Gå til innhold

gruer meg til nattevakt

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg skal på nattevakt i natt fra 24. Gruer meg. Morgendagen kommer til å være ødelagt.. Det blir som å ha vært på "rangel" ei hel natt. Har brukt et par dager på å komme meg etter en slik vakt

før.

Måtte bare få ut litt... Har grudd meg i hele dag.

Videoannonse
Annonse
Gjest ambrose
Skrevet

Dere som jobber nattevakt: hvordan legger dere opp dagen(e) før og etter slik at dere fungerer bra? Jeg blir helt gåen..

Skrevet

Gikk med Aftenposten morgenutgave en periode samtidig som jeg var student. Måtte opp kl 3. Helt mislykket. En annen periode jobbet jeg som nattevakt for Securitas. Ble helt ødelagt.

Skjønner godt at du gruer deg!

Skrevet

Dere som jobber nattevakt: hvordan legger dere opp dagen(e) før og etter slik at dere fungerer bra? Jeg blir helt gåen..

Unnskyld at jeg var så negativ i mitt forrige innlegg.

Skrevet

Sover du noe dagen før? Det kan hjelpe litt. Jeg vet ikke om du sliter psykisk, men siden du poster innlegget ditt her så antar jeg at du gjør det. Mennesker med feks en eller annen form av bipolar (bare et eksempel) vil jeg sterkt råde til å kun jobbe dag og kveld fordi rutiner og "normalitet" er så viktig. Nå er det dessverre slik at situasjonen i landet og verden forøvrig gjør at man ikke kan velge og vrake i jobber, man skal være prisgitt om man i det hele tatt har en og ofte må man bare ta det man får, men jeg skjønner at for ulike grupper kan dette være svært vanskelig. Over til din situasjon, forsøk å legg deg nedpå kanskje 2 timer dagen før du skal på nattevakt, dagen du går av nattevakt tvinger du deg selv til å stå opp etter kanskje 4 timer og skal du på ny nattevakt forsøker du deg på 7-8 timer. Dersom du klarer å skape litt rutiner kan det gå lettere, om ikke så er man som du sier et vrak neste dag og jeg vil tro hele helgen omtrent er litt zombie, jeg ville ihvertfall vært det.

Gjest ambrose
Skrevet

Sover du noe dagen før? Det kan hjelpe litt. Jeg vet ikke om du sliter psykisk, men siden du poster innlegget ditt her så antar jeg at du gjør det. Mennesker med feks en eller annen form av bipolar (bare et eksempel) vil jeg sterkt råde til å kun jobbe dag og kveld fordi rutiner og "normalitet" er så viktig. Nå er det dessverre slik at situasjonen i landet og verden forøvrig gjør at man ikke kan velge og vrake i jobber, man skal være prisgitt om man i det hele tatt har en og ofte må man bare ta det man får, men jeg skjønner at for ulike grupper kan dette være svært vanskelig. Over til din situasjon, forsøk å legg deg nedpå kanskje 2 timer dagen før du skal på nattevakt, dagen du går av nattevakt tvinger du deg selv til å stå opp etter kanskje 4 timer og skal du på ny nattevakt forsøker du deg på 7-8 timer. Dersom du klarer å skape litt rutiner kan det gå lettere, om ikke så er man som du sier et vrak neste dag og jeg vil tro hele helgen omtrent er litt zombie, jeg ville ihvertfall vært det.

Jobber lite natt, heldigvis (selv om jeg synes det er ok å jobbe natt men det er så ødleggende).

Kanskje bedre å ikke sove noe nå idag? Legger jeg meg kommer jeg meg ikke opp mer idag (erfaring).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...