Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere tilbakefall av sykdom? Jeg blir fullstendig slått ut. Går inn i mitt eget personlige mareritt. Alt blir en eneste stor grå suppe. Som jeg hater meg selv for disse periodene! Hvorfor begynte jeg å skjære i meg selv sist gang jeg hadde en dårlig periode? Jeg har aldri gjort det før og jeg er en voksen dame!

Videoannonse
Annonse
Gjest ambrose
Skrevet

spørs hva du mener med tilbakefall. Tenker du på depresjon, eller tenker du på dårlige dager eller andre ting?

Gjest quadraphonic
Skrevet

Synes det hjelper å være fysisk aktiv når stresset har bygget seg opp. Som en pc som har hengt seg opp og trenger en restart.

Gjest quadraphonic
Skrevet

Synes det hjelper å være fysisk aktiv når stresset har bygget seg opp. Som en pc som har hengt seg opp og trenger en restart.

altså...jeg fungerer mye bedre etterpå :)

Gjest ambrose
Skrevet

altså...jeg fungerer mye bedre etterpå :)

For meg hjelper det å gå på jobb :) Det får tanken over på noe annet :)

Skrevet

:-D Du er toppen! Nå fikk du meg til å smile.

Skrevet

spørs hva du mener med tilbakefall. Tenker du på depresjon, eller tenker du på dårlige dager eller andre ting?

Jeg tenker på depresjon og tankekjør.

Gjest melmøll
Skrevet

Jeg sliter med tilbakevendende depresjon. Når en ny depresjon kommer føles det som et stort nederlag. Prøver i det lengste å tviholde på jobben men det blir etterhvert vonde tanker og skyldfølelse av å ikke mestre jobben. Depresjonen stjeler alle krefter og det kjennes ut som jeg vandrer rundt i en gryte med havregrøt. Jeg har ingen motivasjon, ingenting å bidra med. All kreativitet er borte. Forsøker å klistre på et smil, men hvis jeg ikke anstrenger meg faller ansiktet om i et tomt blikk.

Det eneste som er oppløftende ved å ha gjentatte depressive episoder er at du vet du kan ha det bedre, når du er frisk er jo alt helt annerledes. Du kan være sprudlende kreativ, full av initsiativ og nye ideer, bare du blir frisk. Det er lys i tunnellen!

Gjest quadraphonic
Skrevet

:-D Du er toppen! Nå fikk du meg til å smile.

Takk! Du er toppen selv også, for nå fikk du meg til å smile. :)

Skrevet

Steg 1. Ikke se på det som tilbakefall men en dårlig fase. Du er på et annet sted enn du var forrige gang du ble dårlig, du vet mer og du kan mer. Dette vil svinge, du vil ha gode dager, fantastiske dager, kjipe dager og jævelige dager, ingen ting går straka vegen til himmels (og gjør det det er det aldri varig). Du bygger deg opp, øv deg på å tåle disse fasene, du er syk og du strever men du skal fremover.

Gjest ambrose
Skrevet

Jeg tenker på depresjon og tankekjør.

Ok. Jeg ville takklet et skikkelig tilbakefall dårlig.

Skrevet

Ok. Jeg ville takklet et skikkelig tilbakefall dårlig.

Nemlig. Det er ikke bare å ta en tur i skogen. Tankekjøret mitt bare øker da. Jeg får ikke nydt den vakre naturen vi har i landet vårt.

Du verden så deilig det er når sånne perioder er over!

Skrevet

Steg 1. Ikke se på det som tilbakefall men en dårlig fase. Du er på et annet sted enn du var forrige gang du ble dårlig, du vet mer og du kan mer. Dette vil svinge, du vil ha gode dager, fantastiske dager, kjipe dager og jævelige dager, ingen ting går straka vegen til himmels (og gjør det det er det aldri varig). Du bygger deg opp, øv deg på å tåle disse fasene, du er syk og du strever men du skal fremover.

Dette var et veldig flott innlegg. Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...