Gå til innhold

12 år og regntøy #¤%&

Axcia

Anbefalte innlegg

1. Hvordan får man en snart 12-åring til å skjønne at regntøy er lurt? Særlig på en dag det er varslet ekstremnedbør.

2. Jeg trenger en link til dugandes regntøy, som for all del ikke må se barnslig ut. Er det bare Helly Hansen som duger?

3. Skikkelig PU-regntøy, eller tynnere stoff?

Oh, happy morning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''1. Hvordan får man en snart 12-åring til å skjønne at regntøy er lurt? Særlig på en dag det er varslet ekstremnedbør.''

Min 13,5-åring forsvinner ut av døra i sin svarte Abeko-regnjakke, den er i regnjakkestoff, men ikke så stiv som vanlig oljehyre, ganske myk. Hadde ikke jeg vært hjemme så hadde han garantert gått i dunjakka.

''2. Jeg trenger en link til dugandes regntøy, som for all del ikke må se barnslig ut. Er det bare Helly Hansen som duger?''

Guttungen har som sagt Abeko, jentungen har en brun allværs-regnjakke fra Stormberg, den skal være like vanntett, men jeg tror ikke den er skikkelig utprøvd her i heimen. Ikke blir den det i dag heller for hun hang nettopp over skåla og brølte på elgen som en kar!

''3. Skikkelig PU-regntøy, eller tynnere stoff?''

Tja... For tynt holder ikke skikkelig regn ute vil jeg tro, men det spørs jo hva man får avkommene til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''1. Hvordan får man en snart 12-åring til å skjønne at regntøy er lurt? Særlig på en dag det er varslet ekstremnedbør.''

Min 13,5-åring forsvinner ut av døra i sin svarte Abeko-regnjakke, den er i regnjakkestoff, men ikke så stiv som vanlig oljehyre, ganske myk. Hadde ikke jeg vært hjemme så hadde han garantert gått i dunjakka.

''2. Jeg trenger en link til dugandes regntøy, som for all del ikke må se barnslig ut. Er det bare Helly Hansen som duger?''

Guttungen har som sagt Abeko, jentungen har en brun allværs-regnjakke fra Stormberg, den skal være like vanntett, men jeg tror ikke den er skikkelig utprøvd her i heimen. Ikke blir den det i dag heller for hun hang nettopp over skåla og brølte på elgen som en kar!

''3. Skikkelig PU-regntøy, eller tynnere stoff?''

Tja... For tynt holder ikke skikkelig regn ute vil jeg tro, men det spørs jo hva man får avkommene til å bruke.

Hvem forhandler Abeko?

Fortsatt god bedring til snuppa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem forhandler Abeko?

Fortsatt god bedring til snuppa....

Lille Martine og XY Center Mote, begge på Byhaven og - av alle steder! - Rema 1000 på Stavset! Den butikken har faktisk en ikke så verst brukbar klesavdeling, de må ha en meget dyktig avdelingsleder på den. :o) Jeg kjøpte en gang en innejakke der og har fått masse kommentarer på hvor fin den er og spørsmål om jeg har kjøpt den i utlandet. *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Martine og XY Center Mote, begge på Byhaven og - av alle steder! - Rema 1000 på Stavset! Den butikken har faktisk en ikke så verst brukbar klesavdeling, de må ha en meget dyktig avdelingsleder på den. :o) Jeg kjøpte en gang en innejakke der og har fått masse kommentarer på hvor fin den er og spørsmål om jeg har kjøpt den i utlandet. *hehe*

Takk for tips! Ja, Rema Stavset -> helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har ikke hatt noe som minner om Helly Hansen på mange år. Jeg kjøper vanntette, pustende regnjakker i sportsbutikk. De ser såpass OK ut at de kan brukes også på dager med en viss fare for regn.

Regnbukse får jeg bare på ham i ekstreme tilfeller.

Stoffet som godtas er ikke så tykt og stivt som typisk regntøy for barnehagebarn, men heller ikke sånn helt tynt som kan presses sammen til nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Det finnes da massevis av ok utseende "Gore-Tex-lignende" jakker i sportsbutikker etc.?

Sånn sett skjønner jeg ikke helt problemet - men så er ikke jeg 12 år heller, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Allværsjakke er tingen, den fungerer til nesten allslags vær. Med flees under er den god og varm, selv når det er mange kuldegrader. Regntøy av den gamle sorten har vi ikke hatt siden ungene gikk på barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg har mer enn nok andre ting å krangle med 13-åringen om, så om han vil gå med hettejakke i regn vår/sommer, gir jeg faen. Han kan gå med vinterjakka si høst/vinter om det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjortisminner

Vet fra da jeg var fjortis at jeg heller ville ha allværsjakke - og dongeribukse.

Skotøyet var svarte skinnsko, litt høye halvstøveletter, de tålte litt mer vann før de ble våte,

men husker mange minner med dyvåt dongeribukse og sørpevåte sokker inni skoa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet fra da jeg var fjortis at jeg heller ville ha allværsjakke - og dongeribukse.

Skotøyet var svarte skinnsko, litt høye halvstøveletter, de tålte litt mer vann før de ble våte,

men husker mange minner med dyvåt dongeribukse og sørpevåte sokker inni skoa....

''husker mange minner med dyvåt dongeribukse og sørpevåte sokker inni skoa....''

Jeg traff på en ungdomsskole-klasse på tur i skogen i fjor vår. Det plaskregnet, og 4 jenter gikk i fest-sandaler m/bling, miniskjørt og dongerijakke. jeje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer enn nok andre ting å krangle med 13-åringen om, så om han vil gå med hettejakke i regn vår/sommer, gir jeg faen. Han kan gå med vinterjakka si høst/vinter om det regner.

Jeg krangler ikke så mye med ungene om andre ting enn akkurat påkledning. Klær etter vær er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med kampen. Regntøy er skjellsord hos 13-åringen min. Han kan til nød bruke en type allværsjakke som er vannavstøtende. Støvler eller gore tex sko er bare å glemme, kun joggesko som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allværsjakker som absolutt ikke behøver å være HH.

Ja, vi bruker allværsjakker i vanlig trøndervær, men når det er meldt ekstremnedbør, eller er snakk om dagsturer i høljeregn, er det greit med ordentlig regntøy, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allværsjakke er tingen, den fungerer til nesten allslags vær. Med flees under er den god og varm, selv når det er mange kuldegrader. Regntøy av den gamle sorten har vi ikke hatt siden ungene gikk på barneskolen.

Ungene her går fortsatt på barneskolen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kampen. Regntøy er skjellsord hos 13-åringen min. Han kan til nød bruke en type allværsjakke som er vannavstøtende. Støvler eller gore tex sko er bare å glemme, kun joggesko som gjelder.

13-åringen her gikk i regnjakke i dag og siden han var tørr da han nettopp kom inn døra har han hatt på seg regnjakken på vei hjem også. Jeg impregnerte skoene hans i går (ligner på litt høye joggesko, thinsulate, med pigg!) og han var faktisk tørr på føttene også. *hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en tur dit, og når har guttungen Abeko-sett som passer i det begredelige været vi har pr nuh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13-åringen her gikk i regnjakke i dag og siden han var tørr da han nettopp kom inn døra har han hatt på seg regnjakken på vei hjem også. Jeg impregnerte skoene hans i går (ligner på litt høye joggesko, thinsulate, med pigg!) og han var faktisk tørr på føttene også. *hurra*

En tørr tenåring etter en regnværsdag..(hvor h*n har vært ute)?

Tror du har en fake-tenåring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...