Gå til innhold

ABB, hevn og demokrati

Anbefalte innlegg

Skrevet

''et er ingen som "knebler" dem, men svært mange av disse tror at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt''

Han har selv sagt at ting han har skrevet ble slettet. Jeg vet ikke hvor og jeg vet ikke om det er sant.

Hei,

Ja, selvsagt har man ikke ytringsrett verken på DOL eller hvis man skriver leserbrev til Aftenposten, eller på sidene av Nettavisen. Det er da ingen overraskelse at noe av det han skrev ble slettet.

Ytringsfrihet består av retten til å ytre seg offentlig. At staten ikke stenger avisen din hvis du skriver noe staten ikke liker.

Ytringsfrihet innebærer ikke at du har rett til å få skriveriene dine publisert i den avisen du måtte ønske, eller at skriveriene dine skal få stå uimotsagt. Dette er ikke "knebling".

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

27

• Sør

22

• Angustia

4

• Tante Anna

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Hei,

Ja, selvsagt har man ikke ytringsrett verken på DOL eller hvis man skriver leserbrev til Aftenposten, eller på sidene av Nettavisen. Det er da ingen overraskelse at noe av det han skrev ble slettet.

Ytringsfrihet består av retten til å ytre seg offentlig. At staten ikke stenger avisen din hvis du skriver noe staten ikke liker.

Ytringsfrihet innebærer ikke at du har rett til å få skriveriene dine publisert i den avisen du måtte ønske, eller at skriveriene dine skal få stå uimotsagt. Dette er ikke "knebling".

Med vennlig hilsen

''Ja, selvsagt har man ikke ytringsrett verken på DOL eller hvis man skriver leserbrev til Aftenposten''

LOL nei det må da du vite alt om, så mange ganger som du har blitt utsetengt både fra DOL og andre forum rundt omkring.

Skrevet

Hei!

Jo det mener jeg!

Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.

Uenig kan man være, men å stemple ondskap og vannvidd med psykiske forklaringesmodeller godtar jeg ikke, jeg tror det bare gir næring til flere slike handlinger, selv om det er langt mellom mennesker som har evner og mot til og alene gjennomføre slike ting.

Jeg syns man har godt av et utøya til og enda et til, og enda et til, helt til man skjønner at meninger er meninger og slett ingen sykdom!

Madelenemie,

Du bør tenke deg GODT om hvordan du ordlegger deg.

Du bør heller ikke falle i fellen til å tro at noen blir "kneblet". ABB og hans medkumpanjonger publiserer fritt over halve internettet. Inklusive hans "manifest".

At de påstår seg "kneblet" er løgn (beviselig løgn).

De bruker ordet "kneblet" fordi noen skriver innlegg som er uenig med ABB og hans venner. De bruker "kneblet" fordi noen ikke aksepterer innleggene deres, som om alle har plikt til å skrive deres innlegg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvfølgelig dreper man ikke, ikke engang for å redde sin kultur! Det er mange konstruktive måter man kan forsvare sin kultur på, å drepe ungdommer (som tilhører nettopp den kulturen man vil "redde") er gal manns verk. Kall det gjerne ondskap istedetfor galskap. Men rasjonelt er det ikke. Selvfølgelig dreper man ikke. ABB har hatt like stor mulighet til å fremme sine synspunkter som alle andre, når og på hvilket tidspunkt har han og hans meningsfeller blitt kneblet? På hvilken måte? Mener du virkelig at folk som har "avvikende", ikke mainstreem meninger kan forstås hvis de dreper for å få oppmerksomhet? Hvis man føler at ens egen kultur er i fare, og man føler også at den kulturen er verdt å redde, og tiltak må til, hvorfor ikke gå gjennom vanlige politiske kanaler? Å gjennomføre en massakre er ikke selvfølgelig uansett hvor misforstått og "kneblet" man føler seg.

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Et forsøk på knebling kan f.eks være når en sammenligner en person med ABB pga av ens meninger. Ingen vil bli sammenlignet med han og det fører en diskusjon ute på villspor. Dette så jeg eksempler på her inne rett etter 22. juli.

Og dette sier jeg selv om jeg stemmer AP og er langt unna og ha disse meningene selv.

Skrevet

Et forsøk på knebling kan f.eks være når en sammenligner en person med ABB pga av ens meninger. Ingen vil bli sammenlignet med han og det fører en diskusjon ute på villspor. Dette så jeg eksempler på her inne rett etter 22. juli.

Og dette sier jeg selv om jeg stemmer AP og er langt unna og ha disse meningene selv.

Nei, det er ikke knebling. Knebling innebærer at vedkommende ikke får ytret seg. At andre svarer (med mer eller mindre gode argumenter) er ikke knebling.

For eksempel, i denne tråden blir dette skrevet til meg:

''Likt ditt eget blinde og fanatiske hat mot en stor del av det norske folk, nemlig de som støtter en annen innvandringspolitikk en dagens?

Du er selve kroneksemelet på misbruk av ytringsfrihet, og kjenner ikke noe lavmål.''

Dette er er ikke knebling av meg (selv om det er det iht din definisjon); det er bare en fyr sin ikke har ordentlige argumenter og er derfor redusert til slikt.

Men det er verken å kneble meg, eller å nekte meg ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

jeg beklager hvis du miforstår meg,

Jeg tror jeg mener det jeg mener? men jeg klarer ikke sette meg inn i sinnet til mennesker, følelsene i alle ting, derfor tar jeg forbehold.

Jeg er nok bare provosert over at gale handlinger og meninger møtes på en slik måte i vårt samfunn, det gjelder også andre jeg er usikker på Hanne Herland er en av dem, hun mener alle så mye om, jeg vet ikke, jeg tar det hun skriver for det hun skriver, og jeg syns hun mener en del rart, men fra det til å mene så mye foraktelig om henne er det langt.

Jeg er derfor ikke enig med noen for ikke vet jeg.

Jeg savner at alle tenker hver for seg og ikke så mye i gruppe og hva som er PK og å tråd med partiet man stemmer.

Det er ingen rettighet at man skal fremføre alle meninger uimotsagt.

Tvertimot, min RETT til å svare på ABBs idiotiske innlegg er MIN ytringsfrihet.

Det er en del av min ytringsfrihet å latterliggjøre innlegg fra ABB, Herland, og hvem som helst andre. Uten at det gir dem noen rett til å begå terrorisme eller vold.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nei, det er ikke knebling. Knebling innebærer at vedkommende ikke får ytret seg. At andre svarer (med mer eller mindre gode argumenter) er ikke knebling.

For eksempel, i denne tråden blir dette skrevet til meg:

''Likt ditt eget blinde og fanatiske hat mot en stor del av det norske folk, nemlig de som støtter en annen innvandringspolitikk en dagens?

Du er selve kroneksemelet på misbruk av ytringsfrihet, og kjenner ikke noe lavmål.''

Dette er er ikke knebling av meg (selv om det er det iht din definisjon); det er bare en fyr sin ikke har ordentlige argumenter og er derfor redusert til slikt.

Men det er verken å kneble meg, eller å nekte meg ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Det er ikke pent sagt, men det blir ikke helt det samme som å sammenligne med ABB rett etter at han slaktet mange barn.

Skrevet

Det er ikke pent sagt, men det blir ikke helt det samme som å sammenligne med ABB rett etter at han slaktet mange barn.

Jeg aner ikke hvem som gjorde det, men det er fremdeles ikke knebling. Knebling handler om å forhindre noen i å ytre seg - ikke om hvordan de blir besvart.

Alternativt, hvis man definerer "stygge innlegg" som knebling, så kan jeg påberope meg å være "kneblet" siden jeg har lister på flere hundere slike innlegg skrevet mot meg.

Uansett, nettet er fullt av høyreekstremisme, så ethvert snakk om "knebling" faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvfølgelig dreper man ikke, ikke engang for å redde sin kultur! Det er mange konstruktive måter man kan forsvare sin kultur på, å drepe ungdommer (som tilhører nettopp den kulturen man vil "redde") er gal manns verk. Kall det gjerne ondskap istedetfor galskap. Men rasjonelt er det ikke. Selvfølgelig dreper man ikke. ABB har hatt like stor mulighet til å fremme sine synspunkter som alle andre, når og på hvilket tidspunkt har han og hans meningsfeller blitt kneblet? På hvilken måte? Mener du virkelig at folk som har "avvikende", ikke mainstreem meninger kan forstås hvis de dreper for å få oppmerksomhet? Hvis man føler at ens egen kultur er i fare, og man føler også at den kulturen er verdt å redde, og tiltak må til, hvorfor ikke gå gjennom vanlige politiske kanaler? Å gjennomføre en massakre er ikke selvfølgelig uansett hvor misforstått og "kneblet" man føler seg.

Kloke ord!

Skrevet

''at ytringsfrihet består av å få spy ut alt hatet de orker. Uimotsagt.''

Likt ditt eget blinde og fanatiske hat mot en stor del av det norske folk, nemlig de som støtter en annen innvandringspolitikk en dagens?

Du er selve kroneksemelet på misbruk av ytringsfrihet, og kjenner ikke noe lavmål.

''Du er selve kroneksemelet på misbruk av ytringsfrihet, og kjenner ikke noe lavmål.''

Tror du må lese innlegget til 'Sør' en gang til...

Skrevet

Hei!

Jo det mener jeg!

Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.

Uenig kan man være, men å stemple ondskap og vannvidd med psykiske forklaringesmodeller godtar jeg ikke, jeg tror det bare gir næring til flere slike handlinger, selv om det er langt mellom mennesker som har evner og mot til og alene gjennomføre slike ting.

Jeg syns man har godt av et utøya til og enda et til, og enda et til, helt til man skjønner at meninger er meninger og slett ingen sykdom!

''Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.''

Nettopp, ord møtes med ord, meninger møtes med meninger, debatter på alle nivåer er konstruktivt. Men motstridenede meninger rettferdiggjør ikke drap / massakre / terror.

Jeg skal ikke tillegge deg meninger du ikke har, men formuleringene dine i denne tråden kan lett mistolkes..

Skrevet

Hei!

men de kan forståes!

''men de kan forståes!''

Jeg tenker at de kan forklares, men ikke forsvares (i likhet med annen destruktiv atferd).

Madelenemie
Skrevet

''Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.''

Nettopp, ord møtes med ord, meninger møtes med meninger, debatter på alle nivåer er konstruktivt. Men motstridenede meninger rettferdiggjør ikke drap / massakre / terror.

Jeg skal ikke tillegge deg meninger du ikke har, men formuleringene dine i denne tråden kan lett mistolkes..

Hei!

Okey, men jeg skrev altså at de med meninger som ikke er PK ikke like lett slipper til med dem, dette kan føre til frustrasjon og voldelige handlinger, noe jeg forstår uten å si det er riktig.

Eks at Aftenposten ble kritisert for å gi spalteplass til meninger fra Hanne Herland syns jeg er merkelig da det ellers jo står så mye ubrukelig i avisene, så hva er feil med å gi plass til meninger noen har, men som ikke deles av flertallet, kanskje?

Jeg er ikke enig i at alle stemmer blir hørt i den offentlige debatt i dag, ja alle kan mene noe, og skrive på sine internetforum, men ikke så lett blir ukorrekte meninger om ting publisert. Og det dreier seg altså ikke en gang om hat-meninger, men å mene utradisjonelle ting.

Når avisene dekker så mye ubrukelig som hvilke kjoler som ga hvilket terningkast så er det ikke plassen i avisene det står på, men viljen til å la alle meninger få komme frem.

Selv tilhører jeg ytterste venstre i hovedsak, men jeg tenker likevel mine egne tanker og er ikke enig i alt, men i hovetrekkene, og jeg syns vi i vår del av verden kompromisser for mye med våre verdier og ikke ser hvilken verdi det ligger i vår kulturarv som har gitt oss et samfunn der det enkelte menneske gis gode muligheter, og man har stor grad av likeverd.

Det bør vi være stoltere av og verne rundt, både i Frankrike og England er det shariadomstoler som enkelte muslimslke invandrergrupper forholder seg mer til enn landets lover, det er fakta det må være lov å diskutere.

Madelenemie
Skrevet

''men de kan forståes!''

Jeg tenker at de kan forklares, men ikke forsvares (i likhet med annen destruktiv atferd).

Hei!

Ja det er jeg enig i.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Jeg aner ikke hvem som gjorde det, men det er fremdeles ikke knebling. Knebling handler om å forhindre noen i å ytre seg - ikke om hvordan de blir besvart.

Alternativt, hvis man definerer "stygge innlegg" som knebling, så kan jeg påberope meg å være "kneblet" siden jeg har lister på flere hundere slike innlegg skrevet mot meg.

Uansett, nettet er fullt av høyreekstremisme, så ethvert snakk om "knebling" faller på sin egen urimelighet.

Med vennlig hilsen

''Jeg aner ikke hvem som gjorde det''

Nei, det ville vel ingen drømt om at du skulle gjøre heller.

Likene på Utøya var ikke kalde før du kynisk og uten skrupler forsøkte å klistre store deler av befolkningen til ugjerningene, noe som for øvrig fortsatte med uformisnket styrke frem til fyren ble erklært som det han er: Splitter pine gal.

Gjest nedenforogut
Skrevet

''Jeg aner ikke hvem som gjorde det''

Nei, det ville vel ingen drømt om at du skulle gjøre heller.

Likene på Utøya var ikke kalde før du kynisk og uten skrupler forsøkte å klistre store deler av befolkningen til ugjerningene, noe som for øvrig fortsatte med uformisnket styrke frem til fyren ble erklært som det han er: Splitter pine gal.

''Likene på Utøya var ikke kalde før du kynisk og uten skrupler forsøkte å klistre store deler av befolkningen til ugjerningene, noe som for øvrig fortsatte med uformisnket styrke frem til fyren ble erklært som det han er: Splitter pine gal.''

Du mener til han og ett par til ;) ble utestengt fra forumet en tid.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Likene på Utøya var ikke kalde før du kynisk og uten skrupler forsøkte å klistre store deler av befolkningen til ugjerningene, noe som for øvrig fortsatte med uformisnket styrke frem til fyren ble erklært som det han er: Splitter pine gal.''

Du mener til han og ett par til ;) ble utestengt fra forumet en tid.

Ja, det var et lite opphold da, uten at det hjalp nevneverdig.

Skrevet

Bra skrevet! Ellers synes jeg det er mye uhyggelig og ufattelig som står i denne tråden...

Gjest nedenforogut
Skrevet

Ja, det var et lite opphold da, uten at det hjalp nevneverdig.

Nei det er lite som hjelper på dere tror jeg. Du sitter klar til å hogge hver gang han svarer på et innlegg. Han sitter klar til å hogge via en tredjepart, for han svarer deg ikke lengre direkte. Dere burde seriøst skaffe dere noen nye interesser. Livet deres er i ferd med å ebbe ut gutter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...