to-barns-mamman Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Jippi, ny estimert slutthøyde :-) Var til kontroll med minstejenta i går, og hun vokser :-) Hun har nå en tilvekst noe over gjennomsnittet, så hun er så vidt kommet inn i normalområdet for WHO`s vekstkurver, og det ser ut som om slutthøyden hennes blir 151 cm. For et par år siden så det ut som om hun skulle få en slutthøyde på rundt 145 så vi er veldig fornøyde. Nå er jo ikke 151 all verdens høyde heller, men det er vi allikevel fornøyd med. Hun er frisk og rask på alle områder, - ble til og med foreslått skolestart et år før tiden. Men det valgte vi ikke å gjøre, bla. pga høyden. Hun turner, er tatt ut på eliteparti, - og som treneren sier, hun har den beste turnkropp en kan ønske seg - så tusta er forøyd hun :-)) I dag er hun 118 cm, og har såvidt bikket 20 tallet på vekta, - da ble hun stolt :-) Forresten hun er 8 1/2 år om noen lurer ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 151 cm er helt fint det. ) Jeg er drøye centimeteren høyere selv og har i grunnen aldri hatt problemer med det, kan være litt kinkig å finne klær innimellom (spesielt kåper o.l.), særlig om man får litt pupper og lår, men det går stort sett veldig greit. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også to-barnsmamma Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Vi har ei lita ei som er født i Kina, og jeg er også veldig spent på hvor høyt hun kommer til å rage når hun er utvokst. Men det viktigste er at hun er ei springfjær av en velutvikla og tilfreds unge, som ligger et drøyt hestehode foran sine jevnaldrende på de fleste områder. Vakker er hun også. Myrsnipe? Jeg? Ja, absolutt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 Vi har ei lita ei som er født i Kina, og jeg er også veldig spent på hvor høyt hun kommer til å rage når hun er utvokst. Men det viktigste er at hun er ei springfjær av en velutvikla og tilfreds unge, som ligger et drøyt hestehode foran sine jevnaldrende på de fleste områder. Vakker er hun også. Myrsnipe? Jeg? Ja, absolutt! Hvor kommmer din jente fra? Gammel? Lenge siden dere ble foreldrene hennes? Bare svar om du vil :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2012 151 cm er helt fint det. ) Jeg er drøye centimeteren høyere selv og har i grunnen aldri hatt problemer med det, kan være litt kinkig å finne klær innimellom (spesielt kåper o.l.), særlig om man får litt pupper og lår, men det går stort sett veldig greit. ) Så godt å høre fra en "liten en". Og det med klær skal vi nok ordne, - det er jo en utfordring nå også, men det går :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Så godt å høre fra en "liten en". Og det med klær skal vi nok ordne, - det er jo en utfordring nå også, men det går :-) Jeg er også under 160 og har klart meg alldeles utmerket. Som Lillemus sier så kan pupper og lår etterhvert bli et (ør)lite problem, men jeg finner faktisk til tider bukser jeg ikke må sy opp (senest en Levi's på Match nå på lørdag), så det er mulig. Min 8 og et halvt åring er forresten rundt 20 kg og ca 122 høy nå, så hun blir ingen kjempe hun heller. Slekter på mor :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også to-barnsmamma Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Hvor kommmer din jente fra? Gammel? Lenge siden dere ble foreldrene hennes? Bare svar om du vil :-) Regna med at det var ei lita kinafrøken du beskrev, ja Vår lille springfjær kommer fra Jiangxi-regionen, og er tre år gammel. Hun kom til oss når hun var 6 mnd. Og deres? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Vi hadde en sluttvurdering på 156 på frøkna mi. Nå er hun 14, har akkurat passeert 156 og veier 39 kilo. Og det ser ut som om hun har stagnert nå. Hun hadde en vekstspurt mellom tolv og tretten, da stakte hun seg 5 - 6 cm, og to cm etter det. Nå har hun stått stille et halvt års tid, så vi regner med at full høyde er nådd. Lita og nett er frøkna vår, og hennes største problem i klesveien er at det er litt problem med straplesskjoler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. mars 2012 Del Skrevet 8. mars 2012 Vi hadde en sluttvurdering på 156 på frøkna mi. Nå er hun 14, har akkurat passeert 156 og veier 39 kilo. Og det ser ut som om hun har stagnert nå. Hun hadde en vekstspurt mellom tolv og tretten, da stakte hun seg 5 - 6 cm, og to cm etter det. Nå har hun stått stille et halvt års tid, så vi regner med at full høyde er nådd. Lita og nett er frøkna vår, og hennes største problem i klesveien er at det er litt problem med straplesskjoler. 156 er da helt perfekt! Har aldri ønsket å være høyere jeg ihvertfall :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to-barns-mamman Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 Regna med at det var ei lita kinafrøken du beskrev, ja Vår lille springfjær kommer fra Jiangxi-regionen, og er tre år gammel. Hun kom til oss når hun var 6 mnd. Og deres? Samme her, Jiangxi. Vi hentet henne i Nanchang august 2004, kom hjem med henne på hennes 1 års dag :-) Har også en jente på 12 (13 om en måned) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Så flott! Jeg har også små barn, men de passer akkurat inn i skinnet sitt, og de rekker akkurat ned til bakken, så det er jo perfekt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.