Gå til innhold

Martyren fra Snåsa


Sør

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hvorfor det er så viktig for deg, å overbevise andre om at healing ikke fungerer.

Hva har det å si for deg om andre tror på det, om andre blir bedre, eller ikke, om det er placeboeffekt eller ikke? Spiller det egentlig noen rolle?

Du virker veldig fordømmende, og rakker ned på både healere og på de som går til de.

Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.

Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri. Det er store penger på spill her, og folk med interesse i å få det til å se ut som om dette funker, også fordi de vet at dette generelt er en uskeptisk kjøpegruppe.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 674
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    257

  • mrxx

    135

  • Mrs D

    69

  • Tonette

    11

Mest aktive i denne tråden

Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.

Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri. Det er store penger på spill her, og folk med interesse i å få det til å se ut som om dette funker, også fordi de vet at dette generelt er en uskeptisk kjøpegruppe.

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke helt enig med deg her.

Jeg har i motsetning til deg gått til healer, og healeren forteller meg hva jeg kan forvente av behandlingen. Jeg føler det er trygt, og det er en veldig behagelig form for behandling. For meg fungerer det på noe, og på noe ikke.

Medisinindustrien er også milliardindustri. Svineinfluenavaksinen er et godt eksempel på det. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10061418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt enig med deg her.

Jeg har i motsetning til deg gått til healer, og healeren forteller meg hva jeg kan forvente av behandlingen. Jeg føler det er trygt, og det er en veldig behagelig form for behandling. For meg fungerer det på noe, og på noe ikke.

Medisinindustrien er også milliardindustri. Svineinfluenavaksinen er et godt eksempel på det. http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10061418

Analysen om vaksinasjon er feil: Farmasøytisk industri tjener mye mer på at folk ikke vaksinerer seg, og blir syke. Bare en vanlig boks Repsils (eller to) koster jo mer enn en vaksinedose!

Poenget her er ikke at absolutt alle i alternativbransjen er kyniske mennesker, men mange er det. Og derfor bør man både kreve og forvente dokumentasjon av dem, akkurat som av leger, elektrikere, og alle andre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analysen om vaksinasjon er feil: Farmasøytisk industri tjener mye mer på at folk ikke vaksinerer seg, og blir syke. Bare en vanlig boks Repsils (eller to) koster jo mer enn en vaksinedose!

Poenget her er ikke at absolutt alle i alternativbransjen er kyniske mennesker, men mange er det. Og derfor bør man både kreve og forvente dokumentasjon av dem, akkurat som av leger, elektrikere, og alle andre.

Med vennlig hilsen

Ja, alt vi gjør skal visst dokumenteres opp og i mente for tiden! Sukk! Har nylig vært på kurs hos kvalitetslederen på jobben, og det var ikke så veldig givende. Vi bruker snart like mye tid på å dokumentere det vi gjør, som å gjøre selve jobben. Og hvem er det som betaler for den tiden vi bruker på å dokumentere? Jo, det er kunden det! Hipp hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt vi gjør skal visst dokumenteres opp og i mente for tiden! Sukk! Har nylig vært på kurs hos kvalitetslederen på jobben, og det var ikke så veldig givende. Vi bruker snart like mye tid på å dokumentere det vi gjør, som å gjøre selve jobben. Og hvem er det som betaler for den tiden vi bruker på å dokumentere? Jo, det er kunden det! Hipp hurra!

Jepp, og det er en av grunnene til at man bruker mindre tid på å krangle om hva kunden fikk - fordi man kan dokumentere kvaliteten.

Det sagt, dokumentasjon av at medisinsk behandling virker er åpenbart veldig mye viktigere enn det meste annet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

''Jeg tviler på at noen gidder diskutere dette med deg engang til.''

Nuvel, det ser ut til å fenge mer enn noen annen tråd her! ;-)

Du, for eksempel, har skrevet to innlegg i denne tråden allerede, som trolig er flere innlegg enn du samlet har skrevet i andre tråder i dag. :-)

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke diskutert i denne tråden og det har andre ikke gjort heller. Denne tråden er ikke en meningsutveksling og diskusjon. Når du til og med må påpeke din heterofili overfor en annen heterofil mann så er det ikke diskusjon. Du kan selv prøve å finne ord som egner seg bedre enn diskusjon, men jeg ser først og fremst kverulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke diskutert i denne tråden og det har andre ikke gjort heller. Denne tråden er ikke en meningsutveksling og diskusjon. Når du til og med må påpeke din heterofili overfor en annen heterofil mann så er det ikke diskusjon. Du kan selv prøve å finne ord som egner seg bedre enn diskusjon, men jeg ser først og fremst kverulering.

Det er masse meningsutvekslinger i denne tråden, selv om verken du eller han deltar med noe fornuftig.

Ingen tvinger deg til å skrive noe. Liker du ikke emnet, så hopp over tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og det er en av grunnene til at man bruker mindre tid på å krangle om hva kunden fikk - fordi man kan dokumentere kvaliteten.

Det sagt, dokumentasjon av at medisinsk behandling virker er åpenbart veldig mye viktigere enn det meste annet.

Med vennlig hilsen

For meg er det mye viktigere at pasienten faktisk føler seg bedre etter behandling enn at det kan dokumenteres at pasienten føler seg bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Det er masse meningsutvekslinger i denne tråden, selv om verken du eller han deltar med noe fornuftig.

Ingen tvinger deg til å skrive noe. Liker du ikke emnet, så hopp over tråden.

Det er ingen konstruktive meningsutveksninger i denne tråden, og du har ikke bidratt med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det mye viktigere at pasienten faktisk føler seg bedre etter behandling enn at det kan dokumenteres at pasienten føler seg bedre :-)

Nei, for pasienten kan føle seg bedre, uten å være bedre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Nei, for pasienten kan føle seg bedre, uten å være bedre.

Med vennlig hilsen

Og det er en katastrofe for deg? Du gnåler som besatt om bønder, healere, islendinger og bygdefolk, og fremhever din urbanitet. Du fremhever deg selv som frihetskjemper for andre hudfarger enn hvite for å vise din godhet. Du er den snille mannen som klapper dem på hodet og forstår ikke at dermed viser du mangel på respekt. Mennesker med annen hudfarge kan tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.

Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri. Det er store penger på spill her, og folk med interesse i å få det til å se ut som om dette funker, også fordi de vet at dette generelt er en uskeptisk kjøpegruppe.

Med vennlig hilsen

''Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.''

Her tror jeg du undervurderer mange av dem som går til healere! Selv om jeg er skeptisk selv, så vet jeg fler som mener healere har hjulpet dem. Langt de fleste av disse har gått inn uten forventninger, og syns de har blitt hjulpet.

Og dette er absolutt oppegående mennesker det ikke er lett å (vil)lede.

''Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri.''

Og om dette stemmer, så er det jaggu godt av deg at du bruker Snåsamannen som eksempel. Nå har jeg ikke lest mye om han, men mener bestemt at han ikke tar ei krone for det han utretter.

Det finnes vel nok dukumentasjon om at i tillegg til tobakksindustrien, så er legemiddelindustrien noe med det mest kyniske som finnes?

Du leser i tillegg artikkelen du viser til som fanden leser bibelen. Snåsamannen tviler på at det kan være lov å bruke bilde av ham på framsida av ei bok, dette får du tolket dithen at han vil ytringsfriheten til livs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen konstruktive meningsutveksninger i denne tråden, og du har ikke bidratt med noe.

Veldig godt sagt, det er ikke stort han bidrar med bortsett fra å kverulere. Dette er enveis diskusjon, han hører jo ikke på hva andre har å si. Slettes ikke alle de hintene han får om å endre seg litt, det skjønner han ikke stort av.Derfor han humrer av svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager meg at de blir lurt til å tro det.

På samme måte som det plager meg hvis en falsk mekaniker lurer deg til å tro at han har fikset bilen din.

Med vennlig hilsen

''Det plager meg at de blir lurt til å tro det.''

Den setninga der viser en mangel på respekt som du bør føle deg for god for å begå. Igjen, som mange ganger før, fremstiller du det som om din sannhet er den eneste. Det er ikeksånn at alle som går til healer og blir bedre er så dumme at de bare TROR de blir bedre. Mange mener faktisk de blir det, og den opplevelsen kan selv ikke du ta fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for pasienten kan føle seg bedre, uten å være bedre.

Med vennlig hilsen

For meg er det fortsatt viktigere at pasienten føler seg bedre, enn at det kan dokumenteres. Jeg har en healer på vennelista mi på facebook, som hver onsdag fjernhealer folk gratis. Her er en av mange tilbakemeldinger hun får. Hun skal forresten også forskes på snart.

Hei.Må bare få sagt tusen takk for at du har hjulpet meg.Sitter egentlig her og skjønner ingen ting.har hatt mye smerter i mange år.brukt hjelpemidler som rullestol og rullator pluss div.pluss mye medisin.Etter onsdagen kveld forsvant smertene og kuttet ut smerteplaster.Har gått på noen turer.Ingen smerter.Er helt i sjokk.Kan ikke få takket deg nok

Hadde egentig ikke troa til dette.Mobbet litt min mor, men har nå sagt unnskyld til henne.Jeg vil anbefale deg til alle jeg kjenner.Tusen tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.''

Her tror jeg du undervurderer mange av dem som går til healere! Selv om jeg er skeptisk selv, så vet jeg fler som mener healere har hjulpet dem. Langt de fleste av disse har gått inn uten forventninger, og syns de har blitt hjulpet.

Og dette er absolutt oppegående mennesker det ikke er lett å (vil)lede.

''Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri.''

Og om dette stemmer, så er det jaggu godt av deg at du bruker Snåsamannen som eksempel. Nå har jeg ikke lest mye om han, men mener bestemt at han ikke tar ei krone for det han utretter.

Det finnes vel nok dukumentasjon om at i tillegg til tobakksindustrien, så er legemiddelindustrien noe med det mest kyniske som finnes?

Du leser i tillegg artikkelen du viser til som fanden leser bibelen. Snåsamannen tviler på at det kan være lov å bruke bilde av ham på framsida av ei bok, dette får du tolket dithen at han vil ytringsfriheten til livs.

Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke funker. Det er ingen grunn til å tro noe annet.

Men for et individ, hvor det er forventninger eller placebo som er avgjørende, så har man selvsagt ingen måte å virkelig være sikker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelse etter undersøkelse viser at det ikke funker. Det er ingen grunn til å tro noe annet.

Men for et individ, hvor det er forventninger eller placebo som er avgjørende, så har man selvsagt ingen måte å virkelig være sikker.

Med vennlig hilsen

Det var noe du glemte å svare på, enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Fordi jeg mener at pasienter har rett til å forvente at den profesjonelle part vet hva han/hun gjør.''

Her tror jeg du undervurderer mange av dem som går til healere! Selv om jeg er skeptisk selv, så vet jeg fler som mener healere har hjulpet dem. Langt de fleste av disse har gått inn uten forventninger, og syns de har blitt hjulpet.

Og dette er absolutt oppegående mennesker det ikke er lett å (vil)lede.

''Alternativ behandling er en milliardindustri, og er langt "råere" enn vanlig farmasøytisk industri.''

Og om dette stemmer, så er det jaggu godt av deg at du bruker Snåsamannen som eksempel. Nå har jeg ikke lest mye om han, men mener bestemt at han ikke tar ei krone for det han utretter.

Det finnes vel nok dukumentasjon om at i tillegg til tobakksindustrien, så er legemiddelindustrien noe med det mest kyniske som finnes?

Du leser i tillegg artikkelen du viser til som fanden leser bibelen. Snåsamannen tviler på at det kan være lov å bruke bilde av ham på framsida av ei bok, dette får du tolket dithen at han vil ytringsfriheten til livs.

''Du leser i tillegg artikkelen du viser til som fanden leser bibelen. Snåsamannen tviler på at det kan være lov å bruke bilde av ham på framsida av ei bok, dette får du tolket dithen at han vil ytringsfriheten til livs.''

Dette vil han ikke svare på. I sin iver etter å sværte han mest mulig så påstå han dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det fortsatt viktigere at pasienten føler seg bedre, enn at det kan dokumenteres. Jeg har en healer på vennelista mi på facebook, som hver onsdag fjernhealer folk gratis. Her er en av mange tilbakemeldinger hun får. Hun skal forresten også forskes på snart.

Hei.Må bare få sagt tusen takk for at du har hjulpet meg.Sitter egentlig her og skjønner ingen ting.har hatt mye smerter i mange år.brukt hjelpemidler som rullestol og rullator pluss div.pluss mye medisin.Etter onsdagen kveld forsvant smertene og kuttet ut smerteplaster.Har gått på noen turer.Ingen smerter.Er helt i sjokk.Kan ikke få takket deg nok

Hadde egentig ikke troa til dette.Mobbet litt min mor, men har nå sagt unnskyld til henne.Jeg vil anbefale deg til alle jeg kjenner.Tusen tusen takk!

Ja, og grunnen til at det ikke kan dokumenters (altså, at man ikke får flere friske enn det man gjør av placebo) er nettopp at det ikke funker.

Selvsagt vil noen føle seg bedre, men det er ikke på grunn av selve behandlingen, men på grunn av placebo.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...