Gå til innhold

Sexualitet i terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)

Godt noen registrerte det jeg skrev - begynner å bli så lei av å svare trådstartere og ikke få noen som helst respons...

Du skreiv det jeg tenkte, men mye meir velformulert.

(Det er for øvrig min generelle erfaring med deg her på DOL, hehe) :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• XbellaX

11

• Persille1365381127

9

• Tante Anna

8

Gjest ambrose
Skrevet

''men jeg synes det går over alle grenser når man ikke lenger kan stille et vanlig spørsmål uten å få tredd nedover hodet andres irettesettende og dømmende holdninger og meninger. Ærlig talt.''

Enig, og godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Det er også jeg enig i.

Gjest duken
Skrevet

Du tror ikke at det kan være at det faktisk begynner å bli temmelig normalt å ikke fordømme homofile lenger, barn eller ikke? Det veste jeg vet er å bli kritisert for sine meninger _bare_ fordi de er såkalt politisk korrerkte, det kan faktisk være at man MENER det, ikke bare pga PK...

''Du tror ikke at det kan være at det faktisk begynner å bli temmelig normalt å ikke fordømme homofile lenger, barn eller ikke? Det veste jeg vet er å bli kritisert for sine meninger _bare_ fordi de er såkalt politisk korrerkte, det kan faktisk være at man MENER det, ikke bare pga PK...''

Du skal se at om noen år (om de moralske og etiske prinsipper fortsetter å forfalle/bli borte) at det til slutt er PK at mennesker og dyr bør få barn med hverandre. At det er legitimt og "helt naturlig" at nekrofile skal få boltre seg med lik.

Da er jeg ganske sikker på at majoriteten av dagens dol-forumbrukere er helt enig i at slikt bør være lov, nettopp fordi det er pk i samfunnet å ha slike meninger. Så hvis dette blir en mainstream-holdning i samfunnet, er det nok ikke så mange her som tør eller ønsker å stå fram å si at de synes det er feil og moralsk/etisk forkastelig, av redsel for å bli kritisert og få en ripe i lakken.

(Nå er det selvsagt helt umulig at mennesker og dyr kan få barn sammen, men det var også umulig for homofile/lesbiske par også for noen år siden).

Skrevet

''Du tror ikke at det kan være at det faktisk begynner å bli temmelig normalt å ikke fordømme homofile lenger, barn eller ikke? Det veste jeg vet er å bli kritisert for sine meninger _bare_ fordi de er såkalt politisk korrerkte, det kan faktisk være at man MENER det, ikke bare pga PK...''

Du skal se at om noen år (om de moralske og etiske prinsipper fortsetter å forfalle/bli borte) at det til slutt er PK at mennesker og dyr bør få barn med hverandre. At det er legitimt og "helt naturlig" at nekrofile skal få boltre seg med lik.

Da er jeg ganske sikker på at majoriteten av dagens dol-forumbrukere er helt enig i at slikt bør være lov, nettopp fordi det er pk i samfunnet å ha slike meninger. Så hvis dette blir en mainstream-holdning i samfunnet, er det nok ikke så mange her som tør eller ønsker å stå fram å si at de synes det er feil og moralsk/etisk forkastelig, av redsel for å bli kritisert og få en ripe i lakken.

(Nå er det selvsagt helt umulig at mennesker og dyr kan få barn sammen, men det var også umulig for homofile/lesbiske par også for noen år siden).

Det du skriver er så tåpelig og virkelighetsfjernt at det ikke fortjener et svar, men denne passer fint her:

http://nyenyheter.com/2012/02/homofile-skeptiske-til-at-svaert-konservative-kristne-far-adoptere/

Gjest burde ikke
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, men her er det Dukens overtramp som både er alvorligst og som startet det hele.

Om vedkommende får egen medisin så berettiger det ikke mobbingen som Duken bedriver.

''Jeg har ikke lest hele tråden, men her er det Dukens overtramp som både er alvorligst og som startet det hele.''

Hvordan kan du vite det hvis du ikke har lest hele tråden? Da kan du jo ikke ane om noe av det andre som er skrevet er mer alvorlig.

Skrevet

LOL -nå måtte jeg le... Jeeezes...

Forskjellen er at de parodierer for å være morsomme.

Du skriver, tilsynelatende, på ramme alvor.

Gjest duken
Skrevet

Forskjellen er at de parodierer for å være morsomme.

Du skriver, tilsynelatende, på ramme alvor.

So?

Skrevet

''Jeg har ikke lest hele tråden, men her er det Dukens overtramp som både er alvorligst og som startet det hele.''

Hvordan kan du vite det hvis du ikke har lest hele tråden? Da kan du jo ikke ane om noe av det andre som er skrevet er mer alvorlig.

Alvorligst av det jeg har lest (åpenbart). Jeg har lest hele tråden nå, og ingenting har gjort at jeg har endret oppfatning.

Denne tråden ble startet av en kvinne som spurte om råd vedr. terapi, og ikke om skattesnyt, parkeringsbøter, eller utroskap.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du har fått så mye sympati i nederste del av tråden her. Du er utro, og burde få like mye formaninger som det huuf får. Utrokap er like ille når det foregår med en av samme kjønn. Nå bare holder du på samboeren din fordi han er trygg reserve mens du finner ut om du våger å gjøre det store spranget.

Rydd opp på hjemmebane først. Gjør det slutt. Så kan du gå i terapi og vurdere hvilken legning du har og om du har guts nok til å gå i mot normene.

'' Du er utro, og burde få like mye formaninger som det huuf får.''

Jeg har ikke deltatt aktivt i trådene til huuf, men stusset over nøyaktig det du tar opp, nemlig forskjellen i respons som huuf har fått hele tiden og hva trådstarter i denne tråden fikk. (Og da tenker jeg ikke på den forskjellen som har sammenheng medi trådstarters konkrete spørsmål, men de generelle synspunktene som uttrykkes i forhold til hennes situasjon.)

Gjest Kopper
Skrevet

jeg forstår ikke problemet. Hvis man er i et forhold spiller det ingen rolle om du finner ut at du er bifil. Uansett om du faller for en annen dame eller mann, når du er i et forhold er det eneste riktige å ta avstand fra den du er blitt betatt av. Det kan helt sikkert være nyttig å snakke med en terapeut.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ikke bare er det Duken skriver mye mer graverende enn både det TS gjør, og det andre skriver, det er også helt malplassert.

Tull og tøys. Nå er du helt på viddene.

Skrevet

Dette er jo bare pjatt - fra ende til annen!!! Jeg kan ikke forstå at du klager over "de overlegne menneskene her på DOL som tror de vet så mye bedre enn alle andre" når det er akkurat det du sitter å gjør selv! Det er jo ikke mulig å ta deg seriøst slik du holder på nå.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig i.

Derimot er kverulering og spamming av nettforum foreslått som diagnoser i ICD-11.

*lol*

Gjest duken
Skrevet

Dette er jo bare pjatt - fra ende til annen!!! Jeg kan ikke forstå at du klager over "de overlegne menneskene her på DOL som tror de vet så mye bedre enn alle andre" når det er akkurat det du sitter å gjør selv! Det er jo ikke mulig å ta deg seriøst slik du holder på nå.

''Det er jo ikke mulig å ta deg seriøst slik du holder på nå.''

Hehe, neivel. Da er det bare til å la være det, vet du. Ingen tvinger deg til å ta meg eller andre seriøst.

Gjest duken
Skrevet

:-)

Godt noen registrerte det jeg skrev - begynner å bli så lei av å svare trådstartere og ikke få noen som helst respons...

''Godt noen registrerte det jeg skrev - begynner å bli så lei av å svare trådstartere og ikke få noen som helst respons...''

Næmmen, daaakar deg, da!

Gjest bifile meg
Skrevet

Dette er et typisk spørsmål som en vil ha stor nytte av å prate om med en profesjonell.

Takk! Da skal jeg bestille time pronto!

Gjest bifile meg
Skrevet

Gjør det snarest i tilfelle - hvor lenge klarer du å holde det skjult for samboeren din da? Og det er jo en meget stygg ting å gjøre, å holde noe slikt skjult.

Jeg har tenkt -veldig- mye på dette, så vær du trygg på at jeg vil ordne opp i dette fortest mulig. :-)

Gjest biflie meg
Skrevet

''Da tenker jeg i hovedsak på det med å få barn sammen, noe som vil være nært forestående pga alderen min (og hun jeg er sammen med). ''

Jeg synes det er svært egoistisk av lesbiske og homofile par å få barn sammen. Det er mange grunner til det, som jeg ikke gidder å ramse opp nå.

Men hvorfor skal alt normaliseres? Finnes det ingen grenser igjen for hva som er unormalt?

Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i om homofile par bør eller ikke bør få barn..?

Gjest biflie meg
Skrevet

Hei,

homofili er ikke lengre noen psykiatrisk diagnose, men det er mulig å få diagnose ego-dyston seksualitet dersom det er slik at du ikke ønsker å være bifil. Men slik du fremstiller det virker det ikke slik. Så jeg er usikker på hvilken diagnose de kan stille, for man må ha en diagnose. Kanskje tilpasningsforstyrrelse?

Det er ikke sånn at jeg ikke ønsker å være bifil. Jeg har ikke levd ut den bifile siden ved meg tidligere, så jeg har heller ikke vært nødt til å forholde meg til å "leve" som lesbisk. Det er det som er grunnen til at jeg vurderer terapi for å få sortert tankene mine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...