. Skjønner bare ikke at noe så vakkert kan være helt tilfeldig.

Men tenker noen ganger at jeg må kutte ut å høre på dette her så jeg ikke blir en særing.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Masse fin musikk som kan få en til å bli "salig" :-)

mariaflyfly
Skrevet

Selv for meg, som er ateist, finnes det mye musikk som er så overjordisk vakker at man kan bli religiøs av mindre. Jeg tror ikke på noen gud, men at f.eks Mozart hadde et guddommelig talent utenfor fatteevne, må det da herske lite tvil om.

Et lite knippe eksempler:

Sylvia McNairs sopranstemme i en av Mozarts aller vakreste arier:

Sluttkoret på Mahlers 2. symfoni (Høydepunktet fra11:17 og ut):

Elgars cellokonsert:

Gjest lovemusic
Skrevet

Selv for meg, som er ateist, finnes det mye musikk som er så overjordisk vakker at man kan bli religiøs av mindre. Jeg tror ikke på noen gud, men at f.eks Mozart hadde et guddommelig talent utenfor fatteevne, må det da herske lite tvil om.

Et lite knippe eksempler:

Sylvia McNairs sopranstemme i en av Mozarts aller vakreste arier:

Sluttkoret på Mahlers 2. symfoni (Høydepunktet fra11:17 og ut):

Elgars cellokonsert:

Takk mariaflyfly :)

Gjest Nerda
Skrevet

Fantes det ikke musikk, tror jeg at jeg ville vært død... Alltid både utøvd og opplevd :).

Det absolutt verste jeg har vert ned på var da jeg ble fratatt CD-spiller+ ved en innleggelse. Jeg var alvorlig deprimert, hadde MYE angst... Sjølsagt har jeg ingen problemer med å fostå logikken til de ansatte, men for meg var musikk det eneste som nådde meg. De forsto det heldigvis, så jeg fikk det tilbake. Uansett hvor destruktiv jeg var, ville jeg aldri skada meg på det eneste som holdt meg gående. Gud eller hvem det nå var visste hva han gjorde da han skapte musikk .

Fyr på peisen, en malende katt på fanget og Goldbergvariasjonene (Bach) = ro i sjela.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...