Gå til innhold

12 år og regntøy #¤%&

Axcia

Anbefalte innlegg

En tørr tenåring etter en regnværsdag..(hvor h*n har vært ute)?

Tror du har en fake-tenåring :P

''En tørr tenåring etter en regnværsdag..(hvor h*n har vært ute)?''

Han har antagelig vært inne hele dagen bortsett fra når han gikk til og fra skolen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi bruker allværsjakker i vanlig trøndervær, men når det er meldt ekstremnedbør, eller er snakk om dagsturer i høljeregn, er det greit med ordentlig regntøy, synes jeg.

Helt enig. Hos oss har vi ikke noe problemer med å få på hverken 12, 11 eller 6-åringen regnklær, så jeg har ikke noe erfaring med problemet.

De har allværsjakker og de har skikkelig regntøy. Begge deler forholdsvis rimelige typer (ca 400,- for settet) og kjøpt på sportsbutikk.

(Vi bor også i trøndelag :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tida bruker mine softshelljakker om det regner. Det holder regnet ute de aller fleste dagene, selv om det sikkert skjer at det blir vått gjennom om de er på tur.

Når det blir varmere har de vanlig regntøy/allværsjakker ala de vi voksne bruker. Det har i grunnen aldri vært spørsmål om å ikke bruke det. Regnbukser derimot, det er kun til turbruk og evt om de skal sykle lengre avstander i regnvær.

Barna er 13 og 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lot det passere. Det var ikke jeg som ble våt...

Samme med converse, det er jo alment kjent at det både fungerer som gummistøvler, vinterstøvler og sandaler, sant?

Nå har hun blitt 15 og har både allværsjakke og goretexsko, men er ikke hyppig bruker av noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lot det passere. Det var ikke jeg som ble våt...

Samme med converse, det er jo alment kjent at det både fungerer som gummistøvler, vinterstøvler og sandaler, sant?

Nå har hun blitt 15 og har både allværsjakke og goretexsko, men er ikke hyppig bruker av noen av delene.

''Samme med converse, det er jo alment kjent at det både fungerer som gummistøvler, vinterstøvler og sandaler, sant?''

Praktisk og kledelig i alle årstider og anledninger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Samme med converse, det er jo alment kjent at det både fungerer som gummistøvler, vinterstøvler og sandaler, sant?''

Praktisk og kledelig i alle årstider og anledninger ;-)

Mine to stebarn på 11 og 12 kom hit i Converse i dag.... Riktignok er det sol her nå, men etter min oppfatning ikke helt tøyskovær enda selvom det er bart på en del veier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Mine to stebarn på 11 og 12 kom hit i Converse i dag.... Riktignok er det sol her nå, men etter min oppfatning ikke helt tøyskovær enda selvom det er bart på en del veier!

Det er vel slik det er i den alderen - og vil fortsette helt til de selv får barn. DA er det på med ullundeertøy og støvler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der findes masser af fine allvejrsjakker som er populære blandt 7. trinns gutterne som jeg ser gå forbi på vej til skolen om morgenen.

http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-8-14/Jakker/Tekniske-jakker/Pram-jakke/

http://www.stormberg.no/no/Produkter/Gutt/Gutt-8-14/Jakker/Alpint--ski/Dalen-PT-Jakke/

http://www.skogstadsport.com/kolleksjon/barn6-12aar/hkon.aspx

Trænger ikke være en typisk fornuftig PVC regnjakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...