Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Snåsamannen samarbeider med en lege, men det også hopper Sør glatt over, for det passer jo ikke inn.

Ja, det stemmer... og det spennende er jo at flere og flere leger etterhvert begynner å tro på at enkelte mennesker later til å ha spesielle evner. Tipper at vi en dag vil kunne få et gjennombrudd i forskningen på dette området - og da skal jeg jammen peke nese til de som var helt steile på at slikt bare er tull ;)

Ydmykhet er en god ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

''Du startet tråden med angrep på Snåsamannen pga. at han ikke ville ha bilde av seg foran på en bok og mente at han angrep ytringsfriheten. Han nektet ingen å skrive bok, men ville ikke ha bilde av seg selv der. Noe han er i sin fulle rett til å nekte.''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?

''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?''

Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm, så er det jo lite poeng i å svare deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, for de tror de blir friske når det er masse dulling, og settingen tilsier at de skal bli bedre.

Hvis dette hadde funket, og det hadde vært fint, så ville undersøkelsene vist det. Selvsagt er det folk som blir bedre etter å ha vært hos healer, men det er jo ikke det samme som at de blir bedre av healingen.

Hvis det funker så er det vel ikke noe problem med å dokumentere det, ved å telle antall friske i gruppen og i kontrollgruppen?

Med vennlig hilsen

''Ja, for de tror de blir friske når det er masse dulling, og settingen tilsier at de skal bli bedre.''

Det er sikkert derfor det er enklest å heale/gi alternativ behandling til babyer og små barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er det problem for deg at noen tror noe annet enn deg?''

...eh.... nei, men det virker som om det er et problem for deg at andre ikke tror som deg...

Tilbake til spørsmålet: Hvordan vet du at det ikke er bivirkninger?

Hvorfor vil du ikke svare?

Med vennlig hilsen

Hvorfor vil ikke du svare da på det vi flere har spurt deg om? Eller gjelder ikke de samme reglene for deg som du forventer av oss andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?''

Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm, så er det jo lite poeng i å svare deg.

Det var jeg som skrev dette, ikke mrxx. Jeg har ikke fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir bedrageri av å agere som behandler, for behandling man ikke kan dokumentere.

Med vennlig hilsen

Nå står med ujevne mellomrom folk frem og påstår at de eller noen i nær krets har blitt hjulpet av Snåsamannen. Samme gjelder boka om han (som jeg forøvrig ikke har lest), så vidt jeg husker så sto mange frem i den boka og fortalte hvordan han hadde hjulpet dem. I motsetning til deg så velger jeg faktisk å tro at deres opplevelser er sannferdige, og at de faktisk har blitt hjulpet. Hvorvidt det er fordi de i utgangspunktet ikke var syke, fordi de forventet å bli friske og dermed ble det eller whatever er for meg likegyldig. Godt de ble hjulpet, sier nå jeg.

Å beskylde noen for å være kvakksalver er i grunnen ganske søkt, og du skal ha god dokumentasjon angående denne personen for å ha grunnlag for noe slikt. Og i så fall kjenner du mer til Snåsamannen enn de fleste andre og burde i så fall vernet det norske folk mot ham ved å anmelde han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det stemmer... og det spennende er jo at flere og flere leger etterhvert begynner å tro på at enkelte mennesker later til å ha spesielle evner. Tipper at vi en dag vil kunne få et gjennombrudd i forskningen på dette området - og da skal jeg jammen peke nese til de som var helt steile på at slikt bare er tull ;)

Ydmykhet er en god ting:)

Ydmykheten skal gjerne gå begge veier. ;-)

Vitenskapen har testet påstandene igjen og igjen og igjen. Uten resultat.

Likevel er det liten ydmykhet å spore for at vitenskapen kanskje har rett...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?''

Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm, så er det jo lite poeng i å svare deg.

Det var nå ikke mrxx som spurte, så det argumentet holder ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer... og det spennende er jo at flere og flere leger etterhvert begynner å tro på at enkelte mennesker later til å ha spesielle evner. Tipper at vi en dag vil kunne få et gjennombrudd i forskningen på dette området - og da skal jeg jammen peke nese til de som var helt steile på at slikt bare er tull ;)

Ydmykhet er en god ting:)

Ydmykhet er aldri dumt.

Jeg for min del har ingen formening om dette virker ikke eller ikke, jeg er svært skeptisk. Men jeg mener at det ikke betyr, hvis noen føler at det hjelper så hvorfor ikke, snåsamannen bør ikke kalles for bedrager av den grunn. Det er i tilfelle straffbart og han er jo ikke straffet for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?''

Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm, så er det jo lite poeng i å svare deg.

''Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm''

Det er du selv som alt i første omgang har lagd kvalm ved å starte denne usaklige tråden med falske beskyldninger mot en 85-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Ydmykheten skal gjerne gå begge veier. ;-)

Vitenskapen har testet påstandene igjen og igjen og igjen. Uten resultat.

Likevel er det liten ydmykhet å spore for at vitenskapen kanskje har rett...

Med vennlig hilsen

Vitenskapen er i stadig forandring. Det vet de langt fleste av oss. Mye av det som er vitenskapelig anerkjent nå blir forkastet og så ledd av om hundre år. Det er det som ER vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

Du ønsker ikke å svare mer på dette. Er ubehagelig?''

Ettersom du skriver at du kun er i tråden for å lage kvalm, så er det jo lite poeng i å svare deg.

Ja, men du svarer jo ikke de andre som spør heller.

Går du til webbis og griner snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som skrev dette, ikke mrxx. Jeg har ikke fått svar.

Hva er det å svare?

''Du startet tråden med angrep på Snåsamannen pga. at han ikke ville ha bilde av seg foran på en bok og mente at han angrep ytringsfriheten. Han nektet ingen å skrive bok, men ville ikke ha bilde av seg selv der. Noe han er i sin fulle rett til å nekte.''

Nei, han kan neppe nekte det, ettersom han er en offentlig person. Uautoriserte biografier er helt normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, alt man trenger er en kontrollgruppe.

Helt vanlig teknikk, og gjøres hver dag for skolemedisinbehandling.

Med vennlig hilsen

Jeg melder meg gjerne som del av kontrollgruppen. Jeg har ikke gått til Snåsamannen eller andre healere, og jeg har IKKE blitt kvitt plagene mine. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykheten skal gjerne gå begge veier. ;-)

Vitenskapen har testet påstandene igjen og igjen og igjen. Uten resultat.

Likevel er det liten ydmykhet å spore for at vitenskapen kanskje har rett...

Med vennlig hilsen

Du har jo ikke vist ydmykhet i denne tråden eller i andre tråder du mener å ha fasittsvaret. Så her har du mye å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykhet er aldri dumt.

Jeg for min del har ingen formening om dette virker ikke eller ikke, jeg er svært skeptisk. Men jeg mener at det ikke betyr, hvis noen føler at det hjelper så hvorfor ikke, snåsamannen bør ikke kalles for bedrager av den grunn. Det er i tilfelle straffbart og han er jo ikke straffet for noe.

''Jeg for min del har ingen formening om dette virker ikke eller ikke, jeg er svært skeptisk. Men jeg mener at det ikke betyr, hvis noen føler at det hjelper så hvorfor ikke, snåsamannen bør ikke kalles for bedrager av den grunn. Det er i tilfelle straffbart og han er jo ikke straffet for noe.''

Dette oppsummerer godt min mening i denne saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen er i stadig forandring. Det vet de langt fleste av oss. Mye av det som er vitenskapelig anerkjent nå blir forkastet og så ledd av om hundre år. Det er det som ER vitenskap.

Det handler ikke om endringer i vitenskap, og det vet du godt.

Det er ingen som helst problem i å telle "folk som blir friske" og "folk som ikke blir det" etter at de har vært hos en "healer" og en vanlig person.

Det krever ingen andre ferdigheter enn å kunne telle.

Og tallenes tale er klar, selv om du ikke vil akseptere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Hva er det å svare?

''Du startet tråden med angrep på Snåsamannen pga. at han ikke ville ha bilde av seg foran på en bok og mente at han angrep ytringsfriheten. Han nektet ingen å skrive bok, men ville ikke ha bilde av seg selv der. Noe han er i sin fulle rett til å nekte.''

Nei, han kan neppe nekte det, ettersom han er en offentlig person. Uautoriserte biografier er helt normale.

På hvilken måte er han offentlig person? Han er ikke kronprins eller konge. Han har ikke noe offentlig verv meg bekjent.

Kronprinsen og kongen trenger ikke å akseptere et bilde av seg på forsiden av hvilken som helst bok. De er i sin fulle rett til å protestere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det å svare?

''Du startet tråden med angrep på Snåsamannen pga. at han ikke ville ha bilde av seg foran på en bok og mente at han angrep ytringsfriheten. Han nektet ingen å skrive bok, men ville ikke ha bilde av seg selv der. Noe han er i sin fulle rett til å nekte.''

Nei, han kan neppe nekte det, ettersom han er en offentlig person. Uautoriserte biografier er helt normale.

Du svarer fortsatt ikke på det som du påsto i hovedinnlegget. Tenk om du hadde vistt litt ydmykhet og beklaget at du tok feil,så enkelt kunne du ha kommet deg ut av det, men i stedenfor så fortsetter du å omgå spørsmålet og skjønner ikke selv at du står fremoverbøyd med buksa på anklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Det handler ikke om endringer i vitenskap, og det vet du godt.

Det er ingen som helst problem i å telle "folk som blir friske" og "folk som ikke blir det" etter at de har vært hos en "healer" og en vanlig person.

Det krever ingen andre ferdigheter enn å kunne telle.

Og tallenes tale er klar, selv om du ikke vil akseptere dem.

Kan ikke DU lese det som blir skrevet før du svarer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...