Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om galskapen har tatt helt av her på dol.  Det har den gjort før, men dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 39510...148

Sånt kan man aldri vite, lille mor.

Anonymkode: 2565f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå forstår jeg mindre enn før.  Hva har dette å gjøre med døbørster og om noen er norske eller ikke?

Anonymkode: 39510...148

Nå roter du fælt. Først påstår du at du ikke vet hvem Snorre er, og nå husker du plutselig diskusjonen om Snorre var norsk eller ikke. *knegg*

Anonymkode: 0ead7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "autister" er stakkarer som ikke tåler en diskusjon?

Nei, jeg mener ikke det, og hvis du leser innleggene mine ovenfor med mottakerapparatet påskrudd, kan det hende du oppdager det. 

Å tilpasse seg litt etter hvem man diskuterer med, er ikke stakkarsliggjøring, det er naturlig. Det handler slett ikke bare om autister (som for øvrig kan være svært ulike), jeg tok bare dette som ett av flere eksempler, siden noen tydeligvis ikke forsto hva jeg mente så lenge jeg skrev i mer generelle vendinger.

For ordens skyld: Jeg står bare for det som er undertegnet med mitt nick, jeg har ingenting med den diskusjonen som foregikk i denne tråden mellom diverse anonyme i natt å gjøre.  Og nå har jeg ikke noe mer å tilføye.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke det, og hvis du leser innleggene mine ovenfor med mottakerapparatet påskrudd, kan det hende du oppdager det. 

 

Jeg leser det som om du mener autister har litt mindre håndbagasje og således ikke klarer delta i vanlige diskusjoner. Det oppfatter jeg som en smule nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser det som om du mener autister har litt mindre håndbagasje og således ikke klarer delta i vanlige diskusjoner. Det oppfatter jeg som en smule nedlatende.

Autister ser ut til å ha mindre evne til å regulere sin aktivitet slik at de også tar hensyn til andre ut i fra hva vi har sett her på dol. Vil anta at det kan ha sammenheng med manglende theory of mind. De er imidlertid langt fra de eneste som ser ut til å ha dette problemet, og det er selvfølgelig heller ikke slik at alle autister er like på dette området.

Anonymkode: 0ccc9...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autister ser ut til å ha mindre evne til å regulere sin aktivitet slik at de også tar hensyn til andre ut i fra hva vi har sett her på dol. Vil anta at det kan ha sammenheng med manglende theory of mind. De er imidlertid langt fra de eneste som ser ut til å ha dette problemet, og det er selvfølgelig heller ikke slik at alle autister er like på dette området.

Anonymkode: 0ccc9...58f

Lizzom?

Anonymkode: 0ead7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser det som om du mener autister har litt mindre håndbagasje og således ikke klarer delta i vanlige diskusjoner. Det oppfatter jeg som en smule nedlatende.

Så kan du kanskje slutte med å "lese det som om" noe annet enn det jeg skriver, da blir alt mye enklere.

Jeg mener ingenting om autister som gruppe, de er høyst forskjellige.  At enkelte autister har atskillig mindre håndbagasje enn ikke-autister er et faktum.  Men de er nok ikke på DOL.  Og nok en gang: Jeg nevnte debattanter med autisme som ett av flere eksempler, fordi noen ville ha noe annet enn de generelle vendingene jeg brukte først.  Det er ingen grunn til å henge seg opp i et eksempel og blåse det opp til å overskygge de andre argumentene og de andre eksemplene.     

Jeg svarte ikke på noe spørsmål om vanlige diskusjoner, men om den "gamle" harde kranglingen som tidligere kunne pågå her i dagevis, delvis med innslag på grensen til personangrep.  Jeg har heller ikke skrevet at noen ikke klarer noe, men at debatten her preges av hvem som deltar hyppigst.    

Det er verken nedlatende eller unaturlig å tilpasse uttrykksformen til den man skriver for / til.  Det er mitt råd nr. 1A til alle som skal uttrykke seg skriftlig: Vær bevisst på hvem du skriver til og hva de skal sitte igjen med når de har lest det.  Altfor mange unnlater å avklare dette før de produserer noe skriftlig. 

Hvis jeg (utenfor DOL) skal skrive eller snakke om et tema jeg har greie på, tilpasser jeg meg bakgrunnen til de som skal lese det eller høre på meg.  Hvis jeg (her på DOL) skal svare på noe jeg er veldig uenig i, tilpasser jeg meg hvis den jeg svarer, har fortalt ting om seg selv som jeg synes spiller en vesentlig rolle.  Verre er det ikke, og nå begynner jeg å gjenta meg selv, så det er på tide å sette strek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du kanskje slutte med å "lese det som om" noe annet enn det jeg skriver, da blir alt mye enklere.

Jeg mener ingenting om autister som gruppe, de er høyst forskjellige.  At enkelte autister har atskillig mindre håndbagasje enn ikke-autister er et faktum.  Men de er nok ikke på DOL.  Og nok en gang: Jeg nevnte debattanter med autisme som ett av flere eksempler, fordi noen ville ha noe annet enn de generelle vendingene jeg brukte først.  Det er ingen grunn til å henge seg opp i et eksempel og blåse det opp til å overskygge de andre argumentene og de andre eksemplene.     

Jeg svarte ikke på noe spørsmål om vanlige diskusjoner, men om den "gamle" harde kranglingen som tidligere kunne pågå her i dagevis, delvis med innslag på grensen til personangrep.  Jeg har heller ikke skrevet at noen ikke klarer noe, men at debatten her preges av hvem som deltar hyppigst.    

Det er verken nedlatende eller unaturlig å tilpasse uttrykksformen til den man skriver for / til.  Det er mitt råd nr. 1A til alle som skal uttrykke seg skriftlig: Vær bevisst på hvem du skriver til og hva de skal sitte igjen med når de har lest det.  Altfor mange unnlater å avklare dette før de produserer noe skriftlig. 

Hvis jeg (utenfor DOL) skal skrive eller snakke om et tema jeg har greie på, tilpasser jeg meg bakgrunnen til de som skal lese det eller høre på meg.  Hvis jeg (her på DOL) skal svare på noe jeg er veldig uenig i, tilpasser jeg meg hvis den jeg svarer, har fortalt ting om seg selv som jeg synes spiller en vesentlig rolle.  Verre er det ikke, og nå begynner jeg å gjenta meg selv, så det er på tide å sette strek. 

Det er på DOL en meget sterk korrelasjon mellom å hyppig skrive "men men, bare noe jeg tenkte på", "så sånn er det med den saken" og "trippel dose SSRI" og det å tolke alt i verste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan du kanskje slutte med å "lese det som om" noe annet enn det jeg skriver, da blir alt mye enklere.

Jeg mener ingenting om autister som gruppe, de er høyst forskjellige.  At enkelte autister har atskillig mindre håndbagasje enn ikke-autister er et faktum.  Men de er nok ikke på DOL.  Og nok en gang: Jeg nevnte debattanter med autisme som ett av flere eksempler, fordi noen ville ha noe annet enn de generelle vendingene jeg brukte først.  Det er ingen grunn til å henge seg opp i et eksempel og blåse det opp til å overskygge de andre argumentene og de andre eksemplene.     

Jeg svarte ikke på noe spørsmål om vanlige diskusjoner, men om den "gamle" harde kranglingen som tidligere kunne pågå her i dagevis, delvis med innslag på grensen til personangrep.  Jeg har heller ikke skrevet at noen ikke klarer noe, men at debatten her preges av hvem som deltar hyppigst.    

Det er verken nedlatende eller unaturlig å tilpasse uttrykksformen til den man skriver for / til.  Det er mitt råd nr. 1A til alle som skal uttrykke seg skriftlig: Vær bevisst på hvem du skriver til og hva de skal sitte igjen med når de har lest det.  Altfor mange unnlater å avklare dette før de produserer noe skriftlig. 

Hvis jeg (utenfor DOL) skal skrive eller snakke om et tema jeg har greie på, tilpasser jeg meg bakgrunnen til de som skal lese det eller høre på meg.  Hvis jeg (her på DOL) skal svare på noe jeg er veldig uenig i, tilpasser jeg meg hvis den jeg svarer, har fortalt ting om seg selv som jeg synes spiller en vesentlig rolle.  Verre er det ikke, og nå begynner jeg å gjenta meg selv, så det er på tide å sette strek. 

Er atter en gang imponert over din evne til å puste rolig og forklare deg presist for n'te gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er atter en gang imponert over din evne til å puste rolig og forklare deg presist for n'te gang!

Flott at dere friske og oppegående støtter hverandre slik at dere kan hjelpe flest mulig.

Anonymkode: 2565f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå roter du fælt. Først påstår du at du ikke vet hvem Snorre er, og nå husker du plutselig diskusjonen om Snorre var norsk eller ikke. *knegg*

AnonymJode: 0ead7...ce2

Nei jeg husker ingen diskusjon om noen var norsk eller ikke, og forstår ikke hva du vil med dette.  Jeg husker dobørstediskusjonen

Anonymkode: 39510...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg husker ingen diskusjon om noen var norsk eller ikke, og forstår ikke hva du vil med dette.  Jeg husker dobørstediskusjonen

Anonymkode: 39510...148

Góður bati hjá börnum með svefnvanda.

 

Anonymkode: 0ead7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Góður bati hjá börnum með svefnvanda.

 

Anonymkode: 0ead7...ce2

Kan ikke du komme med linker til diskusjoner hvor nicket Snorre forekommer og noen krangler om vedkommende er norsk eller ikke så jeg forstår hva du mener`?

Anonymkode: 39510...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du komme med linker til diskusjoner hvor nicket Snorre forekommer og noen krangler om vedkommende er norsk eller ikke så jeg forstår hva du mener`?

Anonymkode: 39510...148

Google Translate sier det betyr "god bedring til barn med søvnproblemer".

Her er det noe 'uglemoser'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at det var snakk om en med nicket Snorre som hadde vært en diskusjon om var norsk eller ikke.  Jeg forstår ikke sammenhengen med dette og dobørstetråden og gidder ikke mer av dette tøvet.  Neste gang burde du velge russisk istedenfor færøysk.

Anonymkode: 39510...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Þetta er íslensku, færeysku ekki. Snorre var íslenska . Það var nóg .

En ef þú sérð aðeins gamla norska / eyjar og sendir allt á Bokmål , til dómstóla , þá verður það eins og eitthvað fáránlegt og gerð , að fólk missir virðingu fyrir söfnun iðnaði og réttarkerfi, ég meina .

Svo er þetta , eins og eitthvað alveg fávitalegur fyrir mig . Það er vel mafian , eða eitthvað sem stýrir þér , ef ég væri að veðja .

Svo það var eins. Bara eitthvað sem ég hugsaði um . En hins vegar.

 

 

Anonymkode: 0ead7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...