Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Har en sønn som går i 7. klasse. Lærerne består av et team på 3 personer. Min sønn og mange andre elever er misfornøyde med den ene læreren (ikke min sønns kontaktlærer), som de mener de ikke lærer noe av. Min oppfatning av denne læreren etter noen foreldremøter, er at h*n er litt "treg", snakker veldig tregt og for mye og bruker altfor mange ord for å få fram det h*n vil si. Sånn sett forstår jeg hvis elever "faller ut" og ikke får tak i det h*n prøver å formidle. Det er akkurat dette min sønn også klager på. Jeg hadde denne oppfatningen av denne læreren lenge før mitt barn uttrykte sin misnøye, men jeg sa selvfølgelig ikke noe til mitt barn om det. Nå som mitt barn også klager på det samme, lurer jeg på hvordan i all verden jeg skal få gjort noe med dette? Kan jeg ta kontakt med min sønns kontaktlærer og fortelle dette, eller skal jeg ta det opp med rektor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Du tar det på en foreldresamtale i første omgang, kanskje har kontaktlæreren fått lignende tilbakemeldinger fra andre også - du kan også ta kontakt med foreldrekontakten i klassen som kan sjekke litt rundt temaet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Du tar det på en foreldresamtale i første omgang, kanskje har kontaktlæreren fått lignende tilbakemeldinger fra andre også - du kan også ta kontakt med foreldrekontakten i klassen som kan sjekke litt rundt temaet. Takk for svar, ja jeg tar det på en foreldresamtale. Må sjekke når neste er. Har god tone med kontaktlærer, så jeg kan sikkert ta det med henne nå også hvis jeg vil. Synes dette er litt vanskelig, da jeg tror dette rett og slett blir en klage på vedkommende lærers personlighet, og det er jo ikke så lett for h*n å gjøre noe med heller.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Takk for svar, ja jeg tar det på en foreldresamtale. Må sjekke når neste er. Har god tone med kontaktlærer, så jeg kan sikkert ta det med henne nå også hvis jeg vil. Synes dette er litt vanskelig, da jeg tror dette rett og slett blir en klage på vedkommende lærers personlighet, og det er jo ikke så lett for h*n å gjøre noe med heller.... Men alle yrker er ikke for alle, så om han ikke passer - så passer han ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Men alle yrker er ikke for alle, så om han ikke passer - så passer han ikke. Jeg er helt enig med deg - men jeg kan jo ikke akkurat si det heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg ville tatt det opp med kontaktlæreren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Jeg ville tatt det opp med kontaktlæreren. Takk, skal gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg er helt enig med deg - men jeg kan jo ikke akkurat si det heller. Jo, det kan du. Om ingen sier det er det ingen som gjør noe med det heller. Det er ikke sikkert du har rett, men det må jo tas tak i likevel - og undersøkes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg synes unger bør godta at lærere er forskjellige, og at ikke alle er rappkjefta entertainers, og jeg synes lærere må få lov til å ha ulike personligheter. Har inntrykk av at mange elever nærmest forventer at hver time skal være en fest, og at læreren skal være underholdende for at de i det hele tatt skal gidde å følge med. Når det er sagt kan det vel neppe skade å ta det opp hvis det virkelig er et problem, og mange av elevene opplever at de ikke lærer noe. Kanskje han kan få noen til å observere undervisningen og komme med innspill om hva han bør gjøre annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg synes unger bør godta at lærere er forskjellige, og at ikke alle er rappkjefta entertainers, og jeg synes lærere må få lov til å ha ulike personligheter. Har inntrykk av at mange elever nærmest forventer at hver time skal være en fest, og at læreren skal være underholdende for at de i det hele tatt skal gidde å følge med. Når det er sagt kan det vel neppe skade å ta det opp hvis det virkelig er et problem, og mange av elevene opplever at de ikke lærer noe. Kanskje han kan få noen til å observere undervisningen og komme med innspill om hva han bør gjøre annerledes. Det handler absolutt ikke om at timen skal være en fest osv. Alle må få ha sin personlighet, men det er noe med at personlig egnethet i visse yrker er veldig viktig også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jo, det kan du. Om ingen sier det er det ingen som gjør noe med det heller. Det er ikke sikkert du har rett, men det må jo tas tak i likevel - og undersøkes. Jeg skal si i fra/ta det opp, men jeg kommer nok ikke til å si at læreren bør finne seg en annen jobb, dog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg skal si i fra/ta det opp, men jeg kommer nok ikke til å si at læreren bør finne seg en annen jobb, dog. Nei, det trenger du ikke si Men du kan si at du opplever at han ikke er god på disse og disse tingene, og du mener at om man skal være lærer - så må man mestre dette. Det er jo uansett opp til skolen å vurdere situasjonen, men om ingen foreldre sier fra - så kan de heller ikke oppdage utfordringene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanskelig - klage på lærer Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Nei, det trenger du ikke si Men du kan si at du opplever at han ikke er god på disse og disse tingene, og du mener at om man skal være lærer - så må man mestre dette. Det er jo uansett opp til skolen å vurdere situasjonen, men om ingen foreldre sier fra - så kan de heller ikke oppdage utfordringene. Jeg må si i fra, for det er alvorlig hvis flere barn mener de ikke lærer noe av han. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.