Gå til innhold

Alle fotvorters mor

EnolaGay

Anbefalte innlegg

Vi fikk bort noen skikkelig grisesvære fotvorter under mellomste sine føtter med bananskall (!).

La bananskall med innsiden mot vorta. Tapet godt fast og lot sitte på over natta. Gjentok dette i 7 dager tror jeg det var. Vortene ble borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

11

• Elis31

4

• Angustia

3

• Tante Anna

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har fått bukt med noen gjenstridige fotvorter ved først å gå til legen for å fryse dem, og så gå videre med Verucid på egenhånd hjemme. (Ventet et par dager med Verucid, til blemmene roet seg.) Men det blir nok ekstra vondt å gå i et par uker, siden den sitter under foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom alle innleggene, og likevel ikke funnet det som reddet min da 10 år gamle datter. Hun hadde en masse fotvorter, og noen sværinger oppå tærne. Det var litt plagsomt, men mest synes hun det var grusomt flaut fordi det så stygt og ekkelt ut. Hun nektet å gå med sandaler om sommeren. Problemet varte over 2 år, vi prøvde verucid og div frysekurer både hjemme og hos legen. Prøvde også bananskall uten hell. Det som "reddet" oss var til slutt hudlegen som skrev ut resept på en salve som vanligvis brukes mot en type ufarlig hudkreft. Det var skitdyrt, men funka som bare det. Smurte bare på litt av denne salven hver kveld, og vortene startet krympingen allerede etter første påsmøring. Husker ikke navnet, men en hudleget burde vite hva dette er. - om ikke noe av det andre du har fått tipset om virker da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom alle innleggene, og likevel ikke funnet det som reddet min da 10 år gamle datter. Hun hadde en masse fotvorter, og noen sværinger oppå tærne. Det var litt plagsomt, men mest synes hun det var grusomt flaut fordi det så stygt og ekkelt ut. Hun nektet å gå med sandaler om sommeren. Problemet varte over 2 år, vi prøvde verucid og div frysekurer både hjemme og hos legen. Prøvde også bananskall uten hell. Det som "reddet" oss var til slutt hudlegen som skrev ut resept på en salve som vanligvis brukes mot en type ufarlig hudkreft. Det var skitdyrt, men funka som bare det. Smurte bare på litt av denne salven hver kveld, og vortene startet krympingen allerede etter første påsmøring. Husker ikke navnet, men en hudleget burde vite hva dette er. - om ikke noe av det andre du har fått tipset om virker da :-)

Jeg noterer på lista! Det er en hudlege som er grei nok mot småunger til å bare ta dem inn om vi ringer først på det kontoret fastlegen vår sitter. Så det er en mulighet om vi må dra inn proffene. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har hatt i 25 år

Gjenstridige greier. Jeg har vært og fått svidd dem hos legen, først lokalbedøvelse med sprøyte (AUU) og deretter sviapparat... Men det funket ikke.

Nå pleier jeg å klippe av det øverste hudlaget når de blir for plagsomme å trå på. Men spørs om det vil funke med et barn, det er litt ubehagelig. Smører på Verucid når jeg har klippet. Men ikke pokker om de gir seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har hatt i 25 år

Vi opererte bort tre under foten til Billa, men det vil jeg ikke anbefale. Det er usannsynlig vondt å få sprøyter i fotsålen, bedøvelsen gjorde mer vondt enn vortene noen gang har gjort - så det ble med den ene gangen.

Ellers har frysing fungert godt for oss...

''Det er usannsynlig vondt å få sprøyter i fotsålen, bedøvelsen gjorde mer vondt enn vortene noen gang har gjort''

Skriver definitivt under på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest har hatt i 25 år

det funker med teip så sant dere får den til å sitte.

Guttungen har hatt noen skikkelig digre ekle noen på tomlene akkurat ved neglen. Hudlegen sa vi skulle teipe med gaffa-tape, ha på teip en uke, skrubbe med stiv børste, lufte en stund og kjøre på med ny uke.

Nå har det gått en mnd og vortene er vekk!

Interessant.. Hvordan sitter dette ifm dusjing, bading og håndvask? Løsner gaffaen hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Datteren min hadde en slik en i flere år. Vi prøvde "alt", fotterapeuten prøvde sine metoder. Men ingenting hjalp.

Så dro vi til Spania. En uke med føttene i saltvann kombinert med finkornet sand... og plutselig var vorten borte. Så jeg anbefaler en Sydentur ;)

Tenker Ving og Star Tour vil kaste seg over en gedigen reklamekampanje mot fotvorter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.. Hvordan sitter dette ifm dusjing, bading og håndvask? Løsner gaffaen hver gang?

Han skiftet gaffatape hver gang den løsnet. Etter dusj og noen ganger både morgen og kveld.

Det er nok fordi vorta ikke får luft at det funker tenker jeg.

Han er kvitt alle vortene som fikk gaffa-behandling nå, tok bare noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...