Gå til innhold

Sykepleie jobb etter F23,1

Anbefalte innlegg

Gjest Daiva
Skrevet

jeg hadde sykdomen F23,1 to ganger .Jeg er sykepleieren fra Litauen.Pa grunn av diagnose jeg mistet arbeid tre ganger, den tredje gang bare begynte a jobbe i Norge i fast jobb og oversykepleieren fikk vite om diagnose kaster meg i en gang.Det kreves at jeg bruker medisiner Abilify og er sliten pa grunn av den medisin.Medisin jeg ma bruke to ar og alrede bruker et ar.I mitt hjemmeland legene sier at jeg kan jobbe som sykepleieren, her jeg er satt at medisin gir mange bevirkninger og at jeg kan ikke jobbe med demente pasientene.Jeg var satt hva kan jeg gi til pasientene hvis selv er syk.Min sporsmal er kan jeg jobbe som sykepleieren etter den diagnose og nar jeg bruker Abilify?Helsepersonell ma si fra til arbeidsgiver hvilke medisiner man bruker, det finnes sann lov, men hvordan a holde diagnose hemmelig hvis jeg matte si fra hvilken medisin jeg bruker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler om hvordan du mestrer hverdagen, ikke hva du feiler, skjønt jobber man med mennesker i krise er det enkelte diagnoser som ikke er forenelig med yrket. Er du stabil nok til å jobbe? Nå husker jeg ikke i farten, skrev du noe om hvor lenge siden det er du opplevde dette? Dersom du mestrer hverdagen på en tilfredsstillende måte, er stabil og har innsikt er det ingen grunn til at du ikke skal kunne jobbe. Kjenner du årsaken til diagnosen du fikk? Er du under behandling?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har ingen plikt til å si fra om medisiner du bruker. Heller ikke om diagnoser.

Alle skal vurderes etter kvaliteten på det arbeidet de gjør, ikke noe annet. Det er kvaliteten på arbeidet som er av betydning for pasientene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...