Gå til innhold

Barns seksualitet..

Dark-Angel 82

Anbefalte innlegg

Dark-Angel 82

Ja, jeg ser poenget ditt, og ser definitivt ikke bort fra medias sedvanlige overdimensjonering av saken.

Det jeg egentlig reagerte mest på var at trådstarter forsto artikkelen slik jeg i utgangspunktet gjorde, og var enig i den:-)

Jeg så ikke at det var en gammel artikkel, beklager for det.

Det jeg leser utfra artikkelen, og annet jeg har lest om samme tema, er at de voksne ikke oppfordrer til seksuelle leker, men de aksepterer at det skjer, altså de irettesetter ikke ungene om de ser at de leker "doktor" ol, om det ser greit ut lar de barne få utforske og leke.

De lærer barna om grensesetting og de lærer barna sosialisere sin seksualitet, noe jeg også syns jeg veldig viktig.

Barna får lov å være nakne i naturlige settinger (om det er ok for foreldrene), som fks i bassenget, det syns jeg er helt greit, og normalt.

Jeg tror ikke denne barnehage er mer seksualisert enn andre barnehager. Det er normale utforskende barn, og et personal som er opplyst og kurset i barna seksualitet.

Et tema som kan være pinlig - men veldig viktig.

Men jeg burde jo fått med meg at det var utgått på dato... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg leser utfra artikkelen, og annet jeg har lest om samme tema, er at de voksne ikke oppfordrer til seksuelle leker, men de aksepterer at det skjer, altså de irettesetter ikke ungene om de ser at de leker "doktor" ol, om det ser greit ut lar de barne få utforske og leke.

De lærer barna om grensesetting og de lærer barna sosialisere sin seksualitet, noe jeg også syns jeg veldig viktig.

Barna får lov å være nakne i naturlige settinger (om det er ok for foreldrene), som fks i bassenget, det syns jeg er helt greit, og normalt.

Jeg tror ikke denne barnehage er mer seksualisert enn andre barnehager. Det er normale utforskende barn, og et personal som er opplyst og kurset i barna seksualitet.

''Jeg tror ikke denne barnehage er mer seksualisert enn andre barnehager.''

Det stemmer - den er ikke det :-) Det er heller ikke "hennes" barnehage. Det er en Kanvas-barnehage (tidligere Barnehageforbundet) med fire avdelinger, og den er megapopulær.

Jeg vet at artikkelen og kommentarene den fikk, gir inntrykk av at den nærmest er en temabarnehage for sex, men det stemmer selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan du spare deg for.

Synes ikke du er den som skal inn å sette grenser for hva folk skal mene om dette emnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du er den som skal inn å sette grenser for hva folk skal mene om dette emnet!

Unnskyld meg, men jeg har da like mye rett til å uttale meg om barn og seksualitet som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg har da like mye rett til å uttale meg om barn og seksualitet som alle andre.

Nei, det synes jeg ikke, men det var heller ikke det jeg kommenterte. Jeg kommenterte på at du skulle gå inn å forsøke å legge begrensninger på hva andre kunne skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

''Jeg tror ikke denne barnehage er mer seksualisert enn andre barnehager.''

Det stemmer - den er ikke det :-) Det er heller ikke "hennes" barnehage. Det er en Kanvas-barnehage (tidligere Barnehageforbundet) med fire avdelinger, og den er megapopulær.

Jeg vet at artikkelen og kommentarene den fikk, gir inntrykk av at den nærmest er en temabarnehage for sex, men det stemmer selvfølgelig ikke.

Jeg fikk ikke helt det inntrykket men så har jeg lest alt hun har svat nedover i artikkelen, og andre artikler om samme sak.

Syns det virker som eng god og opplyst barnehageledelse,

jeg hadde gledelig hatt mine barn der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det synes jeg ikke, men det var heller ikke det jeg kommenterte. Jeg kommenterte på at du skulle gå inn å forsøke å legge begrensninger på hva andre kunne skrive.

Har jeg gjort det? På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å slå hardt ned på barn som onanerer eller eksperimenterer seksuelt med andre barn kan være svært SVÆRT skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dark-Angel 82

Å slå hardt ned på barn som onanerer eller eksperimenterer seksuelt med andre barn kan være svært SVÆRT skadelig.

Ja, det er ikke bra, samtidig så må man jo lære dem at man ikke onanerer blandt folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke bra, samtidig så må man jo lære dem at man ikke onanerer blandt folk. :)

Ja, og kanskje bedre da å si at det handler om at andre ikke har lyst til å se onaneringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du mener at damas meninger er helt greit, forstår jeg deg riktig?

Det er ikke greit! For all del, barns seksualitet skal tas på alvor, og de skal utforske sin egen seksualitet. Men de skal ikke oppmuntres av voksne - de skal i hvert fall ikke oppmuntres til å utforske sin egen seksualitet i det offentlige rom. De skal lære at dette selvfølgelig er helt greit, men i den private sfære - og overhodet ikke med andre. Hva tror du barna lærer av det? Jo, at de kan gjøre hva de vil med andre, og at de kan onanere hvor de vil når de måtte ønske, på kafe, i butikken på jobb - og selv ikke voksne (hvor seksualisert frigjorte vi enn er) gjør det på denne måten - fordi vi har lært og vet at slike ting hører det private til.

Enig med deg!

Det er faktisk straffbart for voksne å onanere i det offentlige rom - hvorfor skal ikke barn lære at onani er noe man gjør på "privaten"?

Jeg synes det her er mye viktigere å lære hvordan man, som voksen, takler seksualisert atferd hos barn - hva man sier og hva man gjør når man kommer opp i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg!

Det er faktisk straffbart for voksne å onanere i det offentlige rom - hvorfor skal ikke barn lære at onani er noe man gjør på "privaten"?

Jeg synes det her er mye viktigere å lære hvordan man, som voksen, takler seksualisert atferd hos barn - hva man sier og hva man gjør når man kommer opp i slike situasjoner.

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er problematisk at hun sider barna bare skal få vite at de skal si i fra hvis det er noen som går over grensen deres. Det er ikke alle barn som er modige nok til det. Jeg er jammen glad barna mine går i en litt mer "konservativ" barnehage. Ellers skulle jeg gått og bekymret meg for om det ene barnet mitt ble utsatt for seksuelle leker han ikke var interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Jeg synes det er problematisk at hun sider barna bare skal få vite at de skal si i fra hvis det er noen som går over grensen deres. Det er ikke alle barn som er modige nok til det. Jeg er jammen glad barna mine går i en litt mer "konservativ" barnehage. Ellers skulle jeg gått og bekymret meg for om det ene barnet mitt ble utsatt for seksuelle leker han ikke var interessert i.

...og hvordan vet et barn hvor grensen bør gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...