Gå til innhold

Å bli truet med å skytes?

Anbefalte innlegg

Gjest oppgitt av dette
Skrevet

Min mann og jeg har ganske jevnlig blitt truet med at vi oppfører oss så ille at en person ønsker å skyte oss. Sannheten er at vi forsøker så godt vi kan å ikke gjøre noen ting.

Jeg vet at dette burde prelle av siden vedkommende ikke lenger har våpen. Jeg er heller ikke redd for meg selv, men jeg er redd for hva som kan skje nå barna mine er alene hjemme. Det har jo tidligere oppstått noen veldig ubehagelige situasjoner i forbindelse med dette.

Hvordan skal en mor kunne slappe av. Hodet mitt vet at dette mennesker høyst sannsynlig nå er ufarlig, men jeg reagerer med å bli urolig og sint likevel. Det er vel ikke normalt å true oss meg skyting? Har dere det sånn i deres familier også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette skjer jevnlig, så sørg for å ta opp samtalen/truslene (hvis det er på SMS så er det akseptert), og anmeld det til politiet så snart som mulig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man kan vel politianmelde for drapstrusler?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en sak for Politiet.

Prøv å dokumentere trusslene om det er mulig.

Skrevet

Dokumenter absolutt _alt_, rubbel og bit og vær gjerne kreative i måten å gjøre det på. Dere kommer dessverre veldig sjelden noe sted uten dokumentasjon. Når dere har skaffet dette så anmeld vedkommende, for Guds skyld.

Gjest oppgitt av dette
Skrevet

Dette er en sak for Politiet.

Prøv å dokumentere trusslene om det er mulig.

Truslene kommer på telefon som regel. Får mange ubehagelige telefoner i perioder. Dette er et menneske som ramler helt av og han skjønner overhode ikke hvordan man skal oppføre seg. Det er mye alkohol inne i bildet.

Det er sterkt å si at man hater et menneske, men................

Skrevet

Er det noen måte å kutte kontakten med vedkommende på? Å sperre telefonen for anrop. Synes uansett at dere må gå til politiet. De bør ha noen virkemidler i forhold til denne personen. Regner med det er straffbart å komme med slike trusler.

Gjest oppgitt av dette
Skrevet

Er det noen måte å kutte kontakten med vedkommende på? Å sperre telefonen for anrop. Synes uansett at dere må gå til politiet. De bør ha noen virkemidler i forhold til denne personen. Regner med det er straffbart å komme med slike trusler.

Politiet har vært inne i bildet før. Han hører ikke på noen uansett. Han tåler ikke å bli sagt imot, da kommer det slike trusler som: jeg skal faen ta meg skyte deg osv.

Jeg er ikke så fryktelig redd han lengre. Vet jeg skal klare å banke han opp. Har kastet han ut av huset mitt før og dette greide jeg fordi jeg ble veldig sint. Tror man kan få uante krefter da. Husker jeg var så redd at jeg skalv, men ikke pokker om han skal få lov til å true meg og mine sånn lengre.

Han har ikke våpen mere ihvertall, det har politiet sørget for. Det som bekymrer meg mest er at han greier å skremme barna mine. Det blir jo utrygt å være hjemme.

Skrevet

Politiet har vært inne i bildet før. Han hører ikke på noen uansett. Han tåler ikke å bli sagt imot, da kommer det slike trusler som: jeg skal faen ta meg skyte deg osv.

Jeg er ikke så fryktelig redd han lengre. Vet jeg skal klare å banke han opp. Har kastet han ut av huset mitt før og dette greide jeg fordi jeg ble veldig sint. Tror man kan få uante krefter da. Husker jeg var så redd at jeg skalv, men ikke pokker om han skal få lov til å true meg og mine sånn lengre.

Han har ikke våpen mere ihvertall, det har politiet sørget for. Det som bekymrer meg mest er at han greier å skremme barna mine. Det blir jo utrygt å være hjemme.

''Han har ikke våpen mere ihvertall, det har politiet sørget for. ''

Ikke for å skremme deg, men dette hadde ikke jeg stolt blindt på...

Støtter de andre som sier du bør kontakte politiet, han har selvfølgelig ingen rett til å true deg og barna, uansett relasjon.

Skrevet

I tillegg til å ta opp det han sier i telefonen, så ring til Barnevernet hvis han truer dem, eller truer med å gjøre noe som setter barn i fare.

Få dem til å skrive til politiet.

I tillegg, beskytt deg. Han har kanskje ikke våpen, men det finnes kniver, og mye annet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Det er vel ikke normalt å true oss meg skyting? Har dere det sånn i deres familier også?''

Svarte deg lenger ned, men et lite PS: Nei, det er verken normalt, vanlig, lovlig eller akseptabelt!

Skrevet

Truslene kommer på telefon som regel. Får mange ubehagelige telefoner i perioder. Dette er et menneske som ramler helt av og han skjønner overhode ikke hvordan man skal oppføre seg. Det er mye alkohol inne i bildet.

Det er sterkt å si at man hater et menneske, men................

Ikke så uvanlig som du tror. Jeg har vokst opp med jevnlige trussler om å bli skutt hele barndommen. Og det har gått så langt at han har hentet våpenet flere ganger.

Kutt ut ALL kontakt hvis du kan.. Jeg vet hvor vanskelig det er og hvor lite hjelp man får..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...