Gå til innhold

Fontex og brekninger

Anbefalte innlegg

Sarah Elizabeth
Skrevet

Jeg vet at Fontex gis til pasienter med bulimi for å redusere overspising og fremkalling av brekninger, men hvordan fungerer det egentlig? Regner vel egentlig med at det skal forstås som at trangen til å overspise dempes, men hindrer det også på noen måte brekninger i seg selv?

Jeg har ikke bulimi eller noen annen spiseforstyrrelse, men jeg sliter veldig i det daglige med ufrivillige brekninger pga angst. Spesielt sliter jeg med oppkast når jeg prøver å spise før jeg skal ut på noe som gjør meg engstelig. I praksis blir det oppkast nesten hver dag. Jeg har en sammensatt angstproblematikk med sosial angst, panikklidelse (helt frisk), og at jeg generelt er på "alerten" stort sett hele tiden.

Jeg bruker 10 mg Cipralex (den har kurert panikklidelsen helt), men lurer på om det kunne være noe som helst poeng å forsøke å bytte til Fontex eller aller helst kombinere Cipralex med en liten dose Fontex?

For ordens skyld vil jeg si at jeg også bruker 30 mg remeron og 5 mg zyprexa (har stemningsstabiliserende virkning på meg).

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det reduserer ikke brekningene i seg selv.

Sarah Elizabeth
Skrevet

Nei, det reduserer ikke brekningene i seg selv.

Takk for svar! Det var synd, men som forventet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...