Gå til innhold

Brev fra politiet i dag ang lappen

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Legen sa han ikke kunne hjelpe å søke dispensasjon for førerkort til fylkeslegen, nå har jeg fått brev fra politiet og. Må si det stresser meg litt. Legen sa en psykiater måtte hjelpe meg, jeg venter på å høre fra dps. Må få attest fortest mulig nå, bør jeg ringe dps å si at dette haster?

Er det virkelig slik at legen ikke kan hjelpe?

Syns han kan så lite om ting. Er ikke slik at det haster for meg å få hjelp fra dps, tror ikke de kan hjelpe og dessuten føler jeg meg bra nå. Men dette med førerkort er viktig, kan jeg ringe dps direkte å purre på dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tror jeg ringer dps og maser på mandag, må jo det. Gir meg en ekkel følelse alt dette av umyndiggjøring :(

Samtidig er dps kjempetrege med å svare, men jeg skal ikke belaste dem. Vil kun ha hjelp til dette med lappen.

willemo1365380562
Skrevet

Tror jeg ringer dps og maser på mandag, må jo det. Gir meg en ekkel følelse alt dette av umyndiggjøring :(

Samtidig er dps kjempetrege med å svare, men jeg skal ikke belaste dem. Vil kun ha hjelp til dette med lappen.

Huff, ikke noe greit å få et slikt brev. Jeg fikk også det for noen år siden, om at jeg måtte levere inn førerkortet fordi jeg ikke lenger oppfylte kravet om rett til å kjøre bil. Jeg ble nesten hysterisk, er helt avhengig av bil her jeg bor. Det var overlegen på dps som sendte en dispensasjonsøknad. I utgangspunktet skal pasienten selv søke, men det har gått greit med psykiateren. Jeg får disp for 2 år av gangen.

Håper det ordner seg for deg.

Gjest politiet og førerkort
Skrevet

Jeg fikk heller ikke hjelp fra fastlegen.

Jeg fikk ikke vurdering fra dps, men fra en spesialist utenfor.

Pga dettte styret mista jeg lappen i to mnd eller mer..

Jeg fikk ikke noen beskjed om at "de" hadde meldt fra til fylkeslegen heller så ble sjokka da jeg fikk brev fra politiet om å levere fra meg førerkortet.

Hvis det er mye ventetid på DPS, spør fastlegen om h*n har noen samarbeid med psykiater utenom-kanskje kortere ventetid..

Masse lykke til - dette går bra! Jeg var/er og avhengig av lappen da jeg har ett barn som krever sitt på endel transport.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Huff, ikke noe greit å få et slikt brev. Jeg fikk også det for noen år siden, om at jeg måtte levere inn førerkortet fordi jeg ikke lenger oppfylte kravet om rett til å kjøre bil. Jeg ble nesten hysterisk, er helt avhengig av bil her jeg bor. Det var overlegen på dps som sendte en dispensasjonsøknad. I utgangspunktet skal pasienten selv søke, men det har gått greit med psykiateren. Jeg får disp for 2 år av gangen.

Håper det ordner seg for deg.

Takk. Godt å vite at jeg ikke er alene :)

Har fylt ut noe, så skulle legen ta resten men det kunne han altså ikke. Har to uker på meg nå. Stressa!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg fikk heller ikke hjelp fra fastlegen.

Jeg fikk ikke vurdering fra dps, men fra en spesialist utenfor.

Pga dettte styret mista jeg lappen i to mnd eller mer..

Jeg fikk ikke noen beskjed om at "de" hadde meldt fra til fylkeslegen heller så ble sjokka da jeg fikk brev fra politiet om å levere fra meg førerkortet.

Hvis det er mye ventetid på DPS, spør fastlegen om h*n har noen samarbeid med psykiater utenom-kanskje kortere ventetid..

Masse lykke til - dette går bra! Jeg var/er og avhengig av lappen da jeg har ett barn som krever sitt på endel transport.

Takk :)

Er bare psykiatere på dps her, håper det ordner seg snart. Blir en belasting å ha dette hengene over seg.

Gjest politiet og førerkort
Skrevet

Takk :)

Er bare psykiatere på dps her, håper det ordner seg snart. Blir en belasting å ha dette hengene over seg.

Skjønner hva du mener - jeg fikk ikke forvarsel i det hele tatt, bare beskjed om å levere den fra meg.

Jeg kjenner på stresset igjen.Ikke i like stor grad. dvs. Jeg endrer medisiner nå OG må fornye lappen.

Så da håper jeg vi begge får lappen i havn :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Skjønner hva du mener - jeg fikk ikke forvarsel i det hele tatt, bare beskjed om å levere den fra meg.

Jeg kjenner på stresset igjen.Ikke i like stor grad. dvs. Jeg endrer medisiner nå OG må fornye lappen.

Så da håper jeg vi begge får lappen i havn :-)

Håper det :)

Er godt å vite at det ikke bare er meg. På sykehuset jeg var sa de ingenting om at de ville gjøre dette, så fikk sjokk da jeg leste epikrisen. Det føler veldig som "overtramp" men de følger vel bare loven.

Gjest HHP58
Skrevet

Hvis du ikke er i jobb,kan du ikke regne med å få "snike i køen".Ting tar tid,og fastlegen har skjelden spesialist kunnskaper innenfor psykiatri.En fastlege er en almenlege og flink på hele kroppen,men kanskje ikke spesielt på hodet eller psykiatri.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvis du ikke er i jobb,kan du ikke regne med å få "snike i køen".Ting tar tid,og fastlegen har skjelden spesialist kunnskaper innenfor psykiatri.En fastlege er en almenlege og flink på hele kroppen,men kanskje ikke spesielt på hodet eller psykiatri.

Bare de ordner med søknad om disp skal jeg ikke ha noe med dem å gjøre, det skulle være fort gjort.

Skrevet

Ja det kan du absolutt og det må du. Hos DPS tar ting tid, hører du ikke noen innen et par dager henger du på tråden igjen, mas. Det er fort gjort for en psykiater å smelle sammen en slik uttalelse, ikke vær redd for å purre.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Ja det kan du absolutt og det må du. Hos DPS tar ting tid, hører du ikke noen innen et par dager henger du på tråden igjen, mas. Det er fort gjort for en psykiater å smelle sammen en slik uttalelse, ikke vær redd for å purre.

Får ringe i morgen å si jeg trenger det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...