Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Gjest DOLine

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.8027712

"Politiinspektør Hanne Kristin Rohde er overbevist om evnene til Snåsamannen etter at han hjalp sønnen hennes å bli frisk.

I 2009 tok politiinspektør Hanne Kristin Rohde kontakt med Snåsamannen, etter at sønnen hennes hadde slitt med alvorlige magesmerter i ett år.

Snåsamannen fikk ikke vite hva det var som feilte niåringen, men han tok akkurat på det området som gjorde vondt.

Allerede samme kveld følte gutten seg bedre, og på mandagen var han tilbake på skolen igjen.

– Han har evner, og ingenting skal få overbevise meg om noe annet, sier Rohde."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mangler fremdeles dokumentasjon.

Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)

Litt som hvis legen din skulle jukse og gi deg sukkertabletter i stedet for ordentlig behandling.

Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det mangler fremdeles dokumentasjon.

Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)

Litt som hvis legen din skulle jukse og gi deg sukkertabletter i stedet for ordentlig behandling.

Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker.

Med vennlig hilsen

''Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker. ''

Mange her er åpne for at det kan fungere- eller at det ikke gjør det.

Mange mener også at folk må få bestemme selv om de har lyst å forsøke alternativ behandling- uansett utfall (ingen virkning/reell virkning eller placebo-effekt).

Og så er det enkelte her som er helt sikkert på å sitte på eneste fasit, og som plages av at folk ønsker forsøke alternativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker. ''

Mange her er åpne for at det kan fungere- eller at det ikke gjør det.

Mange mener også at folk må få bestemme selv om de har lyst å forsøke alternativ behandling- uansett utfall (ingen virkning/reell virkning eller placebo-effekt).

Og så er det enkelte her som er helt sikkert på å sitte på eneste fasit, og som plages av at folk ønsker forsøke alternativt.

Det ser nå mest ut som at folk blir plaget over at noen ikke tror på denne religionen.

Jeg liker ikke at folk blir lurt av folk som gir seg ut for å være falske leger, falske behandlere, eller falske rørleggere. Så enkelt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det ser nå mest ut som at folk blir plaget over at noen ikke tror på denne religionen.

Jeg liker ikke at folk blir lurt av folk som gir seg ut for å være falske leger, falske behandlere, eller falske rørleggere. Så enkelt.

Med vennlig hilsen

Jeg liker ikke total sneversynhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke total sneversynhet.

Nei, helt enig med deg.

Jeg er åpen for å akseptere det som dokumentasjonen viser. Jeg aksepterer behandlingsformer som undersøkelser, med kontrollgrupper, viser er effektive. Hvorvidt det er psykologi, antibiotika, cellegift eller fjerning over TV er egentlig irrelevant.

I motsetning til denne åpenheten for å akseptere det fakta viser, så har vi en gruppe som har bestemt seg for at de tror på Gjerstad uansett hva undersøkelser og dokumentasjon måtte vise.

Dette er mennesker som er "lukket" til ting som ikke er i tråd med det de tror på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Nei, helt enig med deg.

Jeg er åpen for å akseptere det som dokumentasjonen viser. Jeg aksepterer behandlingsformer som undersøkelser, med kontrollgrupper, viser er effektive. Hvorvidt det er psykologi, antibiotika, cellegift eller fjerning over TV er egentlig irrelevant.

I motsetning til denne åpenheten for å akseptere det fakta viser, så har vi en gruppe som har bestemt seg for at de tror på Gjerstad uansett hva undersøkelser og dokumentasjon måtte vise.

Dette er mennesker som er "lukket" til ting som ikke er i tråd med det de tror på.

Med vennlig hilsen

Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DOLine

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Du har ekskludert deg selv fra den gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Denne gruppa godtar at folk tror på hva de vil. :-) Og at de prøver alternativt om de vil.

Vi er høflige og greie nok til å synes det er hyggelig at folk mener de blir frisk av healing. Vi smiler og sier noe slikt som "flott!". Vi begynner ikke å snakke om at de er blitt lurt, at healeren er bedrager osv. I stedet gleder vi oss over at "noe" hjalp på vår samtalepartners helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gruppa godtar at folk tror på hva de vil. :-) Og at de prøver alternativt om de vil.

Vi er høflige og greie nok til å synes det er hyggelig at folk mener de blir frisk av healing. Vi smiler og sier noe slikt som "flott!". Vi begynner ikke å snakke om at de er blitt lurt, at healeren er bedrager osv. I stedet gleder vi oss over at "noe" hjalp på vår samtalepartners helse.

Ja, men det er ikke du som definerer hva alle i gruppen skal mene, selv om du forsøker.

Det virker som om du ikke vil akseptere at folk ikke er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jo, det har du.

''Å jo, det har du. – DOLine''

Ah! "Pappaen min er sterkere enn pappaen din"-argumentasjon.

:knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Du har gang på gang argumentert for at folk skal ikke få lov å tro på slikt for da har de latt seg bedra.

Kom ikke nå og si at du er en av dem som synes det er greit at noen tror på healing eller slikt. Det har du argentert mot i metervis har på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DOLine

''Å jo, det har du. – DOLine''

Ah! "Pappaen min er sterkere enn pappaen din"-argumentasjon.

:knegg:

ja, det var du som startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Ja, men det er ikke du som definerer hva alle i gruppen skal mene, selv om du forsøker.

Det virker som om du ikke vil akseptere at folk ikke er enig med deg.

Vet du hva ordet selvinnsikt betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...