Gå til innhold

ABB, hevn og demokrati

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

uansett meninger eller følelser en har, så har ingen rett til å drepe andre! Du høres rett og slett farlig ut! Forteller du barna dine dette? Husk at de er lett påvirkelige...

Hei!

:) jeg sitter som ABB inne med mine egne meninger om ting, jeg formidler lite annet av dem, enn rent tekniske problemstillinger andre spør meg om :)

men jeg er kjent med å mene ukorrekte ting, jeg mener det jeg mener og får slett ikke med meg hvilken vei grimaser eller øyne går, heldigvis kanskje.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

27

• Sør

22

• Angustia

4

• Tante Anna

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

mmm

og med kompetansen på asperger syndrom i Norge i dag, ja så

er jeg ikke trygg på at de har rett.

Jeg og ABB har så mye felles :) at jeg burde ikke bare skrevet til han, men blitt bedre kjent med han,

imidlertid provoserer menneskynet hans meg, derfor skriver jeg ikke til han, men jeg mener nå at kompetansen på asperger i Norge er elendig. Har han asperger noe noen svensle og utenalandske eksperter er inne på, vil han fastholde sine holdninger kanskje livet ut, Da skal han straffes for dem, som en kriminell og ikke som psykotisk.

Jeg skriver dette ut i fra den lille interesse og forståelse som er på asperger syndrom i dag, for de med autisme som er i sin egen verden av tankebyggninger, som er så begavet at de lett tilegner seg kunnskapene de fleste andre ikke ville mestret, og de gjør det alene og de er modige nok til så stå alene, for sterkest er den som står alene.

Dette du nå skriver har du og jeg diskutert tidligere. Har vært inne på tanken jeg også, men vi får se hva de nye sakkyndige kommer frem til.

Madelenemie
Skrevet

''Jeg savner at alle tenker hver for seg og ikke så mye i gruppe og hva som er PK og å tråd med partiet man stemmer''

Enig i det, men her går du ganske langt i å forsvare handlingene til ABB og du finner nesten ingen som enige med deg uansett hvilket parti man stemmer. Du sier til og med at du vil ha flere slike handlinger frem til folk har forstått at handlingene ikke er syke.

Hei!

Ja for meg er prinsipper om å få mene det man vil viktige, veien dit, vet jeg ofte innebærer at blod flyter.

Det er de som ikke tåler meninger sitt ansvar også, hvis du leste hva jeg skrev.

Madelenemie
Skrevet

Dette du nå skriver har du og jeg diskutert tidligere. Har vært inne på tanken jeg også, men vi får se hva de nye sakkyndige kommer frem til.

Hei!

:)

Så er vi enige der da.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Ja for meg er prinsipper om å få mene det man vil viktige, veien dit, vet jeg ofte innebærer at blod flyter.

Det er de som ikke tåler meninger sitt ansvar også, hvis du leste hva jeg skrev.

''veien dit, vet jeg ofte innebærer at blod flyter''

Nei, det er bare i en krig at det skjer ofte. Terrorhandlinger kan ikke forsvares, selv om det skjer.

Madelenemie
Skrevet

Da du spurte dolerne her om hjelp da du passet et lite barn. Det glemmer jeg aldri.

Hei!

Okey,

Jeg tenker meg om nå da, jeg tror det der skyldes at jeg ordlegger meg feil jeg er ganske snill, jeg er bare så klosset med noen ting.

Da en venn sa at jeg skulle si vugge barn ikke riste barn skjønte jeg 1 av mange mirsforståelser, jeg mente jo vugge.

Madelenemie
Skrevet

''veien dit, vet jeg ofte innebærer at blod flyter''

Nei, det er bare i en krig at det skjer ofte. Terrorhandlinger kan ikke forsvares, selv om det skjer.

Hei!

men de kan forståes!

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

De er helt umulig og forstå for meg.

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Hei!

:) jeg sitter som ABB inne med mine egne meninger om ting, jeg formidler lite annet av dem, enn rent tekniske problemstillinger andre spør meg om :)

men jeg er kjent med å mene ukorrekte ting, jeg mener det jeg mener og får slett ikke med meg hvilken vei grimaser eller øyne går, heldigvis kanskje.

Høres ut som du fraskriver deg ansvar for det du sier.

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Hei!

Så hvis dine barn ble drept pga meninger som ikke ble hørt, så var det forståelig for deg?

Gjest grublendeikveld
Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

forstås ikke av meg.

Gjest dfhgf
Skrevet

Hei!

Jo det mener jeg!

Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.

Uenig kan man være, men å stemple ondskap og vannvidd med psykiske forklaringesmodeller godtar jeg ikke, jeg tror det bare gir næring til flere slike handlinger, selv om det er langt mellom mennesker som har evner og mot til og alene gjennomføre slike ting.

Jeg syns man har godt av et utøya til og enda et til, og enda et til, helt til man skjønner at meninger er meninger og slett ingen sykdom!

Du må forvente deg at mange blir sinte på deg hvis du ordlegger deg sånn.

Hva tror du en forelder som har mistet sitt barn på utøya ville ha følt om han eller hun hadde hørt deg si at "vi hadde hatt godt av" at det skal skje enda flere ganger?

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

Nei, de kan ikke forstås.

Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

Nei, de kan ikke hverken forståes eller forsvares.

Gjest Høstløv
Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

Nei, slike forskrudde holdninger og gjerninger kan ikke forstås av vanlige mennesker.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

Nei, de kan neppe forstås utover at det har rabla fullstendig for fyren.

Skrevet

Jeg tror ABB ville likt og hatt deg til forsvarer. Jeg er enig i dette med knebling av meninger, men det er ikke en selvfølgelighet å drepe fordi om en ikke blir hørt.

Det kan hende han ikke har psykiatrisk diagnose og det kan hende er tilregnelig, men handlingene hans er syke likevel. De er ihvertfall ikke normale.

Det er da ingen som har "kneblet" ABBs meninger - tullprat om "kulturmarxisme" og alt det andre han bablet om ligger fritt tilgjengelig på nett, og også meget like innlegg i DOLs arkiv.

Det er ingen som "knebler" dem, men svært mange av disse tror at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt.

Så snart noen andre benytter seg av deres ytringsfrihet, så påstår den gjengen (ABB et al) seg "kneblet".

Det er åpenbart tull.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det er da ingen som har "kneblet" ABBs meninger - tullprat om "kulturmarxisme" og alt det andre han bablet om ligger fritt tilgjengelig på nett, og også meget like innlegg i DOLs arkiv.

Det er ingen som "knebler" dem, men svært mange av disse tror at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt.

Så snart noen andre benytter seg av deres ytringsfrihet, så påstår den gjengen (ABB et al) seg "kneblet".

Det er åpenbart tull.

Med vennlig hilsen

''et er ingen som "knebler" dem, men svært mange av disse tror at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt''

Han har selv sagt at ting han har skrevet ble slettet. Jeg vet ikke hvor og jeg vet ikke om det er sant.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Det er åpenbart tull.

Med vennlig hilsen

''at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt.''

Likt ditt eget blinde og fanatiske hat mot en stor del av det norske folk, nemlig de som støtter en annen innvandringspolitikk en dagens?

Du er selve kroneksemelet på misbruk av ytringsfrihet, og kjenner ikke noe lavmål.

Gjest Uforståelig
Skrevet

Selvfølgelig dreper man ikke, ikke engang for å redde sin kultur! Det er mange konstruktive måter man kan forsvare sin kultur på, å drepe ungdommer (som tilhører nettopp den kulturen man vil "redde") er gal manns verk. Kall det gjerne ondskap istedetfor galskap. Men rasjonelt er det ikke. Selvfølgelig dreper man ikke. ABB har hatt like stor mulighet til å fremme sine synspunkter som alle andre, når og på hvilket tidspunkt har han og hans meningsfeller blitt kneblet? På hvilken måte? Mener du virkelig at folk som har "avvikende", ikke mainstreem meninger kan forstås hvis de dreper for å få oppmerksomhet? Hvis man føler at ens egen kultur er i fare, og man føler også at den kulturen er verdt å redde, og tiltak må til, hvorfor ikke gå gjennom vanlige politiske kanaler? Å gjennomføre en massakre er ikke selvfølgelig uansett hvor misforstått og "kneblet" man føler seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...