Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

''Det plager meg at de blir lurt til å tro det.''

Den setninga der viser en mangel på respekt som du bør føle deg for god for å begå. Igjen, som mange ganger før, fremstiller du det som om din sannhet er den eneste. Det er ikeksånn at alle som går til healer og blir bedre er så dumme at de bare TROR de blir bedre. Mange mener faktisk de blir det, og den opplevelsen kan selv ikke du ta fra dem.

Dette er dokumentert opp, ned og i mente.

Selvsagt er det noen som blir bedre - man blir jo frisk av 85% av sykdommer helt av seg selv!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

For meg er det fortsatt viktigere at pasienten føler seg bedre, enn at det kan dokumenteres. Jeg har en healer på vennelista mi på facebook, som hver onsdag fjernhealer folk gratis. Her er en av mange tilbakemeldinger hun får. Hun skal forresten også forskes på snart.

Hei.Må bare få sagt tusen takk for at du har hjulpet meg.Sitter egentlig her og skjønner ingen ting.har hatt mye smerter i mange år.brukt hjelpemidler som rullestol og rullator pluss div.pluss mye medisin.Etter onsdagen kveld forsvant smertene og kuttet ut smerteplaster.Har gått på noen turer.Ingen smerter.Er helt i sjokk.Kan ikke få takket deg nok

Hadde egentig ikke troa til dette.Mobbet litt min mor, men har nå sagt unnskyld til henne.Jeg vil anbefale deg til alle jeg kjenner.Tusen tusen takk!

Du kan nok bare gi opp:-) Det er og blir en enveiskommunikasjon med han:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener han begår bedrageri og kvakksalveri (de troende i den forrige regjeringen gjorde lovverket mindre strengt), ved å agere som behandler, når han ikke har noen dokumentert behandling.

Dokumentasjonen jeg etterlyser er ikke hvordan behandlingen fungerer, men at den fungerer (at man utfører tester og viser at flere enn bare placebo blir friske), med en kontrollgruppe.

Det er ingen som helst grunn til at man ikke kan "telle hvor mange blir friske", og det burde vært et minimumskrav når man påtar seg rollen som behandler.

Med vennlig hilsen

''Jeg mener''

Det er vel egentlig hele poenget her. At du mener ... Så blander du inn hummer og kanari som ikke er sammenlignbart (og det er vel noe nytt for deg, hva? :P). Hadde påtalemakten ment Snåsamannen hadde drevet med kvakksalveri og brøt norsk lov, så hadde de nok buret ham inne. På samme måte som de ville tatt han som forsynte ungene i nabohuset med ulovlige medikamenter.

Ergo mener ikke alle det samme som deg, og det du mener er nettopp så ubetydelig som nettopp det; Din mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du leser i tillegg artikkelen du viser til som fanden leser bibelen. Snåsamannen tviler på at det kan være lov å bruke bilde av ham på framsida av ei bok, dette får du tolket dithen at han vil ytringsfriheten til livs.''

Dette vil han ikke svare på. I sin iver etter å sværte han mest mulig så påstå han dette.

''Dette vil han ikke svare på. I sin iver etter å sværte han mest mulig så påstå han dette.''

Og det var intet nytt under solen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg mener''

Det er vel egentlig hele poenget her. At du mener ... Så blander du inn hummer og kanari som ikke er sammenlignbart (og det er vel noe nytt for deg, hva? :P). Hadde påtalemakten ment Snåsamannen hadde drevet med kvakksalveri og brøt norsk lov, så hadde de nok buret ham inne. På samme måte som de ville tatt han som forsynte ungene i nabohuset med ulovlige medikamenter.

Ergo mener ikke alle det samme som deg, og det du mener er nettopp så ubetydelig som nettopp det; Din mening.

Du hadde kanskje et poeng?

Etter jeg skriver "jeg mener" er det rimelig åpenbart for de fleste at det er meningen min som følger.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Dette vil han ikke svare på. I sin iver etter å sværte han mest mulig så påstå han dette.''

Og det var intet nytt under solen. :)

Det er sant, men det vi alle her inne burde ha gjort er ikke å svare han i en eneste tråd.

Nå har jeg tirret han i hele tråden, så nå går han til webbis og gråter litt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gråstein

Det var noe du glemte å svare på, enda en gang.

''Det var noe du glemte å svare på, enda en gang.''

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke funker. Det er ingen grunn til å tro noe annet.

Men for et individ, hvor det er forventninger eller placebo som er avgjørende, så har man selvsagt ingen måte å virkelig være sikker.

Med vennlig hilsen

''Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke funker. Det er ingen grunn til å tro noe annet.''

Så da skal ikke tro på alle som sier at de har blitt hjulpet av healere? Vet du, det er en grov undervurdering av en ganske stor gruppe mennesker. Det er nok av dem som kan bekrefte at de har blitt hjulpet, enten det er snakk om Snåsamannen eller andre som driver med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke funker. Det er ingen grunn til å tro noe annet.''

Så da skal ikke tro på alle som sier at de har blitt hjulpet av healere? Vet du, det er en grov undervurdering av en ganske stor gruppe mennesker. Det er nok av dem som kan bekrefte at de har blitt hjulpet, enten det er snakk om Snåsamannen eller andre som driver med det samme.

''Så da skal ikke tro på alle som sier at de har blitt hjulpet av healere?''

Vi skal tro det bevismaterialet sier - altså, at noen vil bli bedre pga placebo og at de ville blitt bedre uansett.

Men de blir ikke bedre av selve healingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Ja, og grunnen til at det ikke kan dokumenters (altså, at man ikke får flere friske enn det man gjør av placebo) er nettopp at det ikke funker.

Selvsagt vil noen føle seg bedre, men det er ikke på grunn av selve behandlingen, men på grunn av placebo.

Med vennlig hilsen

Hva er galt med å føle seg bedre av placebo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde kanskje et poeng?

Etter jeg skriver "jeg mener" er det rimelig åpenbart for de fleste at det er meningen min som følger.

:-)

Vel, du har rablet ned det samme, igjen og igjen i hele tråden og påstått hva som er fasitten etter ditt eget hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og grunnen til at det ikke kan dokumenters (altså, at man ikke får flere friske enn det man gjør av placebo) er nettopp at det ikke funker.

Selvsagt vil noen føle seg bedre, men det er ikke på grunn av selve behandlingen, men på grunn av placebo.

Med vennlig hilsen

Og hva er placebo? Hvordan kan man bedre utnytte placeboeffekten? Her bør det jammen forskes mer.

Healerne gjør tydeligvis en veldig god jobb med å utnytte placeboeffekten. Ære være dem for det :-)

Her er traileren til en film som tar for seg placeboeffekten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med å føle seg bedre av placebo?

Akkurat det samme som hvis legen din sa at du fikk en type tabletter, mens han/hun i virkeligheten ga deg noe helt annet.

Bedrageri, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.

Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri. Det er store penger på spill her, og folk med interesse i å få det til å se ut som om dette funker, også fordi de vet at dette generelt er en uskeptisk kjøpegruppe.

Med vennlig hilsen

La oss nå ha såpass tillit til at folk generelt er såpass oppegående at de selv velger hva de vil tro på eller ikke ;)

Jeg kjenner et barn som fikk diagnosen leddgikt. Det var så ille at han sto på venteliste for å operere inn en ny knokkel i foten... Gutten ble healet og knokkelleddet er nå friskt, og gutten friskmeldt. Denne healeren har faktisk flere leger som sine pasienter - men jeg kan love deg at de ikke sier dette høyt til sine kollegaer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er placebo? Hvordan kan man bedre utnytte placeboeffekten? Her bør det jammen forskes mer.

Healerne gjør tydeligvis en veldig god jobb med å utnytte placeboeffekten. Ære være dem for det :-)

Her er traileren til en film som tar for seg placeboeffekten:

Placeboeffekten opphører når folk forstår at det ikke er ordentlige tabletter, men sukkertabletter de får.

Placebo fungerer jo når folk forventer (på et eller annet nivå) å bli bedre. Altså, når de blir lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok bare gi opp:-) Det er og blir en enveiskommunikasjon med han:-)

Jeg vet :-) Men sitter her og ler litt for meg selv, så da fortsetter jeg til jeg ikke gidder mer. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Så da skal ikke tro på alle som sier at de har blitt hjulpet av healere?''

Vi skal tro det bevismaterialet sier - altså, at noen vil bli bedre pga placebo og at de ville blitt bedre uansett.

Men de blir ikke bedre av selve healingen.

Da er det rart at det er helt små barn healingen har størst effekt på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som hvis legen din sa at du fikk en type tabletter, mens han/hun i virkeligheten ga deg noe helt annet.

Bedrageri, med andre ord.

Men hvorfor anmelder du han ikke? Nå har du påstått i hele tråden at han er en bedrager, det er jo straffbart.

Igjen, du følger ikke dine egne prinsipper om at han er uskyldig inntil det motsatte er bevist, eller er dømt for noe, men det gjelder kanskje for alle andre enn deg selv?

Men dette er det flere som har sagt til deg i tråden, men du har glatt hoppet over det, for det passer dårlig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...