Gå til innhold

– Snåsamannen har evner


Gjest DOLine

Anbefalte innlegg

Og hvordan mener du at man skal bruke kontrollgrupper for å bevise at kiropraktikk virker? Du snakker om healere og skuespillere som et gitt antall personer går til, og så sammenligner man resultatet. Da sier jeg igjen: Det kan være livsfarlig å leke kiropraktor. Poenget er egentlig at det slett ikke alltid er så enkelt å kontrollere behandlingsformer som du later til å tro, at kanskje det (nå) finnes anerkjente behandlere der det slett ikke lar seg gjøre å teste på DIN måte. Og at blant annet kiropraktorer har gått fra å være sjarlataner og humbug for få tiår siden til å bli en anerkjent behandlingsform OGSÅ i Norge. I andre land har de vært anerkjent betydelig lengre enn her.

Jeg skulle gjerne visste hvordan du ville behandlet placebogruppen for å få dem til å tro at de faktisk var hos en kiropraktor.

''Og hvordan mener du at man skal bruke kontrollgrupper for å bevise at kiropraktikk virker?''

Det gjør man ved å bruke såkalt imitert manipulasjon (sham manipulation) på kontrollgruppen.

http://chiromt.com/content/18/1/3/abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1420782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skal forsøke et skikkelig svar:

Metoden ser jeg ikke noe galt i.

 

Ang svarene dine: Jeg tror ikke du har svart togli verken verre eller bedre enn de andre i tråden. Og jeg kan ikke si at du er ufin heller- jeg reagerer vel mest på din manglende evne til å "ta inn" det andre sier, vurdere det med respekt (selvsagt finnes det utsagn i enkelte diskusjoner der man bare kan avfeie) - og så svare. Altså være i dialog.

Siden du og jeg har så mange felles standpunkt og er så 100% uenige i alt som har med åndelighet å gjøre, så ville jeg virkelig likt å diskutere dette med deg :-) Men, slik du svarer meningsmotstandere blir det aldri meningsfull eller morsom diskusjon, bare noe som oppleves som angrep. Og latterliggjøring av oss som tror og tenker annerledes.

Klem

Hvorfor har vi ikke slike morsomme diskusjoner her lenger?

Anonymkode: 3f54b...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har vi ikke slike morsomme diskusjoner her lenger?

Anonymkode: 3f54b...3a0

Fordi det nå finnes veldig mange alternative debattfora på nett som de diskusjonsglade kan utfolde seg på, fordi de mest iherdige kranglefantene har forlatt DOL (enkelte fordi de ble utestengt for en periode og aldri kom tilbake), fordi noen av dagens DOLere har diskusjonsmetoder og / eller begrensninger som gjør at det blir vanskelig og litt feil å krangle med dem i den tonen, og fordi det gamle oppsettet (ja, jeg vet det er foreldet) ga uendelig mye bedre oversikt over hvem som svarte hvem på hva, slik at det var lett å delta i eller følge med på en diskusjon over flere dager. 

For å nevne noe.  Det er dessuten ikke alle som vil være enig i adjektivet "morsomme". 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 fordi noen av dagens DOLere har diskusjonsmetoder og / eller begrensninger som gjør at det blir vanskelig og litt feil å krangle med dem i den tonen,

Utgjør disse en stor andel av DOLs klientell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgjør disse en stor andel av DOLs klientell?

Nå blir jo dette mine meninger, ikke objektive sannheter, men nei, jeg tror ikke det. Men det er så mange som er mindre aktive enn før, at denne "andelen" iblant blir dominerende i diskusjonene likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå blir jo dette mine meninger, ikke objektive sannheter, men nei, jeg tror ikke det. Men det er så mange som er mindre aktive enn før, at denne "andelen" iblant blir dominerende i diskusjonene likevel.

Nå gjør du folk en stakkarslige tapere som er for sarte til å delta i en diskusjon.

Anonymkode: 2565f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå gjør du folk en stakkarslige tapere som er for sarte til å delta i en diskusjon.

Anonymkode: 2565f...803

Nei, det gjør jeg ikke.

Dette handlet ikke om en hvilken som helst diskusjon, men om knallharde, langvarige krangler med innslag på grensen til personangrep, ikke om "folk", men om en liten andel, og heller ikke om at "vi" begrenser oss av hensyn til "dem", men om et totalbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dol er helt annet enn det var før.  Hvem de andre diskusjonsforumene er vet jeg ikke, men det er ikke krangling mer og det meste går på psykiatri som har overtatt dol.  Det er ingen som gjør noen stakkarslig, men reglene ble hardere og utestenging brukt en del.  Vet ikke om noen har kommet tilbake, men ikke Sør i hvert fall.  Det var stort sett han som holdt det gående i det uendelige.  Jeg er nesten aldri innom her mer etter at autisme og asperger ble hovedfokus i alle tråder.  Det holdt på å kjede vettet av meg.

Anonymkode: 39510...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dol er helt annet enn det var før.  Hvem de andre diskusjonsforumene er vet jeg ikke, men det er ikke krangling mer og det meste går på psykiatri som har overtatt dol.  Det er ingen som gjør noen stakkarslig, men reglene ble hardere og utestenging brukt en del.  Vet ikke om noen har kommet tilbake, men ikke Sør i hvert fall.  Det var stort sett han som holdt det gående i det uendelige.  Jeg er nesten aldri innom her mer etter at autisme og asperger ble hovedfokus i alle tråder.  Det holdt på å kjede vettet av meg.

Anonymkode: 39510...148

Hva er det du babler om? Finner ikke en eneste AS tråd under Siste innlegg.

Anonymkode: 3703b...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi noen av dagens DOLere har diskusjonsmetoder og / eller begrensninger som gjør at det blir vanskelig og litt feil å krangle med dem i den tonen

Hvis de er så sårbare, hvorfor angriper de andre verbalt og rakker ned på dem? Hvis noen sier de skal spise ribbe til jul, og blir sammenlignet med morder og pedofil, og det noen måneder senere er vitenskapelig biffkokkelering på gang? Hvis noen er kritiske mot Stordalen og deres merkelige verden, så blir man uskjelt for å være dobbeltmoralsk og at man bare liker å ta ut aggresjonen på noen? Kanskje enkelte bør holde seg unna internettet, hvis de ikke tåler sin egen medisin.

Anonymkode: d8ef3...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er så sårbare, hvorfor angriper de andre verbalt og rakker ned på dem? Hvis noen sier de skal spise ribbe til jul, og blir sammenlignet med morder og pedofil,

Tuller du :lol: Kan man få en link?

Anonymkode: 2565f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du :lol: Kan man få en link?

Anonymkode: 2565f...803

Her ser du hvordan "mobbeofferet" behandler andre:

Hei!

 

Siden du er like likegyldig som alle andre, forventer jeg ikke kontakt, og innsyn,, empati, sympati, eller tanker utover at ting skal stimulere smaksløkene dine.

 

Derfor fortsetter voldekter av barn også, fordi man ikke kan styre sine lyster og behov.

 

Jeg skulle bare ønske du og andre kunne være mer ærlige med at bare dere får dekket basale behov så er alt tillatt og greit.

http://forum.doktoronline.no/topic/394486-nå-er-det-snart-jul/#comment-3498713

Anonymkode: d8ef3...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke.

Dette handlet ikke om en hvilken som helst diskusjon, men om knallharde, langvarige krangler med innslag på grensen til personangrep, ikke om "folk", men om en liten andel, og heller ikke om at "vi" begrenser oss av hensyn til "dem", men om et totalbilde.

Såpass må dn tåle.

Anonymkode: 2565f...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du babler om? Finner ikke en eneste AS tråd under Siste innlegg.

Anonymkode: 3703b...7cb

Jeg skrev at jeg sluttet nesten helt å være på dol da asperger og autisme ble omtalt i nesten hver eneste tråd. Det er bare bra hvis det er slutt, men det er nok flere enn meg som fikk nok.  Er dette forståelig nok?  Diskusjonen i denne tråden etter at jeg skrev sist frister ikke til å lese andre tråder eller delta noe særlig mer.  Hjelpe meg, da er det bedre å diskuter om man vasker dobørsten i oppvaskemaskinen.

Anonymkode: 39510...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at jeg sluttet nesten helt å være på dol da asperger og autisme ble omtalt i nesten hver eneste tråd. Det er bare bra hvis det er slutt, men det er nok flere enn meg som fikk nok.  Er dette forståelig nok?  Diskusjonen i denne tråden etter at jeg skrev sist frister ikke til å lese andre tråder eller delta noe særlig mer.  Hjelpe meg, da er det bedre å diskuter om man vasker dobørsten i oppvaskemaskinen.

Eller om Snorre var norsk.

Anonymkode: 031b4...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er så sårbare, hvorfor angriper de andre verbalt og rakker ned på dem?

Anonymkode: d8ef3...0e7

Jeg begrunnet det slett ikke bare med sårbarhet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stakkarsgjør folk.

Anonymkode: 0ead7...ce2

Nei, det gjør jeg ikke, jeg har svart på den påstanden ovenfor her.

Ikke ta ut én liten bit av svaret mitt på det øverste spørsmålet (det som gjenopplivet tråden) og blås den ut av proposjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke, jeg har svart på den påstanden ovenfor her.

Ikke ta ut én liten bit av svaret mitt på det øverste spørsmålet (det som gjenopplivet tråden) og blås den ut av proposjoner.

Du gjør jo det siden du mener folk på DOL har "begrensninger" slik at man ikke kan diskutere med dem.

Anonymkode: 0ead7...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begrunnet det slett ikke bare med sårbarhet. 

 

Kan du ikke forklare hva du mener da? Det er ikke særlig presist å si at "noen" har "begrensninger". Hva betyr dette?

Anonymkode: d8ef3...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...