Gå til innhold

ABB, hevn og demokrati

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Nei det er lite som hjelper på dere tror jeg. Du sitter klar til å hogge hver gang han svarer på et innlegg. Han sitter klar til å hogge via en tredjepart, for han svarer deg ikke lengre direkte. Dere burde seriøst skaffe dere noen nye interesser. Livet deres er i ferd med å ebbe ut gutter!

''Dere burde seriøst skaffe dere noen nye interesser''

Hva skal du finne på da?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

27

• Sør

22

• Angustia

4

• Tante Anna

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest nedenforogut
Skrevet

''Dere burde seriøst skaffe dere noen nye interesser''

Hva skal du finne på da?

Jeg har ingen problemer med å finne på noe selv om dere bedriver barnsligheter og kaster bort livet deres her inne og sikkert haugevis av andre steder jeg ikke kjenner til.

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å finne på noe selv om dere bedriver barnsligheter og kaster bort livet deres her inne og sikkert haugevis av andre steder jeg ikke kjenner til.

''Jeg har ingen problemer med å finne på noe selv om...''

Jeg tror du lyver.

Gjest nedenforogut
Skrevet

''Jeg har ingen problemer med å finne på noe selv om...''

Jeg tror du lyver.

Forundrer meg ikke.

Gjest uforståelig
Skrevet

Hei!

Okey, men jeg skrev altså at de med meninger som ikke er PK ikke like lett slipper til med dem, dette kan føre til frustrasjon og voldelige handlinger, noe jeg forstår uten å si det er riktig.

Eks at Aftenposten ble kritisert for å gi spalteplass til meninger fra Hanne Herland syns jeg er merkelig da det ellers jo står så mye ubrukelig i avisene, så hva er feil med å gi plass til meninger noen har, men som ikke deles av flertallet, kanskje?

Jeg er ikke enig i at alle stemmer blir hørt i den offentlige debatt i dag, ja alle kan mene noe, og skrive på sine internetforum, men ikke så lett blir ukorrekte meninger om ting publisert. Og det dreier seg altså ikke en gang om hat-meninger, men å mene utradisjonelle ting.

Når avisene dekker så mye ubrukelig som hvilke kjoler som ga hvilket terningkast så er det ikke plassen i avisene det står på, men viljen til å la alle meninger få komme frem.

Selv tilhører jeg ytterste venstre i hovedsak, men jeg tenker likevel mine egne tanker og er ikke enig i alt, men i hovetrekkene, og jeg syns vi i vår del av verden kompromisser for mye med våre verdier og ikke ser hvilken verdi det ligger i vår kulturarv som har gitt oss et samfunn der det enkelte menneske gis gode muligheter, og man har stor grad av likeverd.

Det bør vi være stoltere av og verne rundt, både i Frankrike og England er det shariadomstoler som enkelte muslimslke invandrergrupper forholder seg mer til enn landets lover, det er fakta det må være lov å diskutere.

Alt det du skriver her forstår jeg. Men jeg ser ikke sammenligningen til ABB. Mener du i fulle alvor at hvis Hanne Herland ikke fikk kronikkene sine/meningene sine på trykk lengre, er det forståelig om hun tyr til vold? Ja, endog massakrer? Flott å høre andre meninger, og det er nettopp når andre meninger kommer fram i offentligheten vi får debatt. De blir alltid sterkt kritisert, de meningene er jo ikke pk! Da må de som innehar de ikke-politisk-korrekte meningene stå på enda hardere for å bli hørt. Med det mener jeg skrive GODE kronikker, debattere på nettfora, skrive bøker og gjerne "manifester", avholde møter og demonstrasjoner, starte poilitiske partier eller delta aktivt innen de bestående. Det er da ikke forståelig at de dreper folk, hvis Herland plutselig hadde gjort det? Å bli litt frustert hvis man ikke når fram i den offentlige debatten forstår jeg (selvom det gjelder mange!). Men reaksjonen på det: Å drepe vilkårlige barn/ungdom bare for oppmerksomhetens skyld, det er en 100% uforståelig reaksjon. jeg skjønner ikke at du kan skjønne at det var en rasjonell måte for ABB å reagere på at han har det politiske synet han har?

Skrevet

Selvfølgelig dreper man ikke, ikke engang for å redde sin kultur! Det er mange konstruktive måter man kan forsvare sin kultur på, å drepe ungdommer (som tilhører nettopp den kulturen man vil "redde") er gal manns verk. Kall det gjerne ondskap istedetfor galskap. Men rasjonelt er det ikke. Selvfølgelig dreper man ikke. ABB har hatt like stor mulighet til å fremme sine synspunkter som alle andre, når og på hvilket tidspunkt har han og hans meningsfeller blitt kneblet? På hvilken måte? Mener du virkelig at folk som har "avvikende", ikke mainstreem meninger kan forstås hvis de dreper for å få oppmerksomhet? Hvis man føler at ens egen kultur er i fare, og man føler også at den kulturen er verdt å redde, og tiltak må til, hvorfor ikke gå gjennom vanlige politiske kanaler? Å gjennomføre en massakre er ikke selvfølgelig uansett hvor misforstått og "kneblet" man føler seg.

Takk - jeg satt å funderte på hvordan i all verden jeg skulle formulere de tankene jeg hadde etter å ha lest hovedinnlegget og sto rett og slett fast... men du satte ord på det:-) God skrevet!

Skrevet

Hei!

Jo det mener jeg!

Og jeg mener at like ille og verre ting kan skje om man ikke våger løfte debatten opp på det nivå der man tåler nettopp ord som klør og irriterer i ørene. Ord som er hårrreisende og meningsløse, man skal tåle de, tørre møte vannviddet med saklige argumenter og ikke gruppementalitet, for kanskje er det en legitim frykt bak den, den møtes best med ord så slipper man kanskje handlinger ingen ønsker, heller ikke de som forårsaker dem.

Uenig kan man være, men å stemple ondskap og vannvidd med psykiske forklaringesmodeller godtar jeg ikke, jeg tror det bare gir næring til flere slike handlinger, selv om det er langt mellom mennesker som har evner og mot til og alene gjennomføre slike ting.

Jeg syns man har godt av et utøya til og enda et til, og enda et til, helt til man skjønner at meninger er meninger og slett ingen sykdom!

''Jeg syns man har godt av et utøya til og enda et til, og enda et til, helt til man skjønner at meninger er meninger og slett ingen sykdom!''

Du sjokkerer meg - DYPT! Jeg kan ikke fatte og begripe at du kan skrive slike ting. At du er for ytringsfrihet og at kanskje i hovedsak bare en PK mening kommer fram er helt ok - men DENNE setningen - fy f-...

Skrevet

Nei det er lite som hjelper på dere tror jeg. Du sitter klar til å hogge hver gang han svarer på et innlegg. Han sitter klar til å hogge via en tredjepart, for han svarer deg ikke lengre direkte. Dere burde seriøst skaffe dere noen nye interesser. Livet deres er i ferd med å ebbe ut gutter!

Siden du nevner meg: det er svært sjeldent jeg nevner ham, faktisk. Her var det bare første og beste tilfeldige eksempel på det jeg ville illustrere.

Utover det tror jeg knapt at han selv tror på de løgnene han sprer om ting jeg visstnok skal ha skrevet. De samme løgnene som han repeterer igjen og igjen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Okey, men jeg skrev altså at de med meninger som ikke er PK ikke like lett slipper til med dem, dette kan føre til frustrasjon og voldelige handlinger, noe jeg forstår uten å si det er riktig.

Eks at Aftenposten ble kritisert for å gi spalteplass til meninger fra Hanne Herland syns jeg er merkelig da det ellers jo står så mye ubrukelig i avisene, så hva er feil med å gi plass til meninger noen har, men som ikke deles av flertallet, kanskje?

Jeg er ikke enig i at alle stemmer blir hørt i den offentlige debatt i dag, ja alle kan mene noe, og skrive på sine internetforum, men ikke så lett blir ukorrekte meninger om ting publisert. Og det dreier seg altså ikke en gang om hat-meninger, men å mene utradisjonelle ting.

Når avisene dekker så mye ubrukelig som hvilke kjoler som ga hvilket terningkast så er det ikke plassen i avisene det står på, men viljen til å la alle meninger få komme frem.

Selv tilhører jeg ytterste venstre i hovedsak, men jeg tenker likevel mine egne tanker og er ikke enig i alt, men i hovetrekkene, og jeg syns vi i vår del av verden kompromisser for mye med våre verdier og ikke ser hvilken verdi det ligger i vår kulturarv som har gitt oss et samfunn der det enkelte menneske gis gode muligheter, og man har stor grad av likeverd.

Det bør vi være stoltere av og verne rundt, både i Frankrike og England er det shariadomstoler som enkelte muslimslke invandrergrupper forholder seg mer til enn landets lover, det er fakta det må være lov å diskutere.

''Okey, men jeg skrev altså at de med meninger som ikke er PK ikke like lett slipper til med dem,''

Dette er feil, Madeleine. Rett og slett. Det grenser faktisk til løgn.

Nettavisene er FULLE av ekstreme meninger, hat mot kvinner, muslimer, innvandrere, homofile, funksjonshemmede og diverse andre grupper. Det er overhodet ikke vanskelig å få publisert hatefulle ytringer - nettet flyter over av dem.

Det som faktisk ER i mangelvare er seriøse, vel-argumenterte innlegg (enten det nå er fra den ene eller andre siden).

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.
Skrevet

''Okey, men jeg skrev altså at de med meninger som ikke er PK ikke like lett slipper til med dem,''

Nettavisene er FULLE av ekstreme meninger, hat mot kvinner, muslimer, innvandrere, homofile, funksjonshemmede og diverse andre grupper. Det er overhodet ikke vanskelig å få publisert hatefulle ytringer - nettet flyter over av dem.

Det som faktisk ER i mangelvare er seriøse, vel-argumenterte innlegg (enten det nå er fra den ene eller andre siden).

Med vennlig hilsen

''Det er overhodet ikke vanskelig å få publisert hatefulle ytringer - nettet flyter over av dem''

Regner med at du sikter til de daglige hat-innlegg mot frp-folk som du infiserte DOL med i måned etter måned?

Eller er det bare andres angivelige "hat" du sikter til?

Gjest Nord og ned.
Skrevet

Siden du nevner meg: det er svært sjeldent jeg nevner ham, faktisk. Her var det bare første og beste tilfeldige eksempel på det jeg ville illustrere.

Utover det tror jeg knapt at han selv tror på de løgnene han sprer om ting jeg visstnok skal ha skrevet. De samme løgnene som han repeterer igjen og igjen.

Med vennlig hilsen

''Siden du nevner meg: det er svært sjeldent jeg nevner ham, faktisk.''

Innlegg nr. 2 bare i dag som viser hvor "flink" du er til å la være og omtale og bry deg om N&N.

Du er jo en gedigen narr.

Det er btw ingen som har hevdet at du har skrevet noe som du ikke har gjort.

Madelenemie
Skrevet

Alt det du skriver her forstår jeg. Men jeg ser ikke sammenligningen til ABB. Mener du i fulle alvor at hvis Hanne Herland ikke fikk kronikkene sine/meningene sine på trykk lengre, er det forståelig om hun tyr til vold? Ja, endog massakrer? Flott å høre andre meninger, og det er nettopp når andre meninger kommer fram i offentligheten vi får debatt. De blir alltid sterkt kritisert, de meningene er jo ikke pk! Da må de som innehar de ikke-politisk-korrekte meningene stå på enda hardere for å bli hørt. Med det mener jeg skrive GODE kronikker, debattere på nettfora, skrive bøker og gjerne "manifester", avholde møter og demonstrasjoner, starte poilitiske partier eller delta aktivt innen de bestående. Det er da ikke forståelig at de dreper folk, hvis Herland plutselig hadde gjort det? Å bli litt frustert hvis man ikke når fram i den offentlige debatten forstår jeg (selvom det gjelder mange!). Men reaksjonen på det: Å drepe vilkårlige barn/ungdom bare for oppmerksomhetens skyld, det er en 100% uforståelig reaksjon. jeg skjønner ikke at du kan skjønne at det var en rasjonell måte for ABB å reagere på at han har det politiske synet han har?

Hei!

Jeg burde kanskje heller som en påpekte skrevet: så kan det forklares, og ikke, forstås.

Jeg mener den beste måten å forebygge vold og frustrasjon er å tåle det man ikke skjønner at noen kan mene.

Jeg kan bli provosert over en del FRP politikere, men jeg syns FRP er et viktig parti og kanal for de som er uenig med meg i innvandringsspørsmål.

Likevel har FRP gjort en del med sine holdninger, og blitt ganske moderate, jeg syns likevel de blir tatt lite seriøst i debatter til tross for oppslutningen som de faktisk har, og som kanskje vil øke, når våpenet andre bruker mot dem er latterliggjøring istedet for å møte meningene med argumenter.

Selv om jeg er for økt innvandring, er jeg også enig med FRP i at hjemsendelse av bråkmakere burde være enklere.

Ivareta vår kultur gjør vi best ved å ta i mot alle de flykninger som trenger det, som setter pris på vårt demokrati og respekterer oss som folk, og de er det tross alt mange av.

De andre trenger vi ikke.

Krekar og følget hans, de er også en gruppe, syns jeg man skal gi en lavo og fly dem til arktis.

Der tror jeg de forurenser minst da må de begynne å tenke, samt de får et skikkelig problem i fastemåneden ramadam når solen jo ikke går ned og de må sulte noen mnd.

Gjest togli
Skrevet

Hei!

Jeg burde kanskje heller som en påpekte skrevet: så kan det forklares, og ikke, forstås.

Jeg mener den beste måten å forebygge vold og frustrasjon er å tåle det man ikke skjønner at noen kan mene.

Jeg kan bli provosert over en del FRP politikere, men jeg syns FRP er et viktig parti og kanal for de som er uenig med meg i innvandringsspørsmål.

Likevel har FRP gjort en del med sine holdninger, og blitt ganske moderate, jeg syns likevel de blir tatt lite seriøst i debatter til tross for oppslutningen som de faktisk har, og som kanskje vil øke, når våpenet andre bruker mot dem er latterliggjøring istedet for å møte meningene med argumenter.

Selv om jeg er for økt innvandring, er jeg også enig med FRP i at hjemsendelse av bråkmakere burde være enklere.

Ivareta vår kultur gjør vi best ved å ta i mot alle de flykninger som trenger det, som setter pris på vårt demokrati og respekterer oss som folk, og de er det tross alt mange av.

Krekar og følget hans, de er også en gruppe, syns jeg man skal gi en lavo og fly dem til arktis.

Der tror jeg de forurenser minst da må de begynne å tenke, samt de får et skikkelig problem i fastemåneden ramadam når solen jo ikke går ned og de må sulte noen mnd.

Hahaha, jeg ler ved tanken på Krekar i Arktis :))

Vel talt - enig i alt du skriver :)

Skrevet

Hei!

Har ikke Krekar samme rettighet til å få fremføre sine argumenter som Frp?

De har tross alt veldig mye felles (begge på høyresiden politisk).

Med vennlig hilsen

Madelenemie
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hei!

Da leser vi forskjellige aviser. :)

I avisene kan man stort sett forutsi hva som menes om en sak, jeg er enig i mye, men savner meningsmotstanderne, det er rart for det stemmer ikke med oponionen og oppslutningen enkelte partier som står langt fra meg politisk har.

. Et friskt pust kom den dagen dr Skavlan mente noe om at snart trenger vi ikke glødepærer lenger fordi det er jo så mange energier rundt oss. (han siktet til Mathas engler)

Ellers er det stort sett lite av interesse annet enn på forskning.no og slike nettaviser/sider, nature osv... Men jeg har oppdaget at debattene i svensk TV faktisk er både mer saklige og mer brede.

Det føles som om man tørr mer, nå har jo de et langt mer rasistiks parti enn oss, husker ikke navn nå, derfor må de kanskje bare ta de ubehagelige debattene også.

Jeg hørte et foredrag av herland, jeg syns noe hun sa var forståelig, men så kom så mye rart ut som jeg lurte på hvilket belegg hun hadde for å hevde, men uansett kritikken mot at hennes bok fikk slik omtale syns jeg er merkelig, det vitner jo tvert i mot om at vi tåler dårligere meningsmotstanderne.

Gjest fra bergen
Skrevet

Med vennlig hilsen

''De har tross alt veldig mye felles''

Det er bare du som klarer å komme opp med slike logiske kortslutninger.

Madelenemie
Skrevet

Hahaha, jeg ler ved tanken på Krekar i Arktis :))

Vel talt - enig i alt du skriver :)

Hei!

Ja jeg har ivret for å sende muslimer til Nord Norge nettopp for at de skal få tenke på at Muhammed/Allah glemte midnattsolen når han foreskrev fastemåneden ramadam. :)

Sannheten er jo at han ikke viste om midnattsolen :)

Madelenemie
Skrevet

Med vennlig hilsen

Hei!

Nei, han er en trussel mot vårt demokrati og vår kultur,

Han truer den på alle måter og bør fengsles for det.

Så bør han utvises, landene han og Batti dyrkes vil vel forbarme seg over dem.

Skrevet

Hei!

Nei, han er en trussel mot vårt demokrati og vår kultur,

Han truer den på alle måter og bør fengsles for det.

Så bør han utvises, landene han og Batti dyrkes vil vel forbarme seg over dem.

Du skriver jo nettopp at folk skal få uttrykke seg, selv om det de sier ikke er "PK"?

Gjelder ikke dette alle, eller gjelder det bare de du er enig med?

Skrevet

''De har tross alt veldig mye felles''

Det er bare du som klarer å komme opp med slike logiske kortslutninger.

Nei, reaksjonære konservative har mye felles. Det er bare å se på holdningen til likestiling, homofil adopsjon, sosialdemokrati, osv osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...