Gå til innhold

Alle fotvorters mor

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Den og den yngste i flokken befinnerseg nå under min lille pode sitt høyre bein.

Den har sittet der lenge nå og er på størrelse med en tiøre faktisk! Vi har filt og filt og brukt lamicid og lakka med blank neglelakk. Men den sitter som spikra og er så vond!

Er det noe annet vi kan gjøre hjemme for å få den til å krepere? Eller må vi kaste inn håndkleet og gå til legen? KAN legen gjøre noe annet enn det vi alt gjør foresten?

Den er frosset i flere omganger også ja, uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

11

• Elis31

4

• Angustia

3

• Tante Anna

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Jeg hadde 3 stykker. Gikk til fotlege, brente og frøs. Hjemme styrte jeg på. Jeg prøvde å fryse de bort , jeg prøvde å skjære de bort og det ble bare verre. Jeg holdt på sånn i noen år.

Så ga jeg opp og lot de få være i fred. Plutselig en dag var de bare borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere frosset selv eller har legen gjort det? Jeg ville tatt en tur til legen, i alle fall siden den er vond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har 9 liv og vel så det noen av de der :-)

Hva med dette: http://www.oslohudlegesenter.no/behandlinger-behandlinger-frysebehandling.html

Vi bor en smule avgårde så det er litt voldsomt for en vorte.. de har kanskje noe her i skogen og, men vi har testa frysing uten resultat.

Jeg lurer på om bananskall har noe for seg jeg.. guttungen er i alle fall ivrig etter å prøve.. fantastisk å sove med bananskall i sokken. Man må være nesten åtte for å digge den ideen altså. *grøss*

;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen foreslår operasjon (som er mulig) så ville jeg sjekket med andre leger først. Enhver operasjon under foten kan veldig lett gå galt, for det heler ofte ikke godt ettersom man stadig går på området.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 3 stykker. Gikk til fotlege, brente og frøs. Hjemme styrte jeg på. Jeg prøvde å fryse de bort , jeg prøvde å skjære de bort og det ble bare verre. Jeg holdt på sånn i noen år.

Så ga jeg opp og lot de få være i fred. Plutselig en dag var de bare borte.

Ja jeg leser litt rundt på nettet og ser at folk sier dette. Men så ekkel og vond som den er så tester vi det vi kan i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen foreslår operasjon (som er mulig) så ville jeg sjekket med andre leger først. Enhver operasjon under foten kan veldig lett gå galt, for det heler ofte ikke godt ettersom man stadig går på området.

Med vennlig hilsen

Ja, takk. Jeg tenkte det, han er snart åtte og ikke akkurat så rolig. Krykker og renhold og alt det der. Neeeehh.. tror vi venter med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor en smule avgårde så det er litt voldsomt for en vorte.. de har kanskje noe her i skogen og, men vi har testa frysing uten resultat.

Jeg lurer på om bananskall har noe for seg jeg.. guttungen er i alle fall ivrig etter å prøve.. fantastisk å sove med bananskall i sokken. Man må være nesten åtte for å digge den ideen altså. *grøss*

;0)

"Man må være nesten åtte for å digge den ideen altså" Helt klart!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duken

Har dere frosset selv eller har legen gjort det? Jeg ville tatt en tur til legen, i alle fall siden den er vond.

Huff, Lillemus.. Du er så oppmerksomhetssøkende! Får du ikke nok oppmerksomhet og bekreftelse på at du er omsorgsfull, intelligent, snill og flink på hjemmebane?

Idiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et ukyndig svar fra en lekperson:

Mine to erfaringer med 'Alle fotvorters mor' er som følger:

1) Jeg fikk gjenstridige forvorter på midten av 70-tallet i likhet med de fleste av mine medelever på barneskolen - vi var så heldige at vi fikk gymsal og fellesdusj på skolen. Skolelegen (?) og min kjære mor satte inn støt for å fryse og brenne vekk uhumskhetene, uten hell, kun gråt og tenners gnissel...

Så fikk jeg meslinger, og alle fotvorter forsvant. Moralen er: Påfør sønnen meslinger!

2) Min eldste fikk gjensridige fotvorter på 1990-tallet, i likhet med sine klassekamerater. Jeg "frøys" og smurte på linimenter etter helsesøsters anbefalinger, uten hell.

Tok henne med til lege som "brant" dem; problem solved. Moralen er: La sønnen brennes hos fastlege!

Med alle mulige forbehold om at fotvorter har mutert, tror jeg dette lar seg løse ganske greit - lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Huff, Lillemus.. Du er så oppmerksomhetssøkende! Får du ikke nok oppmerksomhet og bekreftelse på at du er omsorgsfull, intelligent, snill og flink på hjemmebane?

Idiot...

Gosh. Er vel mer betimelig å spørre om du ikke får det ut annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ANER ikke hvorfor det funker, og jeg tror egentlig ikke på det heller, men jeg har sett det med egne øyne!

Datteren min på 6 hadde en vorte på fingeren i månedsvis, og også to under foten samtidig.... Jeg testet bananskall, hun sov med bananskall plastret på alle tre vorterene hver natt i en uke....

Vortene ble svarte, tørket inn (vi passet på å ikke røre dem i denne prosessen), og jeg har ikke sett dem siden....

Som sagt, jeg synes det er fullstendig merkelig, men det funket her..... Verdt å prøve, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ANER ikke hvorfor det funker, og jeg tror egentlig ikke på det heller, men jeg har sett det med egne øyne!

Datteren min på 6 hadde en vorte på fingeren i månedsvis, og også to under foten samtidig.... Jeg testet bananskall, hun sov med bananskall plastret på alle tre vorterene hver natt i en uke....

Vortene ble svarte, tørket inn (vi passet på å ikke røre dem i denne prosessen), og jeg har ikke sett dem siden....

Som sagt, jeg synes det er fullstendig merkelig, men det funket her..... Verdt å prøve, kanskje?

Innsiden av bananskallet mot vorten altså, sånn i tilfelle du var usikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min hadde en slik en i flere år. Vi prøvde "alt", fotterapeuten prøvde sine metoder. Men ingenting hjalp.

Så dro vi til Spania. En uke med føttene i saltvann kombinert med finkornet sand... og plutselig var vorten borte. Så jeg anbefaler en Sydentur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Datteren min hadde en slik en i flere år. Vi prøvde "alt", fotterapeuten prøvde sine metoder. Men ingenting hjalp.

Så dro vi til Spania. En uke med føttene i saltvann kombinert med finkornet sand... og plutselig var vorten borte. Så jeg anbefaler en Sydentur ;)

'' En uke med føttene i saltvann kombinert med finkornet sand... og plutselig var vorten borte. Så jeg anbefaler en Sydentur ;)''

Så rart, jeg hadde nesten ett år i varmen og finkornet sand uten at det hjalp. Men jeg plukket på de og det var nok årsaken til at de ikke ble borte. Mine ble borte en god tid etter at jeg kom hjem og lot de være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot...

Nå synes jeg du skal slutte å drikke og logge deg av nettet for godt i kveld. Jeg svarer i det minste hyggelig og hjelpsomt, det er mer enn hva du kan vise til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot...

Hmm?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...