Gå til innhold

Sexualitet i terapi

Anbefalte innlegg

Gjest alvende
Skrevet

Enig.

Jeg forsvarer ikke utroskap, men poenget er at denne tråden handler overhodet ikke om det.

Utroskap er heller ikke ulovlig (bortsett fra i land som Iran og Saudi Arabia), eller noen diagnose (!).

Med vennlig hilsen

''Jeg forsvarer ikke utroskap, men poenget er at denne tråden handler overhodet ikke om det.''

Enig i det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• XbellaX

11

• Persille1365381127

9

• Tante Anna

8

Skrevet

''Dukens innlegg, i en personlig tråd, er både frekt og upassende.''

Kremt, i hvem sin tråd er det nettopp du befinner deg i nå?

Selvgode folk, altså...

I tråden til kvinnen du angrep uten mål og mening.

Skrevet

''Det var helt riktig å kalle det innlegget frekt. TS ber ikke om meninger på barn i homofile forhold, det var en bitteliten bisetning i innlegget. Å kommentere det på den måten er unødvendig, og det er ingen annen grunn til å gjøre det enn å spre edder og galle''

Hun ba heller ikke om råd eller meninger om sitt utroskap, men får likevel negative kommentarer om det. Hvorfor er ikke du med på å angripe og kritisere dem som gir henne slike kommentarer?

Det gjør ikke det du skrev noe bedre.

Gjest Hulderen
Skrevet

Ja, jeg har virkelig fått det :) Utroskap er håpløst, men jeg har nå erfart hvor hinsides ubesluttsom og i villrede man faktisk kan bli....

Ja, du har fått så ørene flagret ;-)

Men utroskap blir ikke bedre av at det er litt eksotisk fordi en av samme kjønn er involvert.

Hvordan går det med deg, forresten? Har du kommet noe videre? Jeg spurte deg på Meldinger for en stund siden, vet ikke om du så det? Knskje best at du svarer der eller i en ny tråd, så vi ikke kupper denne.

Gjest duken
Skrevet

I tråden til kvinnen du angrep uten mål og mening.

Ja, og hvorfor holder du på med en diskusjon i hennes tråd? Du er visst like frekk som meg og alle de andre her som har kuppet hennes tråd.

Og dessuten var det ikke jeg som startet diskusjonen, slik du så frekt hevder. Jeg sa bare min mening om et utdrag fra TS sitt innlegg som omhandlet homofile og barn.

Diskusjonen begynte når flere begynte å svare meg og kreve meg til regnskap for det jeg skrev.

Gå og legg deg du, og ta to paracet. God bedring med din selvgodhet.

Skrevet

Ja, jeg er ikke en som har så stort behov for å fremstå så perfekt her inne.

Vi har alle våre feil og mangler Duken men vi kan i det minste forsøke å oppføre oss høflig mot hverandre og der feilet du i dag.

Gjest duken
Skrevet

Vi har alle våre feil og mangler Duken men vi kan i det minste forsøke å oppføre oss høflig mot hverandre og der feilet du i dag.

Greit.

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva folk håper å oppnå ved fordømming av utroskap i en tråd som handler om vedkommende bør oppsøke terapi?

Dette er et forum for psykiatri, og uansett hva man måtte mene om utroskap, så er det faktisk ikke moralen av det som er poenget her.

Med vennlig hilsen

Klart fordømming av utroskap er på sin plass her. Det vi gjør er å realitetsorientere trådstarter. Å være homofil eller bifil er faktisk ingen katastrofe i vårt samfunn. Å henge seg opp i at elskeren er av samme kjønn, er å gjøre trådstarter en bjørnetjneste. Det får henne til å virke unormal eller en avviker. Det er så enkelt som at hun må vlge mellom mann og elskerinne. Å sende henne til psykolog er det samme som å si at hun trenger behandling. Hun trenger å rydde opp i forholdet sitt, enkelt å greit. Å si noe annet, er faktisk mangel på respekt. Jeg respekterer at hennes handlinger er likestilt med heterofiles.

Gjest duken
Skrevet

Det virker som utroskap er dødssynd nummer en på DOL.

''Det virker som utroskap er dødssynd nummer en på DOL.''

Og dødssynd nr 2 er å ha andre meninger om "homofile og barn"- debatten enn det som for tiden er pk.

Nr 3 er kanskje det å ikke ha tidens pk-holdninger og meninger ovenfor innvandring.

Det forundre meg egentlig litt at såpass mange for meg her fremstår som om de ikke har evne til å tenke selv, eller ikke tør å si hva de egentlig mener av redsel for at nicket deres skal få en skrape i lakken.

Å følger mainstream er ikke alltid det som er det riktige. At 2 millioner fluer stuper ned i en kuruke og gomler i seg av avføringen, betyr ikke at dritt er riktig å spise. En må tenke selv, og det er selvsagt lov til å ha andre meninger og holdninger enn mainstream.

Gjest duken
Skrevet

Klart fordømming av utroskap er på sin plass her. Det vi gjør er å realitetsorientere trådstarter. Å være homofil eller bifil er faktisk ingen katastrofe i vårt samfunn. Å henge seg opp i at elskeren er av samme kjønn, er å gjøre trådstarter en bjørnetjneste. Det får henne til å virke unormal eller en avviker. Det er så enkelt som at hun må vlge mellom mann og elskerinne. Å sende henne til psykolog er det samme som å si at hun trenger behandling. Hun trenger å rydde opp i forholdet sitt, enkelt å greit. Å si noe annet, er faktisk mangel på respekt. Jeg respekterer at hennes handlinger er likestilt med heterofiles.

Nå hang jeg aldri meg opp i hennes seksuelle legning, men det hun skrev om at hun lurte på om hun skulle få barn sammen med henne eller ikke. Der følte jeg for å si et par ord, og det gjorde jeg.

Skrevet

Nei, hun spør ikke om utroskap, eller forsvarer/forklarer utroskap. Hun skriver at hun er bifil, er utro, lurer på en masse ting rundt det, og spør om folk tror terapi vil hjelpe henne "samle tankene".

Å være bifil kan være vesentlig mer komplisert enn å være hetero.

Utroskapen er selvsagt like alvorlig, men den er totalt underordnet her (det kan godt være hun har ubetalte parkeringsbøter også, og har snytt på skatten).

Moralisering rundt utroskap kan man ta i en egen tråd. Slik som folk holder på her skulle man tro man var på nett i Saudi Arabia - det eneste som mangler er steining!

Og nei, jeg forsvarer ikke utroskap.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og dødssynd nr 2 er å ha andre meninger om "homofile og barn"- debatten enn det som for tiden er pk.

Nr 3 er kanskje det å ikke ha tidens pk-holdninger og meninger ovenfor innvandring.

Det forundre meg egentlig litt at såpass mange for meg her fremstår som om de ikke har evne til å tenke selv, eller ikke tør å si hva de egentlig mener av redsel for at nicket deres skal få en skrape i lakken.

Å følger mainstream er ikke alltid det som er det riktige. At 2 millioner fluer stuper ned i en kuruke og gomler i seg av avføringen, betyr ikke at dritt er riktig å spise. En må tenke selv, og det er selvsagt lov til å ha andre meninger og holdninger enn mainstream.

Holdningene du gir uttrykk for har vært mainstream (og er det i strore deler av verden fremdeles) hva angår homofile som får barn.

Så din "At 2 millioner fluer stuper ned i en kuruke og gomler i seg av avføringen," beskriver heller det du gjør, og språket sier mer om deg enn noe annet.

Gjest duken
Skrevet

Holdningene du gir uttrykk for har vært mainstream (og er det i strore deler av verden fremdeles) hva angår homofile som får barn.

Så din "At 2 millioner fluer stuper ned i en kuruke og gomler i seg av avføringen," beskriver heller det du gjør, og språket sier mer om deg enn noe annet.

Vel, det stemmer iallefall ikke her på dol. Kanskje på verdensbasis ja, men ikke på doktoronline.no hvor alle forumbrukerne tislynelatende er så perfekte. Her inne er det ikke mainstream å være blant de som synes at homofile ikke bør få produsere egne barn.

Skrevet

Vel, det stemmer iallefall ikke her på dol. Kanskje på verdensbasis ja, men ikke på doktoronline.no hvor alle forumbrukerne tislynelatende er så perfekte. Her inne er det ikke mainstream å være blant de som synes at homofile ikke bør få produsere egne barn.

Nei, det er heller ikke mainstream å mene at man skal banke opp gamle damer på gaten, eller sperre inne alle med en psyk diagnose, men det gjør det ikke noe mer akseptabelt av den grunn.

Det er faktisk ikke slik at å være uenig med mainstream nødvendigvis er noe positivt eller "rett".

Skrevet

Du tror ikke at det kan være at det faktisk begynner å bli temmelig normalt å ikke fordømme homofile lenger, barn eller ikke? Det veste jeg vet er å bli kritisert for sine meninger _bare_ fordi de er såkalt politisk korrerkte, det kan faktisk være at man MENER det, ikke bare pga PK...

Skrevet

Tillater meg å signere på denne :)

:-)

Godt noen registrerte det jeg skrev - begynner å bli så lei av å svare trådstartere og ikke få noen som helst respons...

Skrevet

For ordens skyld er jeg ikke enig med duken. Men at dette svaret skal være så forferdelig ille ifh andre "skarpe" svar her inne går jeg ikke med på. Duken blir kritisert her fordi det er duken.

Dessuten, når vi er inne på folkeskikk, er man like ille selv når man kaller duken en drittsekk og begynner å si at duken aldri selv burde få barn.

Hvis man snakker så varmt og dydig om folkeskikk burde man holde seg til dette selv også.

''Duken blir kritisert her fordi det er duken.''

Kan det være erfaring?

Skrevet

Det var unødvendig og den tar jeg, men jeg synes det går over alle grenser når man ikke lenger kan stille et vanlig spørsmål uten å få tredd nedover hodet andres irettesettende og dømmende holdninger og meninger. Ærlig talt.

Enig i det.

Skrevet

Det var unødvendig og den tar jeg, men jeg synes det går over alle grenser når man ikke lenger kan stille et vanlig spørsmål uten å få tredd nedover hodet andres irettesettende og dømmende holdninger og meninger. Ærlig talt.

''men jeg synes det går over alle grenser når man ikke lenger kan stille et vanlig spørsmål uten å få tredd nedover hodet andres irettesettende og dømmende holdninger og meninger. Ærlig talt.''

Enig, og godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...