Gå til innhold

ABB, hevn og demokrati

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Nei, fru m. Du har skrevet et innlegg som satte mer enn mitt sinn i kok. Når du kan skrive slik du gjør, så kan jeg forstå at en person kunne klare å gjøre alt det som ble gjort 22. juli. Han er altså ikke "alene." Du forstår handlingene, sier du. Du svarte ikke på det jeg spurte om; hvis det var dine barn som ble drept, pga meninger som "morderen" mente ble kneblet. Hadde du da forstått handlingene hans? Tror du vil tenke deg både en og to ganger om, før du svarer. Jeg synes vi skal vise respekt for ofrene, og deres pårørende, og vise ryggen til ABB. Alle skulle snudd ryggen til, bokstavelig talt, hver gang han viser trynet sitt. Om det er et fengslingsmøte eller retten eller hva som helst. Han er ond, han er et dyr, han er umenneskelig. Han er feig. (slakter helt uskyldige mennesker, som er forsvarsløse. han har ikke såpass mye mot at han skyter seg selv når han anser seg for ferdig.) hvis du så brennpunkt i går eller i dag, så hadde du kanskje hatt litt empati med ofrene.

Jeg gikk en lang tur i dag, og det eneste jeg klarte å tenke på; var de personene som var i brennpunkt. Jeg gråter for dem. Jeg blir redd når jeg tenker på framtiden, og hva slike syke mennesker kan finne på. Og jeg blir trist når du skriver som du gjør. Kanskje du bør snakke litt med din behandler om dette? vis hva du har skrevet, og spør hva han synes? For det virker ikke som at du forstår hva vi andre mener.

Hei!

ja det var noen uheldige ting jeg skrev.

Selv gråter jeg ikke en tåre for noe av dette, men jeg ser at andre gjør det, men klarer så dårlig sette meg inn i andres følelser, det er egentlig dumt.

Det er noe av det dummeste og dårligste ved meg, og jeg hater det, jeg håper det kommer en medisin som kan gjøre meg bedre i stand til dette i fremtiden, jeg håper på å få oksytocin, men halveringstiden er mellom 3 -17 min. og min psykiater har forklart at det ikke fins depot tabl.enda, men hun undersøker videre.

Jeg beklager at jeg såret deg som gråter og har vondt av dette, jeg skulle vært litt mer sånn.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

27

• Sør

22

• Angustia

4

• Tante Anna

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei!

ja det var noen uheldige ting jeg skrev.

Selv gråter jeg ikke en tåre for noe av dette, men jeg ser at andre gjør det, men klarer så dårlig sette meg inn i andres følelser, det er egentlig dumt.

Det er noe av det dummeste og dårligste ved meg, og jeg hater det, jeg håper det kommer en medisin som kan gjøre meg bedre i stand til dette i fremtiden, jeg håper på å få oksytocin, men halveringstiden er mellom 3 -17 min. og min psykiater har forklart at det ikke fins depot tabl.enda, men hun undersøker videre.

Jeg beklager at jeg såret deg som gråter og har vondt av dette, jeg skulle vært litt mer sånn.

Madelenemie,

Jeg forstår at du ikke mente å "være slem" eller såre noen.

Jeg tror du kanskje bør huske (eller lage en regel) om at du tenker deg veldig godt om hvordan du skal formulere deg før du skriver om ting som omhandler drap, voldtekt, overgrep, osv.

Dette er emner hvor det er veldig lett å skrive noe galt, eller ordlegge seg på en slik måte at man blir misforstått, og folk blir såret.

For eksempel, hvis man diskuterer "skattesystemet" og du skriver noe som blir misforstått, så vil det ikke såre noen.

Hvis noe du skriver om noen som er myrdet blir misforstått, så kan noen virkelig bli såret, selv om jeg forstår du ikke har den intensjonen.

Med vennlig hilsen

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Ja jeg skjønner det nå, det var litt tanken min som gikk i en retning også klarte jeg ikke skrive det bedre.

Det var dumt.

Så godt at du ser at dette ble dumt selv. Du skriver så mye fornuftig til vanlig, og jeg tror jeg skjønner hva du egentlig ville si, men slik du sa det ble det bare veldig feil.

Du mente kanskje å stille spørsmålstegn rundt det å psykeliggjøre ondskapsfulle ytringer, og det er jeg i såfall enig med deg i. Det er ikke gitt at ekstremistiske holdninger er vrangforestillinger slik man kan få inntrykk av at mange argumenterer for.

Madelenemie
Skrevet

Madelenemie,

Jeg forstår at du ikke mente å "være slem" eller såre noen.

Jeg tror du kanskje bør huske (eller lage en regel) om at du tenker deg veldig godt om hvordan du skal formulere deg før du skriver om ting som omhandler drap, voldtekt, overgrep, osv.

Dette er emner hvor det er veldig lett å skrive noe galt, eller ordlegge seg på en slik måte at man blir misforstått, og folk blir såret.

For eksempel, hvis man diskuterer "skattesystemet" og du skriver noe som blir misforstått, så vil det ikke såre noen.

Hvis noe du skriver om noen som er myrdet blir misforstått, så kan noen virkelig bli såret, selv om jeg forstår du ikke har den intensjonen.

Med vennlig hilsen

Hei!

Okey.

Da skal jeg tenke meg om på de teamene der.

der er nok lurt, fordi jeg kan få A på å bruke formler, men med en gang jeg ikke har formler er det som om jeg ikke en gang er middels men stryker, særlig gjelder dette mellommenneskelige forhold.

Takk for at du forstod dette, ja for jeg ble lei meg når jeg skjønte at flere ble så såret. Jeg skal huske dette.

Ellers er jeg litt syk i dag, men har vært på forelesning, har grusom uro og hjertebank og føler meg varm og uvel og svimmel, jeg drikker kammillete nå, og lurer på om jeg rett og slett ikke tåler de medisinene jeg kan ta ved behov, jeg er litt bekymret nå, men det går vel bra, bare jeg puster rolig.

Madelenemie
Skrevet

Så godt at du ser at dette ble dumt selv. Du skriver så mye fornuftig til vanlig, og jeg tror jeg skjønner hva du egentlig ville si, men slik du sa det ble det bare veldig feil.

Du mente kanskje å stille spørsmålstegn rundt det å psykeliggjøre ondskapsfulle ytringer, og det er jeg i såfall enig med deg i. Det er ikke gitt at ekstremistiske holdninger er vrangforestillinger slik man kan få inntrykk av at mange argumenterer for.

Hei!

Takk for forståelsen.

Ja jeg mente det du skriver :)

Og jeg er skikkelig lei meg for det at jeg såret så forferdelig enkelte, det dumme er at man ikke kan spole tilbake, og derfor faller likosm beklagelser på sin egen steingrunn (om du skjønner hva jeg mener), men jeg skal følge sørs råd også.

:)

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Takk for forståelsen.

Ja jeg mente det du skriver :)

Og jeg er skikkelig lei meg for det at jeg såret så forferdelig enkelte, det dumme er at man ikke kan spole tilbake, og derfor faller likosm beklagelser på sin egen steingrunn (om du skjønner hva jeg mener), men jeg skal følge sørs råd også.

:)

Vet du madelenemie, det å innse at man har tatt feil og beklage det er noe mange har langt større problemer med enn deg. Dersom noen her inne ikke aksepterer din forklaring syns jeg rett og slett ikke du skal tenke mer på det :)

Skrevet

Vet du madelenemie, det å innse at man har tatt feil og beklage det er noe mange har langt større problemer med enn deg. Dersom noen her inne ikke aksepterer din forklaring syns jeg rett og slett ikke du skal tenke mer på det :)

Enig med Kayia!

Med vennlig hilsen

Gjest ambrose
Skrevet

Støttes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...