Gå til innhold

Hvordan tørker du regntøyet?

Gjest tørkeknipe

Anbefalte innlegg

Gjest tørkeknipe

VI har ikke varmeskap.

VI har tørketrommel, tørkestativ og varmekabler på gulv.

Hvordan får dere tørket regnklærne?

Har dere flere sett regnklær?

Slik det er i barnehagen vår blir vi bedt om å ta med

vått regntøy pga de har dårlige tørkemuligheter der, forståelig nok...

men jeg har ikke akkurat så gode tørkemuligheter selv hjemme, ikke har jeg plass til tørkeskap heller... og regntøy tåler vel ikke tørketrommel??

Noen tips for å få regntøyet fort tørt?

Slik det er nå føler jeg at jeg må ha minst to sett regntøy, slik at jeg får en ekstra dag på meg til å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regntøy tørker fra den ene ettermiddagen til neste morgen hos meg. Henger det bare på henger over dusjkabinettet på badet. Er ikke varmekabler på der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Vi henger som regel vått regntøy på henger på badet. Da tørker det alltid i løpet av natta.

Eller evt på vaskerommet. Der er det ikke så varmt som på badet, men ofte tørker det der og.

Vi har varmekabler på badet.

Jeg vil ikke ta skittent regntøy i tørketrommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Regntøy tørker fra den ene ettermiddagen til neste morgen hos meg. Henger det bare på henger over dusjkabinettet på badet. Er ikke varmekabler på der heller.

Henger dere det med utsiden ut eller vrenger dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger dere det med utsiden ut eller vrenger dere det?

Pleier som regel å henge det med rettsida ut først, så vrenger jeg det kanskje før jeg legger meg, eller med en gang jeg står opp. Litt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden vi hadde så vått regntøy her, men mener jeg vrengte det og hengte det på badet rett og slett. Vanligvis tørker det jo over natten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør det i sentrifugen (etter evt. skylleprogram) hvis det er veldig vått.

Etterpå vrenger du det og henger det på det varmeste rommet, f.eks. kjøkken eller bad, natten over. Når du står opp neste morgen, vrenger du det tilbake og lar det henge på samme sted fram til avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en leilighet uten eget egnet rom for tørking. Her havner alle våte klær - det være seg regntøy eller vinterbukser/votter/luer etc. på gulvet i gangen. Der er det varmekabler.

Det tørker alltid til dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns regntøy tørker ganske fort. Jeg har bare latt det henge i gangen, litt på vrangen og litt på retten hvis det er veldig vått. Men jeg sysn det ville vært OK å la det henge i garderoben i barnehagen, også, hvis det ikke var direkte dryppende vått. Trenger ikke tørkeskap til regntøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Vreng det og legg det på varmekablene. Det gjør ikke noe om det er vått utenpå, om det er tørt inni :)

Hvis dette er skikkelig møkkete regntøy, slik at det har blitt møkkete også på innsiden...

og jeg vasker tøyet så det blir gjennomvått... (har som oftest dusjet det i dusjen),

tørker det da like fort? Prøver å vri litt så det ikke blir dryppende vått...

Lell ser det ut som om det ofte trenger to dager for å bli helt tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hang det alltid på badet natta over. Tørka det på vranga. guffa opp varmekablene litt ekstra og lukka døra dersom det ble litt seint på kvelden før jeg fikk vaska det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er skikkelig møkkete regntøy, slik at det har blitt møkkete også på innsiden...

og jeg vasker tøyet så det blir gjennomvått... (har som oftest dusjet det i dusjen),

Kjør det i sentrifugen, evt. skylleprogram med sentrifugering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regntøy som har blitt vasket bruker litt tid på å tørke, men min erfaring er at det tørker fortere om det vrenges. Som sagt, det gjør ikke noe om det er litt vått/fuktig på utsiden så lenge det er tørt inni :)

Om du setter varmekablene på full guffe og snurt klærne etter en stund, så vil det kanskje tørke i løpet av en natt - vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørk det i et rom med varmekabler. Da blir det tørt på noen timer, i alle fall over natta.

Ellers er det jo greit å ha flere sett med regntøy. Hos oss skal barna alltid ha to sett rent regntøy. Vi har arvet og kjøpt om hverandre, og har stort sett alltid rene sett regntøy å sende med i barnehagen. Å ha tilstrekkelig med utetøy til småbarna er for oss en god investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ville jeg gjort! :)

Hvis du stadig vekk ikke får tørka et sett med vrengt regntøy over natta på badet/varmekabler/varmepumpe - så ville jeg invistert i et ekstra sett med regntøy, gjerne av den rimelige sorten. Det finnes helt greie regntøysett, både på Sparkjøp, HM og Cubus. Tror jeg ville sjekka ut det først som sist, alle har råd til et ekstra sett til 2-300 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen kroker (sånne som festes med sugekopp) på badet til det formålet. Og henger det opp vrengt.

Dersom det er vanskelig å få tørket ville jeg kjøpt et sett til, evt i neste størrelse som kan brukes i nødsfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...