Gå til innhold

Sexualitet i terapi

Anbefalte innlegg

Persille1365381127
Skrevet

Jeg synes det har virket som om du har dårlig kjemi med flere her, Persille.

Jeg synes du burde gå litt mer i deg selv og tenke på hvordan du selv argumenterer og hvilken tone du har her på forumet enkelte ganger.

Det blir for enkelt å avfeie Duken med at det ikke er dårlig kjemi mellom dere, at det kun er Duken som har en dårlig tone.

Jeg har observert deg i andre tråder hvor du selv er ufin mot andre.

Skrivefeil; det er kun TO som regelmessig....

Videoannonse
Annonse
  • Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• XbellaX

11

• Persille1365381127

9

• Tante Anna

8

Gjest bifile meg
Skrevet

jeg forstår ikke problemet. Hvis man er i et forhold spiller det ingen rolle om du finner ut at du er bifil. Uansett om du faller for en annen dame eller mann, når du er i et forhold er det eneste riktige å ta avstand fra den du er blitt betatt av. Det kan helt sikkert være nyttig å snakke med en terapeut.

Problemet er at jeg aldri har vært i et forhold til en jente, og er selvfølgelig usikker på om -det- faktisk er det riktige for meg. Det er et problem for meg at jeg er usikker på den delen, i tillegg til at jeg er usikker på om forholdet til kjæresten min er det riktige mtp person eller kjønn. At jeg er utro i seg selv forstår jeg selvfølgelig er et probelm, men det er litt sammensatt iom at dette også handler om min identitet.

Gjest bifile meg
Skrevet

Jeg mener ikke at homofile/lesbiske har noen dårligere evner til å være gode foreldre enn heterofile.Men jeg reagerer på at folk absolutt må konstruere sitt eget avkom vha f.eks sædbank i Danmark, eggdonor i India og surrogatmor i USA.

Det samme mener jeg vel egentlig om heterofile par som ikke kan få barn også. I begge tilfeller mener jeg at det må være mer etisk å adoptere et barn som allerede er født og som ikke har egne foreldre i live eller noen andre omsorgspersoner til å ta vare på seg.

For saken her er i begge tilfeller et _ønske_ om å få barn, men det _må_ ikke være ens eget kjøtt og blod.

Etter min mening trenger en ikke på død og liv å reprodusere seg selv fordi en ønsker barn.

Jeg forstår holdningene dine, men om man tenker på hvor lang tid det tar før man blir godkjent som adoptivforeldre og hvor lang tid det tar før man eventuelt får noe barn, skjønner jeg godt at mange heller velger inseminasjon. For meg er det bedre enn at man "går på byen og finner seg noen 'uskyldige' for ei natt". Det er jo i praksis nesten samme sak.

Gjest bifile meg
Skrevet

Hei,

Jeg synes du er kjempetøff som tar tak i dette, og all respekt til deg for å ha mot til å spørre om løsninger. (Bare overse de som "gnåler" i tråden.)

I tillegg til terapi, så tenker jeg at du kanskje kan få hjelp hos Landsforeningen for Lesbiske og Homofile?

http://www.llh.no/

(Bemerk: Ikke det samme som http://www.lhl.no/ :glis: )

Det sagt, jeg håper og tror at de er OK med bifile. Det er jo en del bifile som føler at de verken passer inn det ene eller det andre stedet.

Lykke til, og det står respekt at du gjør noe med situasjonen.

Med vennlig hilsen

Takk for det, og takk for linken(e), hehe... Jeg har såvidt tatt kontakt med "late bloomers," men føler jeg får mer svar i retning at jeg er på vei ut av skapet som lesbisk, noe jeg ikke er...

Gnålinga ser jeg forbi, da det heller ikke er svar på spørsmålene jeg stiller ;-)

Gjest bifile meg
Skrevet

''Men for meg er dette også et spørsmål om identitet. Folk tror det er så lett å være bifil, - det er det ikke!''

Det skjønner jeg veldig godt altså, men du kan ikke holde på med to stykker samtidig, jente eller gutt, så du må avslutte ett eller begge forholdene og deretter komme deg i terapi og få hjelpe med å sortere tankene dine...

Jeg er iferd med å avslutte forholdet til kjæresten, men av praktiske årsaker er det ting som må ryddes opp i og avklares først. Det tar på å ha noen på si, selv om jeg tror mange her mener at dette er noe jeg tar lett på... :-/

Gjest bifile meg
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du har fått så mye sympati i nederste del av tråden her. Du er utro, og burde få like mye formaninger som det huuf får. Utrokap er like ille når det foregår med en av samme kjønn. Nå bare holder du på samboeren din fordi han er trygg reserve mens du finner ut om du våger å gjøre det store spranget.

Rydd opp på hjemmebane først. Gjør det slutt. Så kan du gå i terapi og vurdere hvilken legning du har og om du har guts nok til å gå i mot normene.

Nå vet jeg ikke hvem denne huuf er, men etter hva jeg forstår er det ikke samme problematikken der. Jeg er helt enig i at utroskap er et like stort problem enten man er utro med en kvinne eller mann, men greia her er at jeg aldri har vært i et forhold til en kvinne og derfor lurer på om det er -det- som er det riktige for meg.

Denne jenta har tatt meg med storm, helt uventet selvsagt, og bare det at jeg, (som alltid har hatt veldig høy moral!) i det hele tatt er utro forteller meg jo at dette gjør noe med meg! Jeg har flere ganger vært i situasjoner der jeg har hatt mulighet til å være utro om jeg hadde ønsket det, men har latt være, nettopp pga moral og lojalitet overfor min kjæreste. Men her har det altså skjed noe som jeg føler jeg nesten ikke er kvinne over.

Selvsagt kan jeg avslutte forholdet med kvinnen og fortsette med min kjæreste, men da vil jeg for alltid lure på om jeg har valgt riktig mtp kjønn. Det jeg velger nå kan være "for alltid," da kjæresten og jeg har snakket om å starte familie. Og har jeg fått barn med noen har jeg jo ingen planer om å gå fra vedkommede.

Nå har jeg vært i tenkeboksen en stund og ser at jeg bør avslutte forholdet til min kjæreste. Ikke bare pga at jeg er utro, men også pga ting oss immellom som jeg har sett tydeligere i den siste perioden. Kvinnen og mannen jeg har forhold til er så og si rake motsetninger når det gjelder personlighet, og det har blitt tydeligere for meg hva jeg trenger i et forhold.

Gjest bifile meg
Skrevet

Helt enig. Utroskap burde faktisk vært en psykiatrisk diagnose.

Jeg blir helt matt...!

Gjest bifile meg
Skrevet

Er vel ikke noe mer egoistisk av de enn av andre?

Mange barn i verden trenger nye foreldre, og lesbiske og homofile kan gjøre en minst like bra jobb som andre.

Tror det å vokse opp med homofile foreldre kommer langt ned på lista over traumealvorlighetsgrad man kan oppleve i barndommen!

''Tror det å vokse opp med homofile foreldre kommer langt ned på lista over traumealvorlighetsgrad man kan oppleve i barndommen!

''

Tvert imot er det kommet forskning på at barn av homofile foreldre har mindre forekomst av depresjoner og psykiske problemer enn andre. :-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvem denne huuf er, men etter hva jeg forstår er det ikke samme problematikken der. Jeg er helt enig i at utroskap er et like stort problem enten man er utro med en kvinne eller mann, men greia her er at jeg aldri har vært i et forhold til en kvinne og derfor lurer på om det er -det- som er det riktige for meg.

Denne jenta har tatt meg med storm, helt uventet selvsagt, og bare det at jeg, (som alltid har hatt veldig høy moral!) i det hele tatt er utro forteller meg jo at dette gjør noe med meg! Jeg har flere ganger vært i situasjoner der jeg har hatt mulighet til å være utro om jeg hadde ønsket det, men har latt være, nettopp pga moral og lojalitet overfor min kjæreste. Men her har det altså skjed noe som jeg føler jeg nesten ikke er kvinne over.

Selvsagt kan jeg avslutte forholdet med kvinnen og fortsette med min kjæreste, men da vil jeg for alltid lure på om jeg har valgt riktig mtp kjønn. Det jeg velger nå kan være "for alltid," da kjæresten og jeg har snakket om å starte familie. Og har jeg fått barn med noen har jeg jo ingen planer om å gå fra vedkommede.

Nå har jeg vært i tenkeboksen en stund og ser at jeg bør avslutte forholdet til min kjæreste. Ikke bare pga at jeg er utro, men også pga ting oss immellom som jeg har sett tydeligere i den siste perioden. Kvinnen og mannen jeg har forhold til er så og si rake motsetninger når det gjelder personlighet, og det har blitt tydeligere for meg hva jeg trenger i et forhold.

Så bra at du har funnet ut av det! Og det beste er at du har oppdaget at samboeren din er feil for deg.

Dermed har du det i bakhodet dersom det ikke fungerer med elskerinnen. Det var nemlig det som var den største likheten mellom deg og huuf, at dere begge ville ha samboeren som reserve.

Lykke til i ditt lesbiske liv fremover :-)

Skrevet

Nei, det er jeg ikke enig i.

Derimot er kverulering og spamming av nettforum foreslått som diagnoser i ICD-11.

3 gode grunner til at utroskap bør inn i ICD-11:

1. Det er umoralsk

2. Det skader andre

3. Det kan skade en selv

Dette er nok kriterier for andre enkelte diagnoser.

Skrevet

Så bra at du har funnet ut av det! Og det beste er at du har oppdaget at samboeren din er feil for deg.

Dermed har du det i bakhodet dersom det ikke fungerer med elskerinnen. Det var nemlig det som var den største likheten mellom deg og huuf, at dere begge ville ha samboeren som reserve.

Lykke til i ditt lesbiske liv fremover :-)

Eller et reelt valg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...