Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Det er gjort mye forskning på healing, og mer vil det bli. Så du har noe å glede deg til :-)

Kanskje du en vakker dag får den dokumentasjonen du så veldig ønsker deg.

Kanskje du burde oppsøke healere selv også, for å undersøke nærmere hva de driver med?

Hva med å ta turen til Oslo Konserthus i morgen og se Eric Pearl. Fint sted å begynne hvis du vil lære mer.

Jeg er helt åpen for det som kan dokumenteres.

Det ville jo bare være fint, men foreløpig er det intet som tilsier at det er annet enn "tryllekunst".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Den gruppa passer ikke inn i sørs konklusjoner, vet du. ;)

Hvorfor lyver du slik?

Jeg har aldri hevdet noe slik, og har tvertimot påpekt det motsatte gjentatte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke du som definerer hva alle i gruppen skal mene, selv om du forsøker.

Det virker som om du ikke vil akseptere at folk ikke er enig med deg.

''Ja, men det er ikke du som definerer hva alle i gruppen skal mene, selv om du forsøker.''

Og det gjør du? Selv om det vitterligen ser ut som om "alle" faktisk mener det samme? Og at Det Samme slett ikke er Det Samme som du mener.

''Det virker som om du ikke vil akseptere at folk ikke er enig med deg.''

Når ble du FOLK? Jeg mener, av og til når du konkluderer milevise innlegg her inne, så lurer jeg på om du er broren til Julius. Så tenker jeg at nei, så slem skal jeg ikke være mot Julius. Han virker tross alt som en kar som har evne til å endre mening og ha et åpent sinn. Du er en stein, uten evne til å endre mening.

(Sorry Julius... ! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke akkurat vist at du tror på opplevelsene til folk. Du har konkludert med at healing ikke virker. (Men man kan jo spørre seg hvrfor man gidder snakke til veggen, veggen er bestandig og upåvirkelig...)

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tror at folk har blitt bedre, eller føler seg bedre. Jeg har skrevet det opptil flere ganger i tråden nedenfor.

Derimot er det uenighet HVORFOR de føler seg bedre. OM det er placebo eller lignende, ELLER om det virkelig er noen evner som fungerer.

Så langt er det intet som tyder på det sistnevnte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og konkludere med at de alle er lettpåvirkelige og lurt av den såkalte placeboeffekten?''

Placeboeffekten har ikke noe å gjøre med å være "lettpåvirkelig" eller "dum" eller "bli lurt".

Hvor har du disse entydige undersøkelsene fra? I og med at du sier det ikke er forsket på det, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor lyver du slik?

Jeg har aldri hevdet noe slik, og har tvertimot påpekt det motsatte gjentatte ganger.

Jeg lyver ikke, jeg konkluderer etter milelange innlegg fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de som har fått hjelp av han vet jo at han har evner :)

''Ja de som har fått hjelp av han vet jo at han har evner :)''

At man blir bedre, eller føler seg bedre, kan skyldes mange faktorer:

1) Placebo

2) 85% av alle sykdommer går over av seg selv.

3) En virkelig effekt av "evnene".

Så mange som blir bedre vil falle under (1) eller (2), uten at de vet om det er (1), (2) eller (3).

Akkurat som mange som får antibiotika for ørebetennelse ville blitt bedre uansett, og man heller ikke da vet om det er (1), (2) eller (3) som gjorde det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det mangler fremdeles dokumentasjon.

Tvert i mot så viser undersøkelsene at det ikke er "behandling" som gir utslag, men at folk tror på det. (Placebo)

Litt som hvis legen din skulle jukse og gi deg sukkertabletter i stedet for ordentlig behandling.

Det virker dog som om flere her ikke er villige til å være åpne for at dette ikke funker.

Med vennlig hilsen

Rart denne "placebobehandlingen" ikke funker når det er snakk om skolemedisin? Jeg antar gutten har fått behandling hos lege også - men der funka det visst ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du disse entydige undersøkelsene fra? I og med at du sier det ikke er forsket på det, mener jeg.

Jeg har vel ikke sagt at det ikke er forsket på?

Det er et utall undersøkelse, uten at jeg har dem her. Hadde noen av dem vist at XXX hadde healing-evner så ville vedkommende fått Nobelprisen i medisin uken etterpå.

Joralf Gjerstad vil jo ikke la seg undersøke, og da er det heller ingen grunn til å tro at han er forskjelig fra de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det ser nå mest ut som at folk blir plaget over at noen ikke tror på denne religionen.

Jeg liker ikke at folk blir lurt av folk som gir seg ut for å være falske leger, falske behandlere, eller falske rørleggere. Så enkelt.

Med vennlig hilsen

Ikke sikkert alle er like glupe og lite naive som deg - men jeg tror nok de fleste voksne er såpass oppegående at de greier å tenke selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tror at folk har blitt bedre, eller føler seg bedre. Jeg har skrevet det opptil flere ganger i tråden nedenfor.

Derimot er det uenighet HVORFOR de føler seg bedre. OM det er placebo eller lignende, ELLER om det virkelig er noen evner som fungerer.

Så langt er det intet som tyder på det sistnevnte.

Med vennlig hilsen

''Derimot er det uenighet HVORFOR de føler seg bedre. OM det er placebo eller lignende, ELLER om det virkelig er noen evner som fungerer.''

Uenighet om hvorfor?

Du har da gang på gang sagt at undersøkelsen er entydige. Hvordan kan man da være uenige?

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere folks vitnesbyrd om at det er healeren som har gjort dem bedre?

Jada, det er snakk om enkeltindivider. Mange enkeltindivider. Som om folk slutter å være enkeltindivider så snart de er med i en forskningsgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

''Ja de som har fått hjelp av han vet jo at han har evner :)''

At man blir bedre, eller føler seg bedre, kan skyldes mange faktorer:

1) Placebo

2) 85% av alle sykdommer går over av seg selv.

3) En virkelig effekt av "evnene".

Så mange som blir bedre vil falle under (1) eller (2), uten at de vet om det er (1), (2) eller (3).

Akkurat som mange som får antibiotika for ørebetennelse ville blitt bedre uansett, og man heller ikke da vet om det er (1), (2) eller (3) som gjorde det.

Med vennlig hilsen

De blir bedre fordi han healer dem, og healingen hans gjør dem friske. Punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart denne "placebobehandlingen" ikke funker når det er snakk om skolemedisin? Jeg antar gutten har fått behandling hos lege også - men der funka det visst ikke...

Det funker som bare det med skolemedisin, men det funker jo ikke for alle. Veldig mange blir bedre etter de har vært hos en lege, og før medisinene har hatt tid til å virke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Du glemte gruppa som ikke tror på alternativ behandling, men som som godtar at andre folk gjør det.''

Ja, hva med oss?

Haha, nå kødder du! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir bedre fordi han healer dem, og healingen hans gjør dem friske. Punktum!

''De blir bedre fordi han healer dem, og healingen hans gjør dem friske. Punktum!''

Det er bare en løs påstand, uten noen dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det funker som bare det med skolemedisin, men det funker jo ikke for alle. Veldig mange blir bedre etter de har vært hos en lege, og før medisinene har hatt tid til å virke.

Med vennlig hilsen

Selvsagt, men hos denne gutten funka ikke skolemedisinen - mens behandlingen hos Snåsamannen gjorde susen - hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke sagt at det ikke er forsket på?

Det er et utall undersøkelse, uten at jeg har dem her. Hadde noen av dem vist at XXX hadde healing-evner så ville vedkommende fått Nobelprisen i medisin uken etterpå.

Joralf Gjerstad vil jo ikke la seg undersøke, og da er det heller ingen grunn til å tro at han er forskjelig fra de andre.

''Hadde noen av dem vist at XXX hadde healing-evner så ville vedkommende fått Nobelprisen i medisin uken etterpå.''

Tøv. Så vidt jeg vet gis denne til folk innen tradisjonell medisin, og healing inngår ikke i dette. Eller påstår seg å inngå i dette heller. Det er en grunn til at det heter ALTERNATIV behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tror at folk har blitt bedre, eller føler seg bedre. Jeg har skrevet det opptil flere ganger i tråden nedenfor.

Derimot er det uenighet HVORFOR de føler seg bedre. OM det er placebo eller lignende, ELLER om det virkelig er noen evner som fungerer.

Så langt er det intet som tyder på det sistnevnte.

Med vennlig hilsen

DENNE måten å diskutere på liker jeg - fortsett sånn :)

(ikke ironisk altså - nå diskuterer du, du konstaterer ikke - langt mer interessant:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...