Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Gjest sangsol

''Så du forsøker aldri å overbevise din motpart at ditt syn er det eneste rette?''

Selvsagt forsøker man å overbevise om at det man tror på er rett. Det gjør da alle i en diskusjon - det er jo det som er "definisjonen".

Man fremsetter argumenter, dokumentasjon, osv. og så forsøker man å evaluere hva som er mest sannsynlig.

Men, som du ser, er det en del som er langt mer interessert i å diskutere "Sør" eller komme med løgnaktige påstander om hva jeg har skrevet.

Med vennlig hilsen

''Selvsagt forsøker man å overbevise om at det man tror på er rett. Det gjør da alle i en diskusjon - det er jo det som er "definisjonen".''

Nei, alle gjør ikke det. Mange er åpne for å lytte til andres argumentasjon- og noen kan til og med endre mening under en diskusjon.

Det er forskjell på folk- i deres måte å diskutere på. Noen diskuterer åpent og oppriktig på ikke-nedlatende måte. Man kan være enige om å være uenige uten å påberope seg at ene har rett.

Dette klarer ikke alle. Noen klarer ikke godta at andre mener noe annet- og er besatt av å få fortalt "sannheten" og at den andre dermed tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg farer ikke med løgn.

''Du farer jo med løgn selv Sør. Hvor står det at snåsamannen vil forsøke å stoppe boka, som du har påstått?''

Har du mistet svaret enda en gang?

''Du kaller han også for bedrager, men han er ikke dømt for bedrageri.''

Jeg har ikke påstått at han er dømt for bedrageri.

Du har ikke påstått han er dømt for bedrageri, men du sier han er en bedrager.

Igjen, hvor står det at han forsøkte å stoppe boka, eller forsøker du å vri dette til noe annet nå? Mener du det eller gjør du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selvsagt forsøker man å overbevise om at det man tror på er rett. Det gjør da alle i en diskusjon - det er jo det som er "definisjonen".''

Nei, alle gjør ikke det. Mange er åpne for å lytte til andres argumentasjon- og noen kan til og med endre mening under en diskusjon.

Det er forskjell på folk- i deres måte å diskutere på. Noen diskuterer åpent og oppriktig på ikke-nedlatende måte. Man kan være enige om å være uenige uten å påberope seg at ene har rett.

Dette klarer ikke alle. Noen klarer ikke godta at andre mener noe annet- og er besatt av å få fortalt "sannheten" og at den andre dermed tar feil.

''Mange er åpne for å lytte til andres argumentasjon- og noen kan til og med endre mening under en diskusjon. ''

Jepp, og jeg er helt åpen til å lytte, og jeg antar du er enig i at de gjentatte personangrepene og våset om "hva feiler deg" bare tilsier at det ikke er mange argumenter fra andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pilka

Du kommer med påstander som er direkte løgn.

Du vet jeg aldri har skrevet noe slikt.

Jeg vet ikke hvordan du tolker det du skriver, men jeg er overbevist om at jeg er ikke alene om å forstå det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler fremdeles dokumentasjon.

Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)

Litt som hvis legen din skulle jukse og gi deg sukkertabletter i stedet for ordentlig behandling.

Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker.

Med vennlig hilsen

Jeg er åpen for at det kan fungere eller at det ikke fungerer.

Folk som går til healer, deriblant meg selv er fullstendig klar over at det er ikke alltid healingen virker på det man ønsker. Vi tar den risikoen med viten og vilje, og får en behagelig stund hos healeren.

Jeg har selv sett forbløffende resultater av healing, så at det noen ganger skjer mirakler her er ikke jeg i tvil om. Det er alle gode tilbakemeldingene som gjør at folk fortsatt går til healere.

Og hvis jeg trenger en dyktig håndverker til å gjøre en jobb for meg, så spør jeg venner og kjente om de kan anbefale meg en håndverker de er fornøyd med. Anbefalinger fra venner teller mer for meg enn dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke påstått han er dømt for bedrageri, men du sier han er en bedrager.

Igjen, hvor står det at han forsøkte å stoppe boka, eller forsøker du å vri dette til noe annet nå? Mener du det eller gjør du ikke?

Nei, jeg har ikke påstått at han er dømt for bedrageri.

Velkommen etter.

Du får lese tråden enda en gang for å finne ut av det siste. Jeg ser ingen grunn til å teskjemate deg. Du er voksen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Selvsagt forsøker man å overbevise om at det man tror på er rett. Det gjør da alle i en diskusjon - det er jo det som er "definisjonen".''

Nei, alle gjør ikke det. Mange er åpne for å lytte til andres argumentasjon- og noen kan til og med endre mening under en diskusjon.

Det er forskjell på folk- i deres måte å diskutere på. Noen diskuterer åpent og oppriktig på ikke-nedlatende måte. Man kan være enige om å være uenige uten å påberope seg at ene har rett.

Dette klarer ikke alle. Noen klarer ikke godta at andre mener noe annet- og er besatt av å få fortalt "sannheten" og at den andre dermed tar feil.

Du diskuterer jo dette svært nedlatende du også, så hva er problemet når du får det tilbake? Selvinnsikt er bra Sør, det er mange som har sagt det til deg, men alle andre har vel feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''Mange er åpne for å lytte til andres argumentasjon- og noen kan til og med endre mening under en diskusjon. ''

Jepp, og jeg er helt åpen til å lytte, og jeg antar du er enig i at de gjentatte personangrepene og våset om "hva feiler deg" bare tilsier at det ikke er mange argumenter fra andre?

Slike svar tror jeg oppstår fordi folk oppfatter deg veldig annerledes i forhold til hvordan du selv oppfatter deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for at det kan fungere eller at det ikke fungerer.

Folk som går til healer, deriblant meg selv er fullstendig klar over at det er ikke alltid healingen virker på det man ønsker. Vi tar den risikoen med viten og vilje, og får en behagelig stund hos healeren.

Jeg har selv sett forbløffende resultater av healing, så at det noen ganger skjer mirakler her er ikke jeg i tvil om. Det er alle gode tilbakemeldingene som gjør at folk fortsatt går til healere.

Og hvis jeg trenger en dyktig håndverker til å gjøre en jobb for meg, så spør jeg venner og kjente om de kan anbefale meg en håndverker de er fornøyd med. Anbefalinger fra venner teller mer for meg enn dokumentasjon.

Ja, men slike "referanse" er notorisk upålitelige, nettopp fordi det bare er enkelthendelser.

En ordentlig undersøkelse ser på mange nok resultater, og har en kontrollgruppe, slik at man kan si med mye mer sikkerhet om den glade naboen ble bedre av placebo eller om noen faktisk har evner.

Utover det, som jeg har påpekt mange ganger så er problemet her folk som gir seg ut for å være behandlere. Jeg har selvsagt verken nektet noen å gå dit, eller å tro på det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke påstått at han er dømt for bedrageri.

Velkommen etter.

Du får lese tråden enda en gang for å finne ut av det siste. Jeg ser ingen grunn til å teskjemate deg. Du er voksen nå.

Jeg har da aldri sagt at du har sagt at han er dømt for bedrageri, hvor har du det i fra? Nå bebynner du å surre noe voldsomt.

Men JEG har spurt deg om han er dømt for det.

Men mener du at han forsøkte å stoppe boka eller gjør du ikke?

Jeg har til og med lagt ved svarene dine med klokkelslett over hva du sa, men det hopper du elegant over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du tolker det du skriver, men jeg er overbevist om at jeg er ikke alene om å forstå det du skriver.

Jeg skriver vanlig og god norsk. Helt utvetydig.

En slik tolkning som du snakker om er helt urimelig, og helt virkelighetsfjern.

Det tyder på at du leser det du tror jeg skriver, og ikke det jeg faktisk skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at du har sagt at han er dømt for bedrageri, hvor har du det i fra? Nå bebynner du å surre noe voldsomt.

Men JEG har spurt deg om han er dømt for det.

Men mener du at han forsøkte å stoppe boka eller gjør du ikke?

Jeg har til og med lagt ved svarene dine med klokkelslett over hva du sa, men det hopper du elegant over.

Du har nok forvirret deg selv igjen!

Drikk et glass vann, og se om du føler deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svar tror jeg oppstår fordi folk oppfatter deg veldig annerledes i forhold til hvordan du selv oppfatter deg.

Vel, da får de lese det jeg skriver, fremfor hva de tror jeg skriver.

Du ser jo selv Pilka, som går rundt og tror jeg har skrevet noe som jeg aldri har. Ikke engang i nærheten.

Det er vanligvis en god ting å LESE det andre skriver, fremfor å bare anta man vet hva de mener.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mangler fremdeles dokumentasjon.

Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)

Litt som hvis legen din skulle jukse og gi deg sukkertabletter i stedet for ordentlig behandling.

Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker.

Med vennlig hilsen

''Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)''

Du skriver det som om absolutt ALLE undersøkelsene er entydige. Og da har man i så fall glatt valgt å overse de menneskene som faktisk forteller at de har blitt hjulpet. Er det virkelig vitenskapelig å overse en så stor gruppe mennesker og konkludere med at de alle er lettpåvirkelige og lurt av den såkalte placeboeffekten?

Hvor har du disse entydige undersøkelsene fra? I og med at du sier det ikke er forsket på det, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Den gruppa passer ikke inn i sørs konklusjoner, vet du. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Du har jo ikke akkurat vist at du tror på opplevelsene til folk. Du har konkludert med at healing ikke virker. (Men man kan jo spørre seg hvrfor man gidder snakke til veggen, veggen er bestandig og upåvirkelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Sør. Den er tynn;-) Hvis det kommer flere og sier at jeg tar feil og du har rett så skal jeg lese det engang til. Mrxx bør være blant de flere, da vil jeg virkelig revurdere mitt utsagn.

Hvorfor bruker du sånn idiotiske argumenter som at jeg lyver?

Om det kom 200 dolere og sa de var enige med deg, så ville det neppe hjulpet det aller minste. Og selv om det du sier fint går an å lese i en tråd litt lengre ned her, så vil det ikke hjelpe. Dette er sørs taktikk, fattigslig og snål, men likevel sånn han gjør det.

Vi får heller la oss underholde enn å prøve å forstå hvorfor, og hvor korka det i grunnen er. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men slike "referanse" er notorisk upålitelige, nettopp fordi det bare er enkelthendelser.

En ordentlig undersøkelse ser på mange nok resultater, og har en kontrollgruppe, slik at man kan si med mye mer sikkerhet om den glade naboen ble bedre av placebo eller om noen faktisk har evner.

Utover det, som jeg har påpekt mange ganger så er problemet her folk som gir seg ut for å være behandlere. Jeg har selvsagt verken nektet noen å gå dit, eller å tro på det.

Med vennlig hilsen

Det er gjort mye forskning på healing, og mer vil det bli. Så du har noe å glede deg til :-)

Kanskje du en vakker dag får den dokumentasjonen du så veldig ønsker deg.

Kanskje du burde oppsøke healere selv også, for å undersøke nærmere hva de driver med?

Hva med å ta turen til Oslo Konserthus i morgen og se Eric Pearl. Fint sted å begynne hvis du vil lære mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)''

Du skriver det som om absolutt ALLE undersøkelsene er entydige. Og da har man i så fall glatt valgt å overse de menneskene som faktisk forteller at de har blitt hjulpet. Er det virkelig vitenskapelig å overse en så stor gruppe mennesker og konkludere med at de alle er lettpåvirkelige og lurt av den såkalte placeboeffekten?

Hvor har du disse entydige undersøkelsene fra? I og med at du sier det ikke er forsket på det, mener jeg.

''og konkludere med at de alle er lettpåvirkelige og lurt av den såkalte placeboeffekten?''

Placeboeffekten har ikke noe å gjøre med å være "lettpåvirkelig" eller "dum" eller "bli lurt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...