Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr kjærligheten i ditt liv? Og da tenker jeg ikke på bare ekteskapelig kjærlighet, men generelt. Hva er kjærlighet for deg?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

7

• Lillemus

3

• mirami

3

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det var sannelig et godt spørsmål i kveldinga! Men for å svare enkelt; det første som dukker opp i meg spontant og hver eneste gang ordet dukker opp er ansiktene til barna mine. :0)

Skrevet

Det var sannelig et godt spørsmål i kveldinga! Men for å svare enkelt; det første som dukker opp i meg spontant og hver eneste gang ordet dukker opp er ansiktene til barna mine. :0)

Så vakkert! Mine barn er også min primære kjærlighet.

Skrevet

Kjærlighet er

- når ungene kommer løpende ut i gangen når jeg kommer hjem fra jobb og klemmer meg

- når jentungen har laget et vakkert kort til meg selv om det ikke er til noen spesiell anledning

- når kjæresten sender meg en sms om kvelden og sier at han savner meg med "kyss og klem på hele deg"

- når kjæresten hjelper meg med å bytte ut bilen med en adskillig nyere og sikrere modell fordi jeg kjører så mye og han synes at jeg skal kjøre trygt :o)

- når vi kjører snøscooter til hytta, jeg sitter i kjelken og han ofte snur seg på scooteren, sjekker at jeg har det bra og smiler varmt - da vet jeg at han gjør det han liker (nesten) aller best i hele verden! Og det gjør meg lykkelig også. :o)

Jeg er meget heldig. :o)

Skrevet

Kjærlighet er

- når ungene kommer løpende ut i gangen når jeg kommer hjem fra jobb og klemmer meg

- når jentungen har laget et vakkert kort til meg selv om det ikke er til noen spesiell anledning

- når kjæresten sender meg en sms om kvelden og sier at han savner meg med "kyss og klem på hele deg"

- når kjæresten hjelper meg med å bytte ut bilen med en adskillig nyere og sikrere modell fordi jeg kjører så mye og han synes at jeg skal kjøre trygt :o)

- når vi kjører snøscooter til hytta, jeg sitter i kjelken og han ofte snur seg på scooteren, sjekker at jeg har det bra og smiler varmt - da vet jeg at han gjør det han liker (nesten) aller best i hele verden! Og det gjør meg lykkelig også. :o)

Ja, du er priviligert.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Kjærlighet er alt godt. Alle gode ting som hender og barna mine

Gjest Elextra
Skrevet

Kjærlighet er

Du er heldig, men ut fra hva du sier her, handler det mye om bevis på andres kjærlighet til deg.

Kjærligheten en føler selv, uten behov for bekreftelse, er en viktigere faktor i livet.

Skrevet

Du er heldig, men ut fra hva du sier her, handler det mye om bevis på andres kjærlighet til deg.

Kjærligheten en føler selv, uten behov for bekreftelse, er en viktigere faktor i livet.

Hmmm... Jeg føler jo masse kjærlighet for unger og kjæreste når de gjør dette mot meg og jeg kan like gjerne snu på flisa og si at jeg føler kjærlighet for mine når jeg gjør alle de små tingene i hverdagen for dem - som å passe på at ungene har tørre sko om morgenen når de skal på skolen, tømme spybøtta (jada, vi ligger strøkne om dagen), tar oppvasken hos gubben når jeg vet at han er syk og trenger å hvile i helga og skal reise bort på jobbtur over helga, når jeg lager mat jeg vet de liker ekstra godt og slike ting.

Når vi koser oss sammen med spill eller en film eller noe annet koselig. :o) Slike ting.

Gjest Elextra
Skrevet

Hmmm... Jeg føler jo masse kjærlighet for unger og kjæreste når de gjør dette mot meg og jeg kan like gjerne snu på flisa og si at jeg føler kjærlighet for mine når jeg gjør alle de små tingene i hverdagen for dem - som å passe på at ungene har tørre sko om morgenen når de skal på skolen, tømme spybøtta (jada, vi ligger strøkne om dagen), tar oppvasken hos gubben når jeg vet at han er syk og trenger å hvile i helga og skal reise bort på jobbtur over helga, når jeg lager mat jeg vet de liker ekstra godt og slike ting.

Når vi koser oss sammen med spill eller en film eller noe annet koselig. :o) Slike ting.

Tror vi ser ulikt på dette, uten at vi dermed er uenige. Jeg knytter ikke kjærlighet nødvendigvis til handlinger.

Skrevet

Kjærlighet er den følelsen jeg har når jeg ser på ungene mine eller mannen min, gjerne uten at de vet om at jeg betrakter dem.

Det kan være fortvilelsen når de har det vondt, eller gleden når de har det bra.

Gjest Hulderen
Skrevet

Tror vi ser ulikt på dette, uten at vi dermed er uenige. Jeg knytter ikke kjærlighet nødvendigvis til handlinger.

Kanskje kjærlighet ER handlinger for Lillemus. Jeg forbinder kjærlighet mest med følelser, men hva folk legger i begrepet er individuelt.

Dark-Angel 82
Skrevet

Kjærligheten i et liv betyr alt. Både barn og voksne trenger kjærlighet.

For meg er kjærligheten en varm, trygg og god følelse, en følelse som kan få meg både til å gråte og smile.

Skrevet

Hvorfor lurer du på det?

Fordi det er interessant hva andre mennesker mener vel! Særlig om et så viktig tema som kjærlighet.

Gjest HHP58
Skrevet

Kjærlighet er noe pengegriske folk har funnet på for å tjene penger.Det er nok en diagnose som ingen har funnet enda.

Å stole på en kvinne? Hvor dum går det av å bli?

Jeg kapper heller av meg venstre lillefinger enn å gifte meg igjen.

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Det er dumt å gifte seg en gang bare for å skille seg.

Det er idioti å gjøre samme feilen 2 ganger.Jeg er ingen idiot.

Er jeg ødelagt,er det resultatat av barneoppdragelse,ekteskap og mobbing i 20-30 år.At jeg ikke sitter inne for drap,er fordi noen inbilte meg at det fantes en gud og et helvete.Jeg som ikke en gang klarer å holde en finger over en flamme i 10 sekunder en gang,og så all evighet? You MUST be kidding me!

Helvete finnes,jeg har levd i det i 30 år.

Gå inn i ett kott og sett deg på gulvet,skru så av lyset i 30 år.Først da for du en bitteliten anelse om hvordan jeg har hatt det.

Sinnsyk,ja men hvem sin skyld er det? "De sier at Jeppe knasker lykkepiller,men de sier ikke hvorfor Jeppe knasker lykkepiller." !

Det skulle vært straffbart å inbille folk at Gud og kjærlighet finnes.Jeg tror heller på ufoer og aliens enn på religion og dette svipet dere snakker om.

Makan til tullprat!

Skrevet

Kjærlighet er noe pengegriske folk har funnet på for å tjene penger.Det er nok en diagnose som ingen har funnet enda.

Å stole på en kvinne? Hvor dum går det av å bli?

Jeg kapper heller av meg venstre lillefinger enn å gifte meg igjen.

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Det er dumt å gifte seg en gang bare for å skille seg.

Det er idioti å gjøre samme feilen 2 ganger.Jeg er ingen idiot.

Er jeg ødelagt,er det resultatat av barneoppdragelse,ekteskap og mobbing i 20-30 år.At jeg ikke sitter inne for drap,er fordi noen inbilte meg at det fantes en gud og et helvete.Jeg som ikke en gang klarer å holde en finger over en flamme i 10 sekunder en gang,og så all evighet? You MUST be kidding me!

Helvete finnes,jeg har levd i det i 30 år.

Gå inn i ett kott og sett deg på gulvet,skru så av lyset i 30 år.Først da for du en bitteliten anelse om hvordan jeg har hatt det.

Sinnsyk,ja men hvem sin skyld er det? "De sier at Jeppe knasker lykkepiller,men de sier ikke hvorfor Jeppe knasker lykkepiller." !

Det skulle vært straffbart å inbille folk at Gud og kjærlighet finnes.Jeg tror heller på ufoer og aliens enn på religion og dette svipet dere snakker om.

Makan til tullprat!

Hallo HHP58

Er det virkelig mulig at du ikke føler kjærlighet for noen?? Hva med sønnene dine?

Gjest HHP58
Skrevet

Hallo HHP58

Er det virkelig mulig at du ikke føler kjærlighet for noen?? Hva med sønnene dine?

De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder".

Kjenner flere ateister som viser meg mye mer vennskap og kjærlighet enn de selvoptatte kristne drittsekkene.

Har studert både Satan og Gud.Tenk deg at gud er så liten at han må bruke en av sine egne engler som fiende?

Først så skaper han alle englene og den høyeste heter Lucifer og er lysbæreren.

Så når han oponerer,tar han med seg 1/3 av englene når gud kaster ham ut av himmelen og ned på jorden.

Disse englene blir til demoner.

Hvordan skulle kristendommen kunne fungert uten en fiende,en av guds egne engler? Fiffig.

Og jeg som trodde at Gud var alvitende og allseende? Så Gud kunne ikke være så profetisk at han visste hva slags faenskap han ville finne på nede på tellus?

Helvete er det i jordas indre eller inne i Sola?

Noen mener det er en søppelfylling utenfor Jerusalem.

God Søndag!

Skrevet

Kanskje kjærlighet ER handlinger for Lillemus. Jeg forbinder kjærlighet mest med følelser, men hva folk legger i begrepet er individuelt.

Jeg gjør mange handlinger av kjærlighet i alle fall. :o) Og kjærlighet er også den varme følelsen jeg får i brystet når jeg tenker på ungene eller kjæresten min.

Skrevet

De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder".

Kjenner flere ateister som viser meg mye mer vennskap og kjærlighet enn de selvoptatte kristne drittsekkene.

Har studert både Satan og Gud.Tenk deg at gud er så liten at han må bruke en av sine egne engler som fiende?

Så når han oponerer,tar han med seg 1/3 av englene når gud kaster ham ut av himmelen og ned på jorden.

Hvordan skulle kristendommen kunne fungert uten en fiende,en av guds egne engler? Fiffig.

Og jeg som trodde at Gud var alvitende og allseende? Så Gud kunne ikke være så profetisk at han visste hva slags faenskap han ville finne på nede på tellus?

God Søndag!

Men kjære deg. Er ordet kjærlighet noe som ikke eksisterer i ditt vokabular?

Gjest Kayia
Skrevet

God Søndag!

''De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder"'' Du anklager dem ofte for å være materalister, men er det ikke egentlig du som er materalisten som tror du kan kjøpe deg fri fra det du kaller "gamle synder"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...