Gå til innhold

NHD-uheldig å glemme Lamictal?

Anbefalte innlegg

Gjest tulla med ulla
Skrevet

Jeg er ei dame med bipolar lidelse. Bruker 125 mg Lamictal morgen og kveld. Det hender jeg er usikker om morgenen om jeg har tatt Lamictalen eller ikke.. Husker rett og slett ikke.. Tar ikke en "ny" dose da..

Er dette uheldig? Tar kveldsdosen som vanlig.. Dette skjer ca 1 gang i uka at jeg er usikker..

Videoannonse
Annonse
Gjest winda
Skrevet

Gå på apoteket og kjøp deg en ukedosett. Jeg er selv så glemsk at jeg tørr ikke stole på meg selv om jeg har tatt medisinene eller ikke. Når jeg bruker dosett er ikke dette noe problem. Da ser jeg jo om medisinen ligger der eller ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er uhendig om det skjer ofte.

Kjøp deg en ukedoset på apoteket og legg opp medisin en gang i uken på en fast tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...