Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest fruitcake
Skrevet

For meg betyr kjærlighet at jeg har en positiv grunninnstilling til meg selv og andre. I tillegg vil jeg nevne offervilje mht å ta vare på det og dem jeg er glad i, inkludert meg selv. :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

7

• Lillemus

3

• mirami

3

• EnolaGay

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For meg betyr kjærlighet at jeg har en positiv grunninnstilling til meg selv og andre. I tillegg vil jeg nevne offervilje mht å ta vare på det og dem jeg er glad i, inkludert meg selv. :)

Hva er det du føler at du ofrer i forhold til deg selv?

Gjest fruitcake
Skrevet

At jeg er villig til å gjennomleve smerte, jobbe med meg selv for å få det bedre på sikt og være et hyggelig (med)menneske og medarbeider tross psykiske plager. :)

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg tror også jeg er lydhør overfor konstruktiv kritikk, og villig til å forandre meg.

Gjest fruitcake
Skrevet

At jeg er villig til å gjennomleve smerte, jobbe med meg selv for å få det bedre på sikt og være et hyggelig (med)menneske og medarbeider tross psykiske plager. :)

Leste spørsmålet ditt en gang til her, og svarte kanskje ikke ordentlig på dette. Det jeg "ofrer" er vel "tryggheten" føler jeg. Men selv om det kan føles trygt å være status quo med kun seg selv og sin egen sykdom, er det jo egentlig ingen reell trygghet. Jeg har blitt tryggere på meg selv ved å ta utfordringer og hoppe ut i "det ukjente". Det har kommet mange positive ting ut av det. :)

Gjest Kayia
Skrevet

Kjærlighet er helt grunnleggende i mitt liv, og drivkraften bak det jeg gjør og er i forhold til mennesker rundt meg. Jo nrmere folk er meg, jo mer er jeg villig til å strekke meg, og jeg er så heldig at jeg ofte får kjenne og se at andre har det på samme måte i forhold til meg (og andre rundt meg). Kjærlighet er dessuten drivkraften i troen på at det vil gå godt, også etter i dag.

Skrevet

Leste spørsmålet ditt en gang til her, og svarte kanskje ikke ordentlig på dette. Det jeg "ofrer" er vel "tryggheten" føler jeg. Men selv om det kan føles trygt å være status quo med kun seg selv og sin egen sykdom, er det jo egentlig ingen reell trygghet. Jeg har blitt tryggere på meg selv ved å ta utfordringer og hoppe ut i "det ukjente". Det har kommet mange positive ting ut av det. :)

Det var kanskje et litt vanskelig spørsmål. Spørs om jeg hadde klart å svare på det selv. Det jeg ofrer er avslapning og krav til omgivelsene. Hva jeg ofrer ift meg selv klarer jeg ikke å komme på nå. Men nå satte du igang en tankeflom.

Inderlig god natt!

Gjest fruitcake
Skrevet

Det var kanskje et litt vanskelig spørsmål. Spørs om jeg hadde klart å svare på det selv. Det jeg ofrer er avslapning og krav til omgivelsene. Hva jeg ofrer ift meg selv klarer jeg ikke å komme på nå. Men nå satte du igang en tankeflom.

Inderlig god natt!

Jeg synes det er positivt med slike spørsmål. De er ikke alltid så lete å svare på, og man får også innsikt, erkjennelser og nye vinklinger fra svarene til andre brukere. Spørsmål som dette får en til å tenke over viktig ting i livet. Ønsker deg også en riktig god natt. :-)

Gjest luftslott
Skrevet

Kjærlighet for meg er den ømheten jeg har inni meg når jeg ser på samboeren min som har slokna i sofaen ved siden av meg, og hvordan han smiler fornøyd i halvsøvne når jeg kysser ham på hodet. Det er vissheten om at jeg vil gjøre hva som helst, bare han er lykkelig. Det er knuten inni meg som slipper taket når mamma sender melding om at operasjonen gikk bra og hun er hjemme igjen, og alle planene jeg har for henne den dagen jeg blir rik. Det er gleden jeg kjenner når jeg treffer søsknene mine etter lang tid, og ser hvor fine varme mennesker de har vokst opp til å bli. Kjærlighet er også en følelse jeg aldri tar for gitt, for jeg vet at den kan bli borte.

Skrevet

Kjærlighet er noe pengegriske folk har funnet på for å tjene penger.Det er nok en diagnose som ingen har funnet enda.

Å stole på en kvinne? Hvor dum går det av å bli?

Jeg kapper heller av meg venstre lillefinger enn å gifte meg igjen.

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Det er dumt å gifte seg en gang bare for å skille seg.

Det er idioti å gjøre samme feilen 2 ganger.Jeg er ingen idiot.

Er jeg ødelagt,er det resultatat av barneoppdragelse,ekteskap og mobbing i 20-30 år.At jeg ikke sitter inne for drap,er fordi noen inbilte meg at det fantes en gud og et helvete.Jeg som ikke en gang klarer å holde en finger over en flamme i 10 sekunder en gang,og så all evighet? You MUST be kidding me!

Helvete finnes,jeg har levd i det i 30 år.

Gå inn i ett kott og sett deg på gulvet,skru så av lyset i 30 år.Først da for du en bitteliten anelse om hvordan jeg har hatt det.

Sinnsyk,ja men hvem sin skyld er det? "De sier at Jeppe knasker lykkepiller,men de sier ikke hvorfor Jeppe knasker lykkepiller." !

Det skulle vært straffbart å inbille folk at Gud og kjærlighet finnes.Jeg tror heller på ufoer og aliens enn på religion og dette svipet dere snakker om.

Makan til tullprat!

Du er jo helt ødelagt, vet ikke hvor du må begynne å se etter hjelp..

Skrevet

Kjærlighet er noe pengegriske folk har funnet på for å tjene penger.Det er nok en diagnose som ingen har funnet enda.

Å stole på en kvinne? Hvor dum går det av å bli?

Jeg kapper heller av meg venstre lillefinger enn å gifte meg igjen.

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

Det er dumt å gifte seg en gang bare for å skille seg.

Det er idioti å gjøre samme feilen 2 ganger.Jeg er ingen idiot.

Er jeg ødelagt,er det resultatat av barneoppdragelse,ekteskap og mobbing i 20-30 år.At jeg ikke sitter inne for drap,er fordi noen inbilte meg at det fantes en gud og et helvete.Jeg som ikke en gang klarer å holde en finger over en flamme i 10 sekunder en gang,og så all evighet? You MUST be kidding me!

Helvete finnes,jeg har levd i det i 30 år.

Gå inn i ett kott og sett deg på gulvet,skru så av lyset i 30 år.Først da for du en bitteliten anelse om hvordan jeg har hatt det.

Sinnsyk,ja men hvem sin skyld er det? "De sier at Jeppe knasker lykkepiller,men de sier ikke hvorfor Jeppe knasker lykkepiller." !

Det skulle vært straffbart å inbille folk at Gud og kjærlighet finnes.Jeg tror heller på ufoer og aliens enn på religion og dette svipet dere snakker om.

Makan til tullprat!

Du virker jo helt ødelagt og tafatt, men samtidig så fremstår du som et offer! Ta grep om ditt eget liv og gjør noe med det; du er bare et offer når du tror det!! Gjør noe med ditt liv.. ikke bare vent at ting vil skje, for det vil det ikke skje! Gjør noe med livet ditt

Skrevet

Kjærlighet er når folk aksepterer deg uansett dine utfordringer, problemer og tanker. Noe det mangler mye av i dette samfunnet.

Gjest HHP58
Skrevet

''De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder"'' Du anklager dem ofte for å være materalister, men er det ikke egentlig du som er materalisten som tror du kan kjøpe deg fri fra det du kaller "gamle synder"?

Da skal jeg fortelle deg hva mine gamle synder er.Jeg har aldri slått mine barn.Ja jeg har kjeftet på de når de var 4-6 år,men jeg har aldri lagt min hånd på de.Jeg har jobbet alt for mye overtid og vært dum nok til å sove mer enn 7 timer i døgnet enda jeg visste at min kons skulle støvsuge soverommet akkurat da.JA jeg har ikke vært flink nok til å hverken vaske opp eller å støvsuge,så Vxxa hadde nok rett,for en drittsekk.

Jeg smalt i døre og gikk bort til mine foreldre i steden for å banke kona,je jeg skulle nok vært tøff nok til å bake kona gul og blå for så å havne i fengsel.JA jeg var dum nok til å tro på hennes ankleger om at jeg slapp inn demoner gjennom dagsrevyen.Hun ba jo i tunger,så de ble vel borte alle sammen.Hun åpnet jo alle vinduer når hun ba.JA jeg var dum nok til å gå inn i menigheten til Hans Bratterud enda jeg burde ha visst at mannen var gal.

Ja jeg skulle ikke ha nektet min kone å snakke med meg kl 2.00 enda hun visste at jeg måtte opp kl 09.00 for å dra på jobben.

Ja jeg brukte for mye penger på verktøy og gamle biler i stedenfor å jobbe overtid.

Nå husker jeg ikke flere gamle synder.Dette var fra 1982-92.

Aldri mer sinnsyke kristne damer fra Telemark.

Selv om jeg er ensom i blandt spiller jeg kjeft og bråk!

Gjest HHP58
Skrevet

Du er jo helt ødelagt, vet ikke hvor du må begynne å se etter hjelp..

Får sette på en cd av Dido da,eller noe?

Klemz fra megz

Gjest HHP58
Skrevet

Så vakkert! Mine barn er også min primære kjærlighet.

Å er du skilt,eller glemte du bare din ektemann?

Skrevet

De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder".

Kjenner flere ateister som viser meg mye mer vennskap og kjærlighet enn de selvoptatte kristne drittsekkene.

Har studert både Satan og Gud.Tenk deg at gud er så liten at han må bruke en av sine egne engler som fiende?

Først så skaper han alle englene og den høyeste heter Lucifer og er lysbæreren.

Så når han oponerer,tar han med seg 1/3 av englene når gud kaster ham ut av himmelen og ned på jorden.

Disse englene blir til demoner.

Hvordan skulle kristendommen kunne fungert uten en fiende,en av guds egne engler? Fiffig.

Og jeg som trodde at Gud var alvitende og allseende? Så Gud kunne ikke være så profetisk at han visste hva slags faenskap han ville finne på nede på tellus?

Helvete er det i jordas indre eller inne i Sola?

Noen mener det er en søppelfylling utenfor Jerusalem.

God Søndag!

Men DU kan vel føle kjærlighet for dem, selv om de ikke viser det tilbake til deg? Sånn som du snakker virker som om du er glad i dem, men lei deg fordi de ikke har godtatt "unnskydlnigen" din?

Skrevet

Tror vi ser ulikt på dette, uten at vi dermed er uenige. Jeg knytter ikke kjærlighet nødvendigvis til handlinger.

Jeg tenker, man gjør sånne handlinger FORDI man føler kjærlighet for dem man gjør det for. Altså, handlingen er ikke kjærlighet i seg selv, men kjærlighet er grunnen til at man gjør det og man viser kjærlighet ved å gjøre det.

Skrevet

Hva kjærlighet betyr? Det er kanskje det viktigste i livet.. hvis jeg ikke hadde hatt kjærlighet ville livet vært ganske meningsløst. Nå har jeg vært singel en stund, og noe av det jeg savner mest med eksen er å vise min kjærlighet til han. De små tingene jeg visste han satte pris på osv. Ikke han på den måten, men mer kjærligheten jeg følte til han. Rart, men sant.

Så da får jeg gjøre sånne ting for andre igjen. Søsken og foreldre og gode venner:) Jeg blir glad av å vise kjærlighet til andre!

Gjest Kayia
Skrevet

''De er noen egoister som bare vil ha penger og biler.Jeg har gitt dem 150 000 hver og selv ikke dete r nok "avlat" for "alle mine synder"'' Du anklager dem ofte for å være materalister, men er det ikke egentlig du som er materalisten som tror du kan kjøpe deg fri fra det du kaller "gamle synder"?

Jeg ser ikke sammenhengen mellom mitt svar til deg og ditt svar til meg. Du anklager ungene dine for å være materialistiske egoister som bare er på jakt etter penger, men jeg mener at det er du legger et materalistisk verdisyn til grunn i og med at du mener at du ved å gi dem 150 000 og biler har fortjent deres tilgivelse. Tilgivelse og kjærlighet har inegn pris, det er ikke noe man kan kjøpe. ''Da skal jeg fortelle deg hva mine gamle synder er.Jeg har aldri slått mine barn.Ja jeg har kjeftet på de når de var 4-6 år,men jeg har aldri lagt min hånd på de.Jeg har jobbet alt for mye overtid og vært dum nok til å sove mer enn 7 timer i døgnet enda jeg visste at min kons skulle støvsuge soverommet akkurat da.JA jeg har ikke vært flink nok til å hverken vaske opp eller å støvsuge,så Vxxa hadde nok rett,for en drittsekk. Jeg smalt i døre og gikk bort til mine foreldre i steden for å banke kona,je jeg skulle nok vært tøff nok til å bake kona gul og blå for så å havne i fengsel.JA jeg var dum nok til å tro på hennes ankleger om at jeg slapp inn demoner gjennom dagsrevyen.Hun ba jo i tunger,så de ble vel borte alle sammen.Hun åpnet jo alle vinduer når hun ba.JA jeg var dum nok til å gå inn i menigheten til Hans Bratterud enda jeg burde ha visst at mannen var gal'' Du beskriver ikke akkurat gode oppvekstvilkår for unger her. Jeg håper de har det godt i dag.

Gjest Kayia
Skrevet

Da skal jeg fortelle deg hva mine gamle synder er.Jeg har aldri slått mine barn.Ja jeg har kjeftet på de når de var 4-6 år,men jeg har aldri lagt min hånd på de.Jeg har jobbet alt for mye overtid og vært dum nok til å sove mer enn 7 timer i døgnet enda jeg visste at min kons skulle støvsuge soverommet akkurat da.JA jeg har ikke vært flink nok til å hverken vaske opp eller å støvsuge,så Vxxa hadde nok rett,for en drittsekk.

Jeg smalt i døre og gikk bort til mine foreldre i steden for å banke kona,je jeg skulle nok vært tøff nok til å bake kona gul og blå for så å havne i fengsel.JA jeg var dum nok til å tro på hennes ankleger om at jeg slapp inn demoner gjennom dagsrevyen.Hun ba jo i tunger,så de ble vel borte alle sammen.Hun åpnet jo alle vinduer når hun ba.JA jeg var dum nok til å gå inn i menigheten til Hans Bratterud enda jeg burde ha visst at mannen var gal.

Ja jeg skulle ikke ha nektet min kone å snakke med meg kl 2.00 enda hun visste at jeg måtte opp kl 09.00 for å dra på jobben.

Ja jeg brukte for mye penger på verktøy og gamle biler i stedenfor å jobbe overtid.

Nå husker jeg ikke flere gamle synder.Dette var fra 1982-92.

Aldri mer sinnsyke kristne damer fra Telemark.

Selv om jeg er ensom i blandt spiller jeg kjeft og bråk!

Jeg ser ikke sammenhengen mellom mitt svar til deg og ditt svar til meg. Du anklager ungene dine for å være materialistiske egoister som bare er på jakt etter penger, mens jeg mener det er du som legger et materalistisk verdisyn til grunn i og med at du mener du ved å gi dem 150 000 og biler har gjort deg fortjent til deres tilgivelse. Tilgivelse og kjærlighet har ingen pris, det er ikke noe man kan kjøpe. ''Da skal jeg fortelle deg hva mine gamle synder er.Jeg har aldri slått mine barn.Ja jeg har kjeftet på de når de var 4-6 år,men jeg har aldri lagt min hånd på de.Jeg har jobbet alt for mye overtid og vært dum nok til å sove mer enn 7 timer i døgnet enda jeg visste at min kons skulle støvsuge soverommet akkurat da.JA jeg har ikke vært flink nok til å hverken vaske opp eller å støvsuge,så Vxxa hadde nok rett,for en drittsekk. Jeg smalt i døre og gikk bort til mine foreldre i steden for å banke kona,je jeg skulle nok vært tøff nok til å bake kona gul og blå for så å havne i fengsel.JA jeg var dum nok til å tro på hennes ankleger om at jeg slapp inn demoner gjennom dagsrevyen.Hun ba jo i tunger,så de ble vel borte alle sammen.Hun åpnet jo alle vinduer når hun ba.JA jeg var dum nok til å gå inn i menigheten til Hans Bratterud enda jeg burde ha visst at mannen var gal'' Du beskriver ikke akkurat gode oppvekstvilkår for unger her. Jeg håper de har det godt i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...