Gå til innhold

NHD; medisinspørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Erikz
Skrevet

Hei,

Har hatt panikkangst siden 2005. Går på 20 mg cipralex og har hatt en periode på 2 år uten store anfall. Stortrives i jobben og hatt mange jern i ilden.

Fikk et stort panikkanfall på møte på mandag, noe som har satt meg veldig tilbake. Har vært sliten i det siste, så ble ikke direkte overrasket, egentlig.

Angsten har dessverre tatt overtaket igjen. Har fått tilbud om ny jobb ( i samme organisasjon) som jeg har sagt ja til og har gledet meg enormt til. Men nå har disse tankene snudd seg pga anfallet og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg har fått time til metakognitiv behandling hos psykolog i april. Første gangen jeg prøver dette.

1) Synes du jeg bør gå for jobben til tross for at jeg har fått tilbakefall, eller skal jeg holde på det "trygge" og ikke ta sjansen på en ny og stor omveltning ?

2) Bør jeg trappe opp dosen på cipralex ? Fra 20-30 mg? Litt av frykten min er at medisinen ikke "virker" lenger.

3) Andre gode råd? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...