Gå til innhold

Våkner hver natt

Anbefalte innlegg

Gjest salamander sa
Skrevet

Jeg sliter virkelig. Våkner hver natt av hjertebank,det er så vondt. Jeg står opp , går litt rundt og det roer seg. Om dagen holder jeg det borte ved å være i aktivitet. Nå er jeg ustlitt av lite søvn og dager med hjertebank. Angst ? Ja kanskje . Men hvordan kan jeg bli kvitt dette ? Det er ikke til å holde ut ...

Videoannonse
Annonse
Gjest sangsol
Skrevet

Først tar du kontakt med fastlegen og får deg undersøkt.

Ellers så anbefaler jeg meditasjon (mindfullness) som metode som stress-mestring.

Skrevet

Ellers så anbefaler jeg meditasjon (mindfullness) som metode som stress-mestring.

"Først tar du en konfekt" leste jeg.. og rakk å tenke; for et genialt tips for å få sove, dette må jeg lese mer om!

Og så var det en leseleif gitt. *skuffa* Jeg synes konfektspising godt kunne vært med på lista over medisin mot søvnmangel..

Gjest sangsol
Skrevet

"Først tar du en konfekt" leste jeg.. og rakk å tenke; for et genialt tips for å få sove, dette må jeg lese mer om!

Og så var det en leseleif gitt. *skuffa* Jeg synes konfektspising godt kunne vært med på lista over medisin mot søvnmangel..

:-) Konfekt mot søvnløsnet hadde vært noe. :-)

Skrevet

Jeg ble så opphengt i konfekt jeg at jeg igrunnen glemte å fortelle deg at dette må du snakke med lege om. Min far har nevnt på lignende problemer. Hva resultatet ble av det hele vet jeg ikke, for vi har ikke akkurat god kontakt.

Men han var på sykehus og fikk medisiner og hjelp mot pustestans i søvne. Han er forøvrig IKKE svært overvektig eller plaget av snorking så vidt jeg har fått med meg. Så det trenger ikke være slike ting.

Angst er uansett plagsomt og unødvendig å slite med når det finnes medisiner. Snakk med legen din!

Gjest salamander sa
Skrevet

Jeg har vært hos fastlege.Henvist til psykolog.Gått der i 3 år.

Gjest sangsol
Skrevet

Jeg har vært hos fastlege.Henvist til psykolog.Gått der i 3 år.

OK.

synes du behandlingen virker? Lærer du verktøy på hvordan redusere angsten? Eller finnes det medisiner som kan hjelpe?

Gjest salamander sa
Skrevet

Jeg ble så opphengt i konfekt jeg at jeg igrunnen glemte å fortelle deg at dette må du snakke med lege om. Min far har nevnt på lignende problemer. Hva resultatet ble av det hele vet jeg ikke, for vi har ikke akkurat god kontakt.

Men han var på sykehus og fikk medisiner og hjelp mot pustestans i søvne. Han er forøvrig IKKE svært overvektig eller plaget av snorking så vidt jeg har fått med meg. Så det trenger ikke være slike ting.

Angst er uansett plagsomt og unødvendig å slite med når det finnes medisiner. Snakk med legen din!

Veier 58 kg og er 170 cm. ...

Gjest salamander sa
Skrevet

OK.

synes du behandlingen virker? Lærer du verktøy på hvordan redusere angsten? Eller finnes det medisiner som kan hjelpe?

Har lært mindfullness men det funker dårlig om natta. Jeg våkner med så utrolig hjertebank og da er jeg jo våken noen timer. Om dagen får jeg bedre kontroll ved å fokusere på andre ting.Men natta har jeg ikke kontroll over. Så nei jeg synes ikke det har hjulpet meg.

Gjest sangsol
Skrevet

Har lært mindfullness men det funker dårlig om natta. Jeg våkner med så utrolig hjertebank og da er jeg jo våken noen timer. Om dagen får jeg bedre kontroll ved å fokusere på andre ting.Men natta har jeg ikke kontroll over. Så nei jeg synes ikke det har hjulpet meg.

Håper du får andre råd som kan hjelpe deg.

Vet ikke hva å gjøre med hjertebank.

I stressende perioder våkner jeg lett om natta- og da kunne jeg være våken et par-tre timer. Mindfullness hjalp meg- i å redusere den våkne tiden om natta. Det er dessuten mulig at jeg våkner sjeldnere om natta (huske ikke)

Gjest HHP58
Skrevet

Trilafon og Cipramil har funka for meg mot angst,men spør legen din.Har du høyt blodtrykk? Jeg hadde 225/130 på det værste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...