Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Les tråden- så får du svar. Jeg har forklart deg før- og gidder ikke gjenta.

Tråden er lest, og intet av det du nevner om DNA har relevans her.

Alt som kreves er at man kan telle.

Og når man ikke får flere friske i healergruppen så er det fordi healing ikke har effekt.

Ikke fordi det er noe gale med tall!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sangsol

Tråden er lest, og intet av det du nevner om DNA har relevans her.

Alt som kreves er at man kan telle.

Og når man ikke får flere friske i healergruppen så er det fordi healing ikke har effekt.

Ikke fordi det er noe gale med tall!

Med vennlig hilsen

Eksempelet har relevans. Ikke alle forstår det, men det er lite jeg kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempelet har relevans. Ikke alle forstår det, men det er lite jeg kan gjøre noe med.

Det har ingen relevans, fordi det er ikke sammenlignbart.

Dette vet du selvsagt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det har ingen relevans, fordi det er ikke sammenlignbart.

Dette vet du selvsagt godt.

Jeg mener eksemplet har relevans. Du mener det ikke har relevans.

Vi kan være enige om at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i motsetning til JGs evner så antar jeg at kiropraktorer kan vise til friske pasienter, utover antallet som blir friske i en kontrollgruppe?

Eller?

''Men i motsetning til JGs evner så antar jeg at kiropraktorer kan vise til friske pasienter, utover antallet som blir friske i en kontrollgruppe?''

Nå regner jeg med at selv du vet at man ikke har målt kiropraktorens behandling opp mot noen kontrollgruppe der f.eks skuespillere har lekt kiropraktor. Det kiropraktore driver med kan være direkte farlig i ukyndige hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men i motsetning til JGs evner så antar jeg at kiropraktorer kan vise til friske pasienter, utover antallet som blir friske i en kontrollgruppe?''

Nå regner jeg med at selv du vet at man ikke har målt kiropraktorens behandling opp mot noen kontrollgruppe der f.eks skuespillere har lekt kiropraktor. Det kiropraktore driver med kan være direkte farlig i ukyndige hender.

Hei,

Nei, jeg aner intet om kiropraktorer - ingen av venner eller familie som jeg vet om som har ryggproblemer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liza i London

Jeg er målløs, så best å ikke skrive noe - da bare angrer jeg etterpå;)

Når det gjelder testing osv, så har jeg klare formeninger også om dette, men det er ingen vits i å nevne det til deg - for du er helt lukket i forhold til ting på dette området. Du vil uansett aldri kompromisse, så da er det ingen vits i å forsøke heller...

Takk for at du tar deg bryet med å skrive! Du uttrykker mye av det jeg mener - men blir for provosert til å kunne skrive noe fornuftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du tar deg bryet med å skrive! Du uttrykker mye av det jeg mener - men blir for provosert til å kunne skrive noe fornuftig!

Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.

Selvsagt kan man være uenig, men da kan man godt klare det uten å bli "provosert" over at ikke alle er enig med en, og uten å slenge rundt med at de som er uenig med en er "lukket" og det som verre er.

Det er synd at hver gang man skal diskutere noe slikt så utarter det seg på denne måten, for emnet er egentlig interessant.

Alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, jeg aner intet om kiropraktorer - ingen av venner eller familie som jeg vet om som har ryggproblemer.

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg aner intet om kiropraktorer - ingen av venner eller familie som jeg vet om som har ryggproblemer.''

Da burde du kanskje latt være å uttale deg om dem som du gjør?

Jeg har både hatt ryggproblemer og har en svigerinne som er kiropraktor. OG jeg vet godt hva legen jeg gikk til sa for godt over 20 år siden da jeg ville prøve kiropraktor: "Rekvisisjon kan du få, men du må være klar over at det ikke hjelper." Så feil tok man den gang, og det er fortsatt rom for feil meninger om diverse. SÆRLIG om man er opphengt i kontrollgrupper og å telle pasienter i stedet for å telle de som faktisk sier de får hjelp opp mot de som sier de ikke ble hjulpet da de f.eks var hos healer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Du virker ikke så kompromissvillig, selv! ;-)

Jeg skriver høflig og reelt til deg, og uten å anklage deg for å være "lukket", lite kompromissvillig, osv. som svar på innlegg.

Det jeg skriver er høflig, sannsynliggjort, og vel begrunnet. Selvsagt har alle lov til å være uenig, men gjør det gjerne uten å begynne med "du er lukket" og den slags.

Jeg respekterer det du skriver, svarer deg med respekt.

Med vennlig hilsen

'''Jeg respekterer det du skriver, svarer deg med respekt.''

Slutt og bruk ord du ikke begriper noe som helst av innholdet i.

Du respekterer kun deg selv, og absolutt ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, jeg aner intet om kiropraktorer - ingen av venner eller familie som jeg vet om som har ryggproblemer.''

Da burde du kanskje latt være å uttale deg om dem som du gjør?

Jeg har både hatt ryggproblemer og har en svigerinne som er kiropraktor. OG jeg vet godt hva legen jeg gikk til sa for godt over 20 år siden da jeg ville prøve kiropraktor: "Rekvisisjon kan du få, men du må være klar over at det ikke hjelper." Så feil tok man den gang, og det er fortsatt rom for feil meninger om diverse. SÆRLIG om man er opphengt i kontrollgrupper og å telle pasienter i stedet for å telle de som faktisk sier de får hjelp opp mot de som sier de ikke ble hjulpet da de f.eks var hos healer.

Nå aner jeg ikke hvor du vil, men selvsagt bør kiroprakti også dokumenteres. Om det er det eller ei aner jeg ikke,

Hvis folk blir bedre av det, så er det klart at det kan dokumenteres. Hvorfor skulle man ikke det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.

Selvsagt kan man være uenig, men da kan man godt klare det uten å bli "provosert" over at ikke alle er enig med en, og uten å slenge rundt med at de som er uenig med en er "lukket" og det som verre er.

Det er synd at hver gang man skal diskutere noe slikt så utarter det seg på denne måten, for emnet er egentlig interessant.

Alt godt,

Det er et intressant emne, uten tvil.

Og uten uenhighet og diskusjoner hadde verken verden eller vitenskapen gått fremover., - jeg liker friske diskusjoner, jeg :-)

Men det er noe med diskusjonsteknikk, da.

Du vet jeg setter stor pris på deg og deler mange av dine synspunkter. Men jeg tror det var i 1998 at jeg sluttet å diskutere med deg.

Alt godt til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.

Selvsagt kan man være uenig, men da kan man godt klare det uten å bli "provosert" over at ikke alle er enig med en, og uten å slenge rundt med at de som er uenig med en er "lukket" og det som verre er.

Det er synd at hver gang man skal diskutere noe slikt så utarter det seg på denne måten, for emnet er egentlig interessant.

Alt godt,

''Det er synd at hver gang man skal diskutere noe slikt så utarter det seg på denne måten''

Og det er liksom en tilfeldighet at du er deltager hver bidige gang diskusjonene går ad undas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DOLine

Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.

Selvsagt kan man være uenig, men da kan man godt klare det uten å bli "provosert" over at ikke alle er enig med en, og uten å slenge rundt med at de som er uenig med en er "lukket" og det som verre er.

Det er synd at hver gang man skal diskutere noe slikt så utarter det seg på denne måten, for emnet er egentlig interessant.

Alt godt,

''Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.''

Gneldrene, repeterende og nedlatene er mer passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et intressant emne, uten tvil.

Og uten uenhighet og diskusjoner hadde verken verden eller vitenskapen gått fremover., - jeg liker friske diskusjoner, jeg :-)

Men det er noe med diskusjonsteknikk, da.

Du vet jeg setter stor pris på deg og deler mange av dine synspunkter. Men jeg tror det var i 1998 at jeg sluttet å diskutere med deg.

Alt godt til deg og!

Hei,

Jeg har likevel to spørsmål som jeg gjerne vil du skal svare på, er du grei:

1) Ser du noe "gale" i det jeg skrev til f. eks. togli i denne tråden? (Siden du skrev til henne.) Er det mine innlegg til henne som provoserer deg?

2) Helt i toppen av "Martyren fra Snåsa" tråden nedenfor beskriver jeg en metode for å se om en behandling virker, som et svar til NHD. Hva synes du om den?

(Ikke bry deg om N&N - jeg har ikke svart ham på snart et år, så han spammer alt jeg skriver med underholdnigen hans.)

Takker!

Alt godt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det jeg har skrevet (til togli og de andre seriøse skribentene) har vært høflig, saklig og argumentert.''

Gneldrene, repeterende og nedlatene er mer passende.

Eksempler fra det jeg skrev til togli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Takk for at du tar deg bryet med å skrive! Du uttrykker mye av det jeg mener - men blir for provosert til å kunne skrive noe fornuftig!

Takk:) Jeg provoseres jeg også.... men jeg tror det er vanskelig for de som absolutt ikke tror på dette å forstå hvordan vi som er tvilere eller sikre tenker... Man føler seg jo nesten forfulgt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Min mor er også behandlet av snåsakaill'n (som man kaller han i Trøndelag), og heller ikke den gang visste han på forhånd hva han skulle behandles. Faktisk ankom hun som sjåfør for en annen som ønsket Joralfs hjelp, men etter ankomst henvendte snåsakaill'n seg til mor og sa "de e vel egentlig du som skuilla hatt behandling?". Den fikk hun i et par tre etapper, og ble som sagt kvitt en migrene som hadde plaget henne hyppig i over 30 år.

Det har helt sikkert en naturlig forklaring! Snåsakaillen fikk henne sikkert til endelig å senke skuldrene etter 30 år.. gammer'n er da riktig så søt og snill at damene slapper godt av i hans selskap - evt var det tilfeldig at kroppen hennes ordna seg opp i seg selv akkurat denne dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:) Jeg provoseres jeg også.... men jeg tror det er vanskelig for de som absolutt ikke tror på dette å forstå hvordan vi som er tvilere eller sikre tenker... Man føler seg jo nesten forfulgt ;)

''Man føler seg jo nesten forfulgt ;)''

Sånn bortsett fra at det to ganger er du som har startet med å skrive til meg, og aldri omvendt?

;-)

(Jeg vet du ikke liker det, så derfor skriver jeg kun til deg om slikt når du spør meg.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Takk:) Jeg provoseres jeg også.... men jeg tror det er vanskelig for de som absolutt ikke tror på dette å forstå hvordan vi som er tvilere eller sikre tenker... Man føler seg jo nesten forfulgt ;)

Man må få lov å tenke og tro hva man vil. :-)

Jeg er utdannet innen naturvitenskap selv, men vil ikke avvise at det kan være mer mellom himmel og jord- som vi ikke kan forklare pr i dag.

Det blir for arrogant å bare avvise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...