Gå til innhold

Sexualitet i terapi

Anbefalte innlegg

Gjest bifile meg
Skrevet

Jeg lurer på hvor vanlig det er å gå i terapi pga seksualitet? Dette høres kanskje ut som et tulleproblem, men jeg har innledet et forhold til en jente samtidig som jeg er i et samboerforhold med en mann. Jeg har klart å holde forholdet skjult, men det har tært veldig på meg. På en måte vil jeg hengi meg til henne, samtidig som jeg må begrense meg pga han som venter hjemme.

Jeg er bifil, det har jeg alltid visst, men våger jeg å leve i et lesbisk forhold? Da tenker jeg i hovedsak på det med å få barn sammen, noe som vil være nært forestående pga alderen min (og hun jeg er sammen med).

Mange sånne tanker surrer i hodet på meg, og jeg har vurdert å ta noen timer hos en psykolog for å gjøre ting klarere for meg selv. Naturlig nok vil jeg ikke snakke med venner/famile om dette, da det lettere vil nå min samboer at jeg holder noe skjult for ham.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• XbellaX

11

• Persille1365381127

9

• Tante Anna

8

Skrevet

Gjør det snarest i tilfelle - hvor lenge klarer du å holde det skjult for samboeren din da? Og det er jo en meget stygg ting å gjøre, å holde noe slikt skjult.

Gjest duken
Skrevet

Helt normalt og veldig nyttig.

''Helt normalt og veldig nyttig.''

Vel, hva mener du her egentlig? Det er da ikke "normalt" å være bifil? Heller ikke å være utro.

Nyttig? Hva er nyttig?

Gjest duken
Skrevet

''Da tenker jeg i hovedsak på det med å få barn sammen, noe som vil være nært forestående pga alderen min (og hun jeg er sammen med). ''

Jeg synes det er svært egoistisk av lesbiske og homofile par å få barn sammen. Det er mange grunner til det, som jeg ikke gidder å ramse opp nå.

Men hvorfor skal alt normaliseres? Finnes det ingen grenser igjen for hva som er unormalt?

Gjest dflkjg
Skrevet

''Da tenker jeg i hovedsak på det med å få barn sammen, noe som vil være nært forestående pga alderen min (og hun jeg er sammen med). ''

Jeg synes det er svært egoistisk av lesbiske og homofile par å få barn sammen. Det er mange grunner til det, som jeg ikke gidder å ramse opp nå.

Men hvorfor skal alt normaliseres? Finnes det ingen grenser igjen for hva som er unormalt?

Er vel ikke noe mer egoistisk av de enn av andre?

Mange barn i verden trenger nye foreldre, og lesbiske og homofile kan gjøre en minst like bra jobb som andre.

Tror det å vokse opp med homofile foreldre kommer langt ned på lista over traumealvorlighetsgrad man kan oppleve i barndommen!

Skrevet

Vel, hva mener du her egentlig? Det er da ikke "normalt" å være bifil? Heller ikke å være utro.

Nyttig? Hva er nyttig?

''

Nyttig? Hva er nyttig?''

Det er nyttig, og helt normalt med terapi, når hun er i den situasjonen hun er i og trenger hjelp til å sortere tanker.

Det er langt vanligere, enn du åpenbart tror, å være bifil.

Gjest Kayia
Skrevet

Nyttig? Hva er nyttig?

Jeg tror du misforstod. Ts lurte på om det var normalt å gå i seksuell terapi, og XbellaX sa at det er det.

Skrevet

Jeg synes du skal passe dine egne saker og la vær å komme med dømmende og frekke kommentarer til et menneske som spør om hjelp. Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?

Gjest duken
Skrevet

''

Nyttig? Hva er nyttig?''

Det er nyttig, og helt normalt med terapi, når hun er i den situasjonen hun er i og trenger hjelp til å sortere tanker.

Det er langt vanligere, enn du åpenbart tror, å være bifil.

''Det er nyttig, og helt normalt med terapi, når hun er i den situasjonen hun er i og trenger hjelp til å sortere tanker.''

aah.. sånn du mente ja.

Gjest Kayia
Skrevet

Mener du at det er seksuell legning som tilsier om en voksen er en god forelder eller ikke?

Gjest duken
Skrevet

Jeg synes du skal passe dine egne saker og la vær å komme med dømmende og frekke kommentarer til et menneske som spør om hjelp. Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?

''Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?''

Og hva gir deg retten til å ta meg fordi jeg har meninger som ikke er helt i tidens definisjon av "A4"? Og at jeg velger å si det til et menneske?

Pass heller dine egne saker selv. Det var da tross alt ikke deg jeg skrev det til.

Skrevet

''Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?''

Og hva gir deg retten til å ta meg fordi jeg har meninger som ikke er helt i tidens definisjon av "A4"? Og at jeg velger å si det til et menneske?

Pass heller dine egne saker selv. Det var da tross alt ikke deg jeg skrev det til.

Hvorfor føler du behovet med å komme med en irettesettende pekefinger og være regelrett frekk og uforskammet til et menneske som spør om noe helt annet? Har du ingenting nyttig å komme med av svar kan du vel strengt tatt klare å holde kjeft eller starte en debatt om det på åpent? Vedkommende ba om hjelp, ikke få sårende og dømmende kommentarer rett i trynet når hun er i en vanskelig situasjon.

Skrevet

Huff for et svar du gir det stakkars mennesket :-(

Gjest duken
Skrevet

Mener du at det er seksuell legning som tilsier om en voksen er en god forelder eller ikke?

Nei, selvsagt ikke. Men her må en tenke på barnet/barna. Et lesbiskt par jeg kjenner fikk barn vha en sædbank i Danmark.

Et par kjendishomofile har stått fram i media og sagt at de kjøpte egg fra en dame i "et land" og betalte en annen kvinne til å bære frem barnet.

Ser du at slikt kan by på problemer for barnet/barna når de vokser opp og blir store nok til å forstå og trekke egne slutninger?

Skrevet

Hei,

homofili er ikke lengre noen psykiatrisk diagnose, men det er mulig å få diagnose ego-dyston seksualitet dersom det er slik at du ikke ønsker å være bifil. Men slik du fremstiller det virker det ikke slik. Så jeg er usikker på hvilken diagnose de kan stille, for man må ha en diagnose. Kanskje tilpasningsforstyrrelse?

Gjest duken
Skrevet

Hvorfor føler du behovet med å komme med en irettesettende pekefinger og være regelrett frekk og uforskammet til et menneske som spør om noe helt annet? Har du ingenting nyttig å komme med av svar kan du vel strengt tatt klare å holde kjeft eller starte en debatt om det på åpent? Vedkommende ba om hjelp, ikke få sårende og dømmende kommentarer rett i trynet når hun er i en vanskelig situasjon.

''Vedkommende ba om hjelp, ikke få sårende og dømmende kommentarer rett i trynet når hun er i en vanskelig situasjon.''

Greit nok det, men nå var det vel du og et par andre som "startet" diskusjonen ved å stille meg til ansvar for det jeg hadde skrevet, ved å spørre meg om ting.

Og dette er internett, og i tillegg doktoronline. Her må en regne med litt av hvert, iallefall inne på psykiatriforum... Trådstarter var sikkert klar over det da hun postet.;)

Skrevet

''Vedkommende ba om hjelp, ikke få sårende og dømmende kommentarer rett i trynet når hun er i en vanskelig situasjon.''

Greit nok det, men nå var det vel du og et par andre som "startet" diskusjonen ved å stille meg til ansvar for det jeg hadde skrevet, ved å spørre meg om ting.

Og dette er internett, og i tillegg doktoronline. Her må en regne med litt av hvert, iallefall inne på psykiatriforum... Trådstarter var sikkert klar over det da hun postet.;)

Selvsagt starter jeg en diskusjon med deg når du lirer av deg slike ting. Hadde det enda hatt relevans til det hun ønsket svar på. Du skal få ha de meningene du ønsker, så lenge du ønsker, men det er så fenomenalt frekt og upassende å slenge dem i trynet på et menneske som ikke gjør noe annet enn å spørre om hjelp.

Skrevet

Legning sier ingenting om personlighet og egnethet til å ha barn. Det er mange heterofile som ikke burde ha barn.

Gjest Kayia
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men her må en tenke på barnet/barna. Et lesbiskt par jeg kjenner fikk barn vha en sædbank i Danmark.

Et par kjendishomofile har stått fram i media og sagt at de kjøpte egg fra en dame i "et land" og betalte en annen kvinne til å bære frem barnet.

Ser du at slikt kan by på problemer for barnet/barna når de vokser opp og blir store nok til å forstå og trekke egne slutninger?

Nei jeg gjør egentlig ikke det. Jeg tror at måten barn blir møtt på og holdninger de omgis av gir dem en selvfølelse og trygghet som gjør dem i stand til å takle at livet organiseres på ulikt sett. Det er jo dette vi ser ellers også ikke sant? Hvordan er det, 50 % vokser i dag opp utenfor rammen av en A4 kjernefamilie uten at dette påfører ungene en traume.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...