Gå til innhold

Sexualitet i terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da bør du lese svaret en gang til.

Det er nok andre en meg som har vrangsiden ut i dag.

Hvorfor ber du meg lese det en gang til, jeg leste det helt fint første gang :-)

Dersom xbellax hadde kalt duken for drittsekk uoppfordret, så er saken selvsagt en annen. Det er måten vedkommende svarer på som får henne til å reagere, og med rette i mine ører!

I blant føler jeg at på DOL er det om å gjøre å tolke med vrangsiden ut slik at man har mest mulig å kverulere og "krangle" surmaget om, slik som nå :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• XbellaX

11

• Persille1365381127

9

• Tante Anna

8

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvorfor ber du meg lese det en gang til, jeg leste det helt fint første gang :-)

Dersom xbellax hadde kalt duken for drittsekk uoppfordret, så er saken selvsagt en annen. Det er måten vedkommende svarer på som får henne til å reagere, og med rette i mine ører!

I blant føler jeg at på DOL er det om å gjøre å tolke med vrangsiden ut slik at man har mest mulig å kverulere og "krangle" surmaget om, slik som nå :-)

Nettopp!

Skrevet

Nettopp!

Det var deg jeg mente nå ;-)

God helg :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det var deg jeg mente nå ;-)

God helg :-)

Og jeg mener dere.

Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men her må en tenke på barnet/barna. Et lesbiskt par jeg kjenner fikk barn vha en sædbank i Danmark.

Et par kjendishomofile har stått fram i media og sagt at de kjøpte egg fra en dame i "et land" og betalte en annen kvinne til å bære frem barnet.

Ser du at slikt kan by på problemer for barnet/barna når de vokser opp og blir store nok til å forstå og trekke egne slutninger?

Det er langt flere barn som har problemer med homofobe mennesker, enn noen av de oppkonstruerte problemstillingene dine.

Skrevet

Her overreagerer du voldsomt!

Å kalle dukens innlegg for frekt er ikke riktig.

Duken har sin mening om saken og må få lov til å ha det.

Du og jeg har også hatt en diskusjon hvor du hardnakket forsvarer mangfoldet i svarene her på dol.

Dukens innlegg, i en personlig tråd, er både frekt og upassende.

Hvis vedkommende ønsker å diskutere "barn med homofile foreldre" så gjøres det i en egen tråd på Åpen, og ikke som angrep mot en person på Psykiatri.

Skrevet

Her har vi forskjellige meninger.

Det handler ikke om å ha forskjellige meninger (det er det ingen som nekter noen), men grunnleggende folkeskikk. Eller mangel på sådan.

Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men her må en tenke på barnet/barna. Et lesbiskt par jeg kjenner fikk barn vha en sædbank i Danmark.

Et par kjendishomofile har stått fram i media og sagt at de kjøpte egg fra en dame i "et land" og betalte en annen kvinne til å bære frem barnet.

Ser du at slikt kan by på problemer for barnet/barna når de vokser opp og blir store nok til å forstå og trekke egne slutninger?

Det er opptil flere barn av likekjønnede foreldre som har deltatt i politiske debatter der dette har vært tema - og som har bedt folk la være å konstruere problemer på deres vegne.

Det er sikkert noen av dem som i perioder kunne ønsket seg en mer A4 familie, men det er det tusenvis av barn av heterofile foreldre også som gjør.

Det store flertall av dem som blir foreldre på den måten, har antakelig et langt mer reflektert og planlagt forhold til oppgaven, enn mange hetero-par har.

Gjennom tidene har folk har alltid argumentert med at barna vil få det vondt hvis foreldrene (særlig moren) gjør ditt og datt. Da jeg vokste opp var det barn som ikke hadde mor hjemme på heltid, som ville gå undergangen i møte. Snart ble det mer vanlig at mødre jobbet, da ble det skilsmissebarna som ville havne på skråplanet.

Nå er de grensene flyttet litt. Men jeg tror vi skal la være å bekymre oss så veldig på andres vegne, så lenge vi ikke har noe annet enn synsing å basere det på. Jeg husker godt følelsen av å lese i avisa at jeg kom til å gå til grunne fordi moren min jobbet (hun var riktignok gift med faren min).

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det handler ikke om å ha forskjellige meninger (det er det ingen som nekter noen), men grunnleggende folkeskikk. Eller mangel på sådan.

For ordens skyld er jeg ikke enig med duken. Men at dette svaret skal være så forferdelig ille ifh andre "skarpe" svar her inne går jeg ikke med på. Duken blir kritisert her fordi det er duken.

Dessuten, når vi er inne på folkeskikk, er man like ille selv når man kaller duken en drittsekk og begynner å si at duken aldri selv burde få barn.

Hvis man snakker så varmt og dydig om folkeskikk burde man holde seg til dette selv også.

motorPrøysen
Skrevet

Du skriver mye om deg selv og dine kvaler, lite om sviket mot samboeren din og de kvalene du påfører ham. Dét er det største problemet ditt, ikke den seksuelle legningen din.

Du ønsker kanskje å gå i terapi for å lette deg, bli sett, forstått, etc. Det kan godt hende dette vil være bra for deg, men det er ikke det du trenger for å løse denne situasjonen. Det eneste som kan hjelpe deg her er at du tar et valg: Enten skværer du opp med samboeren din og forlater ham for henne du er utro med, eller motsatt, du avslutter forholdet til henne.

Skrevet

Jeg synes du skal passe dine egne saker og la vær å komme med dømmende og frekke kommentarer til et menneske som spør om hjelp. Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?

''Jeg synes du skal passe dine egne saker og la vær å komme med dømmende og frekke kommentarer til et menneske som spør om hjelp. Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?''

Jeg synes ikke akkurat du bidrar positivt heller, når du svarer duken slik. Det er jo ikke noe vanskelig å få frem budskapet ditt uten å begynne å omtale vedkommende som en drittsekk.

Skrevet

Du skriver mye om deg selv og dine kvaler, lite om sviket mot samboeren din og de kvalene du påfører ham. Dét er det største problemet ditt, ikke den seksuelle legningen din.

Du ønsker kanskje å gå i terapi for å lette deg, bli sett, forstått, etc. Det kan godt hende dette vil være bra for deg, men det er ikke det du trenger for å løse denne situasjonen. Det eneste som kan hjelpe deg her er at du tar et valg: Enten skværer du opp med samboeren din og forlater ham for henne du er utro med, eller motsatt, du avslutter forholdet til henne.

Enig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et typisk spørsmål som en vil ha stor nytte av å prate om med en profesjonell.

Gjest ambrose
Skrevet

''Jeg synes du skal passe dine egne saker og la vær å komme med dømmende og frekke kommentarer til et menneske som spør om hjelp. Hva i herrens navn gir deg retten til å være en drittsekk?''

Jeg synes ikke akkurat du bidrar positivt heller, når du svarer duken slik. Det er jo ikke noe vanskelig å få frem budskapet ditt uten å begynne å omtale vedkommende som en drittsekk.

Jeg tenkte også det samme som deg, men turte ikke si det.. Ellers er jeg veldig ofte enig med XbellaX, hun har mange gode svar, og jeg skjønner ikke hvorfor hun svarer slik..

Skrevet

For ordens skyld er jeg ikke enig med duken. Men at dette svaret skal være så forferdelig ille ifh andre "skarpe" svar her inne går jeg ikke med på. Duken blir kritisert her fordi det er duken.

Dessuten, når vi er inne på folkeskikk, er man like ille selv når man kaller duken en drittsekk og begynner å si at duken aldri selv burde få barn.

Hvis man snakker så varmt og dydig om folkeskikk burde man holde seg til dette selv også.

Poenget er at på DOL er det forskjell hva man kan tillate seg å skrive i en personlig tråd (hvor folk ber om hjelp), og en generell diskusjonstråd.

Duken begår overtramp her. (Hvorvidt andre også måtte gjøre det endrer ikke på det Duken har skrevet.)

Med vennlig hilsen

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Poenget er at på DOL er det forskjell hva man kan tillate seg å skrive i en personlig tråd (hvor folk ber om hjelp), og en generell diskusjonstråd.

Duken begår overtramp her. (Hvorvidt andre også måtte gjøre det endrer ikke på det Duken har skrevet.)

Med vennlig hilsen

Helt rett observert, andre begår også overtramp.

Skrevet

Helt rett observert, andre begår også overtramp.

Jeg har ikke lest hele tråden, men her er det Dukens overtramp som både er alvorligst og som startet det hele.

Om vedkommende får egen medisin så berettiger det ikke mobbingen som Duken bedriver.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men her er det Dukens overtramp som både er alvorligst og som startet det hele.

Om vedkommende får egen medisin så berettiger det ikke mobbingen som Duken bedriver.

Da synes jeg du skal lese hele tråden.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du har fått så mye sympati i nederste del av tråden her. Du er utro, og burde få like mye formaninger som det huuf får. Utrokap er like ille når det foregår med en av samme kjønn. Nå bare holder du på samboeren din fordi han er trygg reserve mens du finner ut om du våger å gjøre det store spranget.

Rydd opp på hjemmebane først. Gjør det slutt. Så kan du gå i terapi og vurdere hvilken legning du har og om du har guts nok til å gå i mot normene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...