Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Ikke sikkert alle er like glupe og lite naive som deg - men jeg tror nok de fleste voksne er såpass oppegående at de greier å tenke selv ;)

''Ikke sikkert alle er like glupe og lite naive som deg''

Nå tilegner du han egenskaper jeg tror du må ha mye velvilje for å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igjen, dette er utenomsnakk.

Jeg har ikke skrevet det du hevder. Punktum.

''Igjen, dette er utenomsnakk''

Vel, du har ikke hatt annet en utenomsnakk til meg heller år jeg spør deg om ett enkelt spørsmål.

Da svarer du at jeg må ta meg ett glass vann, ikke holder styr på det jeg selv skriver eller holder kontroll på tråden, osv hehe...dette er da underholdende om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Min mor er også behandlet av snåsakaill'n (som man kaller han i Trøndelag), og heller ikke den gang visste han på forhånd hva han skulle behandles. Faktisk ankom hun som sjåfør for en annen som ønsket Joralfs hjelp, men etter ankomst henvendte snåsakaill'n seg til mor og sa "de e vel egentlig du som skuilla hatt behandling?". Den fikk hun i et par tre etapper, og ble som sagt kvitt en migrene som hadde plaget henne hyppig i over 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR har jeg sagt at du har sagt at han er dømt for bedrageri??

Igjen.....jeg har spurt deg om han er dømt for det i og med at du kaller han for en bedrager. Du er jo veldig opptatt av det i andre sammenhenger at de ikke er dømt for noe hvis vi diskutere andre forbrytelser.

*LOL*...jeg tror jeg ler meg i hjel.....du roter noe voldsomt.

Du klarer ikke å ro deg ut av det, mrxx!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Igjen, dette er utenomsnakk''

Vel, du har ikke hatt annet en utenomsnakk til meg heller år jeg spør deg om ett enkelt spørsmål.

Da svarer du at jeg må ta meg ett glass vann, ikke holder styr på det jeg selv skriver eller holder kontroll på tråden, osv hehe...dette er da underholdende om ikke annet.

Ja, og likevel klarer du ikke å ha oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også;-). Og finner en form for underholdning i det...hehe....

Nå skal jeg bare si deg, at jeg tenkte meg om i to sekunder og fant ut at dette er for dumt å holde på med en hel dag.

Så istedet pusset jeg vinduer og hengte opp nye vårgardiner, vasket soverom og skiftet senger, vasket bad og ganger og klær. Og bretta klær. Og kasta klær. Og laga middag. Vaska trapper, rydda.. i det hele tatt har jeg stått og gått og jobba siden siste innlegg til deg her! Frem til akkurat nuh..føler meg veldig flink.

I morgen kommer mannen hjem etter mange uker på jobb også! :0D

ENDA er tråden i gang her.. puh. Jaja. Jeg er ferdig med hele snåsas befolkning, kæller og kjerringer og kverulanter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

Nå skal jeg bare si deg, at jeg tenkte meg om i to sekunder og fant ut at dette er for dumt å holde på med en hel dag.

Så istedet pusset jeg vinduer og hengte opp nye vårgardiner, vasket soverom og skiftet senger, vasket bad og ganger og klær. Og bretta klær. Og kasta klær. Og laga middag. Vaska trapper, rydda.. i det hele tatt har jeg stått og gått og jobba siden siste innlegg til deg her! Frem til akkurat nuh..føler meg veldig flink.

I morgen kommer mannen hjem etter mange uker på jobb også! :0D

ENDA er tråden i gang her.. puh. Jaja. Jeg er ferdig med hele snåsas befolkning, kæller og kjerringer og kverulanter med.

Du var fornuftig du.

Enklere om alle kunne enes om at det er ulike synspunkter på saken. I stedet skal det overbevises om at det ene synspunktet er mer rett enn andres....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var fornuftig du.

Enklere om alle kunne enes om at det er ulike synspunkter på saken. I stedet skal det overbevises om at det ene synspunktet er mer rett enn andres....

''I stedet skal det overbevises om at det ene synspunktet er mer rett enn andres....''

Er det dette du holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''I stedet skal det overbevises om at det ene synspunktet er mer rett enn andres....''

Er det dette du holder på med?

Jeg slår meg gjerne til ro med at folk har ulike synspunkter. Trenger ikke, som visse andre, å legge til hvem som sitter på fakta. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår meg gjerne til ro med at folk har ulike synspunkter. Trenger ikke, som visse andre, å legge til hvem som sitter på fakta. :-)

At folk har ulike synspunkter er åpenbart, og noe annet eksisterer vel kun i Nord Korea.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Fordi Joralf Gjerstad var mer overbevisende, for eksempel?

Fordi han tok seg mer tid, lyttet bedre og en hel rekke andre ting som gjorde at pasienten ble overbevist om at han skulle bli bedre.

Det jeg nevner ovenfor handler om "personlige egenskaper", men ikke om "utenomjordiske evner".

Jeg tror selvsagt på at JG er veldig flink med mennesker, veldig oppriktig, og overbevisende. Kanskje legen ikke var det?

Med vennlig hilsen

''Det jeg nevner ovenfor handler om "personlige egenskaper", men ikke om "utenomjordiske evner".''

Det er jo nettopp personlige egenskaper man snakker om, ikke noe greier man har fått fra en alien fra outer space. At Snåsamannen mener dette er egenskaper Gud har gitt ham, kan man gjerne diskutere. DET handler om tro. Og siden ikke alle healere er kristne, så mener nok jeg noe annet om akkurat den siden av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det jeg nevner ovenfor handler om "personlige egenskaper", men ikke om "utenomjordiske evner".''

Det er jo nettopp personlige egenskaper man snakker om, ikke noe greier man har fått fra en alien fra outer space. At Snåsamannen mener dette er egenskaper Gud har gitt ham, kan man gjerne diskutere. DET handler om tro. Og siden ikke alle healere er kristne, så mener nok jeg noe annet om akkurat den siden av det.

Vel, det blir litt søkt å tro at han har "evner" men at han ikke selv har kontroll på hvor de kommer fra...

Uansett, det endrer jo ingenting på poenget i innlegget mitt - det er snakk om "evner" som ikke er dokumentert eller annerkjent (målt, osv) av vitenskapen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det blir litt søkt å tro at han har "evner" men at han ikke selv har kontroll på hvor de kommer fra...

Uansett, det endrer jo ingenting på poenget i innlegget mitt - det er snakk om "evner" som ikke er dokumentert eller annerkjent (målt, osv) av vitenskapen.

Med vennlig hilsen

''det er snakk om "evner" som ikke er dokumentert eller annerkjent (målt, osv) av vitenskapen.''

Da viser jeg igjen til kiropraktikk som for forholdsvis kort tid siden slett ikke var anerkjent og ble blåst nord og ned av skolemedisinerne. Og se hvor feil man tok der. Nå er riktignok det en femårig UTDANNELSE man tar, men det hjalp neimen ikke mye for et par tiår siden.

At folk kan ha EVNER som ikke lar seg måle vitenskapelig betyr ikke nødvendigvis at de ikke eksisterer. Så entydig er vel ikke undersøkelsene, selv om du velger å fremheve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

''det er snakk om "evner" som ikke er dokumentert eller annerkjent (målt, osv) av vitenskapen.''

Da viser jeg igjen til kiropraktikk som for forholdsvis kort tid siden slett ikke var anerkjent og ble blåst nord og ned av skolemedisinerne. Og se hvor feil man tok der. Nå er riktignok det en femårig UTDANNELSE man tar, men det hjalp neimen ikke mye for et par tiår siden.

At folk kan ha EVNER som ikke lar seg måle vitenskapelig betyr ikke nødvendigvis at de ikke eksisterer. Så entydig er vel ikke undersøkelsene, selv om du velger å fremheve det.

''Da viser jeg igjen til kiropraktikk som for forholdsvis kort tid siden slett ikke var anerkjent og ble blåst nord og ned av skolemedisinerne.''

Ja, man bør være ydmyk og åpen for at "fakta" faktisk kan endres. Metodene man bruker i forskning kan bedres og man kan få resultat som tidligere metoder ikke var sensitive nok til å detektere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det er snakk om "evner" som ikke er dokumentert eller annerkjent (målt, osv) av vitenskapen.''

Da viser jeg igjen til kiropraktikk som for forholdsvis kort tid siden slett ikke var anerkjent og ble blåst nord og ned av skolemedisinerne. Og se hvor feil man tok der. Nå er riktignok det en femårig UTDANNELSE man tar, men det hjalp neimen ikke mye for et par tiår siden.

At folk kan ha EVNER som ikke lar seg måle vitenskapelig betyr ikke nødvendigvis at de ikke eksisterer. Så entydig er vel ikke undersøkelsene, selv om du velger å fremheve det.

Men i motsetning til JGs evner så antar jeg at kiropraktorer kan vise til friske pasienter, utover antallet som blir friske i en kontrollgruppe?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da viser jeg igjen til kiropraktikk som for forholdsvis kort tid siden slett ikke var anerkjent og ble blåst nord og ned av skolemedisinerne.''

Ja, man bør være ydmyk og åpen for at "fakta" faktisk kan endres. Metodene man bruker i forskning kan bedres og man kan få resultat som tidligere metoder ikke var sensitive nok til å detektere.

Du vet like godt som meg at hvis man trenger "sensitivitet" for å detektere at noen blir bedre, så er det fordi resultatet er så margialt at det blir irrelevant.

Men vet om noen blir bedre ved å telle antall friske i healergruppen og kontrollgruppen. Det trenger verken høyere matematikk eller noen spesielle metoder.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Du vet like godt som meg at hvis man trenger "sensitivitet" for å detektere at noen blir bedre, så er det fordi resultatet er så margialt at det blir irrelevant.

Men vet om noen blir bedre ved å telle antall friske i healergruppen og kontrollgruppen. Det trenger verken høyere matematikk eller noen spesielle metoder.

Med vennlig hilsen

De som mente protein var arvemateriale, var også såre fornøyd med sine metoder.

Ydmykhet og åpenhet for nye og bedre metoder skader ikke.

Om fakta viser seg å være fakta- vel, så bekreftet bare de nye metodene det. Om "fakta" viser seg å være feil, så gjentas forskningen igjen, av flere, og gjerne med ennå flere metoder før man til slutt godtar nytt funn (jmf DNA er arvestoff).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Nå skal jeg bare si deg, at jeg tenkte meg om i to sekunder og fant ut at dette er for dumt å holde på med en hel dag.

Så istedet pusset jeg vinduer og hengte opp nye vårgardiner, vasket soverom og skiftet senger, vasket bad og ganger og klær. Og bretta klær. Og kasta klær. Og laga middag. Vaska trapper, rydda.. i det hele tatt har jeg stått og gått og jobba siden siste innlegg til deg her! Frem til akkurat nuh..føler meg veldig flink.

I morgen kommer mannen hjem etter mange uker på jobb også! :0D

ENDA er tråden i gang her.. puh. Jaja. Jeg er ferdig med hele snåsas befolkning, kæller og kjerringer og kverulanter med.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som mente protein var arvemateriale, var også såre fornøyd med sine metoder.

Ydmykhet og åpenhet for nye og bedre metoder skader ikke.

Om fakta viser seg å være fakta- vel, så bekreftet bare de nye metodene det. Om "fakta" viser seg å være feil, så gjentas forskningen igjen, av flere, og gjerne med ennå flere metoder før man til slutt godtar nytt funn (jmf DNA er arvestoff).

Nei, det er overhodet ikke sammenlignbart.

Mener du seriøst at vi ikke kan telle antall friske mennesker i gruppene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Nei, det er overhodet ikke sammenlignbart.

Mener du seriøst at vi ikke kan telle antall friske mennesker i gruppene?

Les tråden- så får du svar. Jeg har forklart deg før- og gidder ikke gjenta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...