Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Det var så fristende! ;-)

Det er dog helt utrolig hva folk lirer av seg hvis man kritiserer Jordalf Gjerstad - det er tirader av rene personangrep mot meg nedover, og alt jeg har skrevet var kritikk av en person som selv har det meget travelt med å kritisere ugudelige og Märtha Louise.

Jeg synes alltid det er morsomt når den ene overtroiske kritiserer overtroen til en annen! ;-)

Med vennlig hilsen

Det er jo like utrolig hva du klarer å lire av deg også når det gjelder dette emnet og andre emner. Bare å se på hovedinnlegget hvor du beskylder han for noe han ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest sangsol

''Nei, selvsagt ikke. Enten man liker det eller ei så er vi faktisk dødelige.''

Nå er det ikke slik at enten er vi friske eller så lider vi av en dødelig sykdom. Det finnes symptomer/lidelser som faktisk kan behandles, men leger finner ikke ut av hva som feiler pasientene. Kan alternative, som Snåsamannen, kurere en del av disse tilstandene, så ser jeg bare det positive i det. Det er samfunnet tjent med.

''Kvakksalverne og bedragere suger penger ut av mennesker i sårbare posisjoner, med falskt håp om helbredelse og kurer.''

Du får ta det opp med regjeringa :) Men sykehuskøer og manglende behandlingstilbud gjør at de kanskje ser det positive i at det er flere på arenaen som kan bidra litt ;)

Enig.

Ser virkelig ikke problemet i at folk som ønsker kan ta kontakt med Snåsamannen- eller annet.

Folk må få bestemme selv. Om de føler det blir bedre etter møte med alternativet, så er det bra. Om de ikke kjenner forskjell, så er det også greit nok. De aller fleste vet jo at alternativt er ...nettopp .... alternativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snåsamannen er en gammel og sliten mann, så da er det bra det forskes på yngre healere :-)

Her er utdrag fra facebooksiden til SoulCode:

SoulCode er historien om kreftforskeren og healeren, som tok healing inn i laboratoriet – og ble vist at kreftcellene forsvant etter to korte fjern-healinger.

Våren 2011 ble det gjennomført et pilot-prosjekt, hvor Kjetil Andrè Jacobsen sendte fjernhealing til fire cellelinjer med kreft i laboratorie, i form av to fjern-healinger på 30 minutter. Resultatet ble at kreftcellene i to av disse cellelinjene forsvant totalt.

SoulCode er nå opprettet som en videreføring av dette pilot-prosjektet. Prosjektet gjennomføres på Forskningsposten på Haukeland Sykehus, i regi av Siv Lise Bedringaas og Kjetil Andrè Jacobsen.

Det neste halv året er satt av til utprøving av design for studie av healingens virkning på kreftceller i laboratorie, og videreføring av arbeidet fra våren 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er ikke stort jeg har diskutert Snåsamannen med deg.

Det første du gjør er å lyve om mannen.

''Vel, det er ikke stort jeg har diskutert Snåsamannen med deg.''

Nei, du oppfører deg som en forsmådd elsker som er opphengt i meg (du skriver stort sett om meg), og alt du gjør er å komme med personangrep og slenge dritt.

Beklager, mrxx, du "får" meg ikke på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det er heller ingen vitenskapelig undersøkelse som har vist at det virker, så da er det ingen virkning eller bivirkning, og følgelig er det kvakksalveri.

Nettopp!

Med vennlig hilsen

Og da vil du helst at folk ikke oppsøker han eller andre alternative? Kan ikke folk bestemme selv hva de vil gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du raller om er han ikke dømt for noe som helst. Nå får du snart holde deg til dine egne prinsipper.

Hadde Snåsamannen vært mørkhudet så hadde du forsvart han.

Hvis du mener at han har gjort noe galt så må du anmelde han og ikke starte tråd etter tråd her inne og spy ut galle mot mannen.

Sånn bortsett fra at jeg har fordømt (svarte) alternative behandlere fra Sør Afrika opp, ned og sidelengs, så er det faktisk ikke du som styrer om jeg starter tråder om Joralf Gjerstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

''Vel, det er ikke stort jeg har diskutert Snåsamannen med deg.''

Nei, du oppfører deg som en forsmådd elsker som er opphengt i meg (du skriver stort sett om meg), og alt du gjør er å komme med personangrep og slenge dritt.

Beklager, mrxx, du "får" meg ikke på den måten.

Hva er det du skriver???

Hvordan klarer du å få det dithen at mrxx vil "ha" deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er helt frivillig at du skriver her! :-)

Utover det er det selvsagt en fin hersketeknikk du begir deg inn på - man kan bare anta at det skyldes mangel på argumenter.

Med vennlig hilsen

''man kan bare anta at det skyldes mangel på argumenter''

Dette er også en vanlig hersketeknik du bruker ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snåsamannen er en gammel og sliten mann, så da er det bra det forskes på yngre healere :-)

Her er utdrag fra facebooksiden til SoulCode:

SoulCode er historien om kreftforskeren og healeren, som tok healing inn i laboratoriet – og ble vist at kreftcellene forsvant etter to korte fjern-healinger.

Våren 2011 ble det gjennomført et pilot-prosjekt, hvor Kjetil Andrè Jacobsen sendte fjernhealing til fire cellelinjer med kreft i laboratorie, i form av to fjern-healinger på 30 minutter. Resultatet ble at kreftcellene i to av disse cellelinjene forsvant totalt.

SoulCode er nå opprettet som en videreføring av dette pilot-prosjektet. Prosjektet gjennomføres på Forskningsposten på Haukeland Sykehus, i regi av Siv Lise Bedringaas og Kjetil Andrè Jacobsen.

Det neste halv året er satt av til utprøving av design for studie av healingens virkning på kreftceller i laboratorie, og videreføring av arbeidet fra våren 2011.

Her har du resultatet fra 39 oversikter:

''Alternativ behandling har ikke dokumentert effekt på pasienter med kreft, ifølge en gjennomgang av forskningen på feltet.

Tvert imot er det påvist bivirkninger ved noen av de alternative behandlingsmetodene, skriver Forskning.no. Hvert år bruker likevel mer enn én av tre pasienter kreftpasient slik behandling i en eller annen form.

- Det har vært en utfordring for helsepersonell å gi råd til pasientene om alternativ behandling siden det i stor grad har manglet forskningsbasert kunnskap om effekt og mulige bivirkninger og skadevirkninger, sier Lene Kristine Juvet, forsker ved Kunnskapssenteret.''

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10089399

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da vil du helst at folk ikke oppsøker han eller andre alternative? Kan ikke folk bestemme selv hva de vil gjøre?

Jeg vil at folk ikke skal opptre som behandlere, elektrikere, rørleggere, mekanikere, leger, osv., når de ikke er det.

Det handler om helt normal ærlighet. Man skal ikke lure folk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vel, det er ikke stort jeg har diskutert Snåsamannen med deg.''

Nei, du oppfører deg som en forsmådd elsker som er opphengt i meg (du skriver stort sett om meg), og alt du gjør er å komme med personangrep og slenge dritt.

Beklager, mrxx, du "får" meg ikke på den måten.

Få deg er nok ikke noe problem tror jeg for den rette mannen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Her har du resultatet fra 39 oversikter:

''Alternativ behandling har ikke dokumentert effekt på pasienter med kreft, ifølge en gjennomgang av forskningen på feltet.

Tvert imot er det påvist bivirkninger ved noen av de alternative behandlingsmetodene, skriver Forskning.no. Hvert år bruker likevel mer enn én av tre pasienter kreftpasient slik behandling i en eller annen form.

- Det har vært en utfordring for helsepersonell å gi råd til pasientene om alternativ behandling siden det i stor grad har manglet forskningsbasert kunnskap om effekt og mulige bivirkninger og skadevirkninger, sier Lene Kristine Juvet, forsker ved Kunnskapssenteret.''

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10089399

Med vennlig hilsen

Hvordan varme hender over en kropp kan gi bivirkninger får du gruble på selv. Noen spesifikke studier som undersøker nettopp dette kan du vel ikke vise til?

Jeg tror det er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bortsett fra at jeg har fordømt (svarte) alternative behandlere fra Sør Afrika opp, ned og sidelengs, så er det faktisk ikke du som styrer om jeg starter tråder om Joralf Gjerstad.

Hvor har jeg sagt at jeg styrer hva du skriver??

Forøvrig hadde ikke det vært dumt så hadde du sluppet å bli utestengt på her og der. Jeg hadde tatt i fra deg pc'en og dine skrivemuligheter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du skriver???

Hvordan klarer du å få det dithen at mrxx vil "ha" deg?

Det er få andre enn forsmådde elskere som skriver slike ting som han har skrevet i denne tråden, og i andre tråder til meg.

I lange perioder var 90% av alle innlegg han skrev på DOL denne type "svar" til meg. Obsessiv oppførsel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duken

Han påtar seg rollen som en profesjonell behandler, akkurat som en lege.

Pasienten hans kan ikke forventes å ha medisinsk kunnskap.

Hvis legen din gir deg medisin XXXX så er det fordi han kan dokumentere at den fungerer mot det som feiler deg. Legen tar ansvaret, ikke deg.

Snåsamannen kan ikke det. Han kan verken dokumentere virkning eller bivirkning.

Med vennlig hilsen

''Snåsamannen kan ikke det. Han kan verken dokumentere virkning eller bivirkning.''

Nei, men du bør ha tiltro til at folk vet forskjell på en lege og Snåsamannen. De velger å oppsøke Snåsamannen for å få hjelp fordi de selv vil det. De vet nok godt at han ikke kan dokumentere verken det ene eller det andre, likevel vil de ha håndspålegging av ham. Hva er galt med det?

Så sant folk er "ved sine fulle fem", så la dem nå få gjøre hva de vil. Det er deres valg. De er oppegående nok til å kunne beslutte sine valg selv. Gi folk den tilliten. Hvis du tror folk blir lurt av ham, så tror du samtidig at de er dumme.

Med så mye omtale det har vært om Snåsamannen i ulike medier, vet folk hva/hvem de går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan varme hender over en kropp kan gi bivirkninger får du gruble på selv. Noen spesifikke studier som undersøker nettopp dette kan du vel ikke vise til?

Jeg tror det er helt ufarlig.

Ja, ettersom det ikke har noen virkening eller bivirkning, så er det nok snakk om helt vanlig kvakksalveri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du resultatet fra 39 oversikter:

''Alternativ behandling har ikke dokumentert effekt på pasienter med kreft, ifølge en gjennomgang av forskningen på feltet.

Tvert imot er det påvist bivirkninger ved noen av de alternative behandlingsmetodene, skriver Forskning.no. Hvert år bruker likevel mer enn én av tre pasienter kreftpasient slik behandling i en eller annen form.

- Det har vært en utfordring for helsepersonell å gi råd til pasientene om alternativ behandling siden det i stor grad har manglet forskningsbasert kunnskap om effekt og mulige bivirkninger og skadevirkninger, sier Lene Kristine Juvet, forsker ved Kunnskapssenteret.''

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10089399

Med vennlig hilsen

Men da er det bra at det forskes videre da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Jeg vil at folk ikke skal opptre som behandlere, elektrikere, rørleggere, mekanikere, leger, osv., når de ikke er det.

Det handler om helt normal ærlighet. Man skal ikke lure folk.

Med vennlig hilsen

Også fint å kunne velge selv- om man vil forsøke alternative behandlingsformer i tillegg til medisinsk behandling.

Plager deg deg veldig, om noen vil forsøke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du skriver???

Hvordan klarer du å få det dithen at mrxx vil "ha" deg?

Hehe, det er hans store våte drøm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duken

Tydeligvis flere enn Sør som er på jordet her.

Har en større handlingsrom om man ser snill og/eller hyggelige ut?

''Har en større handlingsrom om man ser snill og/eller hyggelige ut?''

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...