Kelia Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Sønnen min på 6 år har vært litt snørrete og har nå vondt i halsen og litt i ørene. ikke feber. har også vondt i nakken. ikke utslett. syk siden i går. ta kontakt med legen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 han har også litt vondt i hodet. allmenntilstanden er ok. hvis det hadde vært noe farlig som hjernehinnebetennelse ville vel det vært feber og dårlig allm.tilst?eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg personlig hadde tatt kontakt med legen med én gang jeg hørte noe om stiv nakke sammen med de andre symptomene der. Heller en gang for mye der, jeg har skikkelig respekt for hjernehinnebetennelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Stiv nakke kan jo komme pga forkjølelsen og, det var slik min forkjølelse startet. Først litt begynnende vondhet i hals, så stiv skulder/nakke og vondt i hodet... så brøt forkjølelsen ut med snørr og hoste... men med barn ville jeg være litt mer obs, så ta heller en tur for mye enn en for lite til legen... hjernehinnebetennelse er ikke til å spøke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Stiv nakke kan jo komme pga forkjølelsen og, det var slik min forkjølelse startet. Først litt begynnende vondhet i hals, så stiv skulder/nakke og vondt i hodet... så brøt forkjølelsen ut med snørr og hoste... men med barn ville jeg være litt mer obs, så ta heller en tur for mye enn en for lite til legen... hjernehinnebetennelse er ikke til å spøke med. Enig, det behøver ikke være noe farlig, men jeg ville ikke tatt sjansen på å vente og se. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hjernehinnebetennelse gir ikke bare vond nakke, men skikkelig dårlig allmenntilstand, skikkelig stiv nakke - slik at han ikke kan bevege seg normalt. Personlig hadde jeg nok sett det an, men jeg er ikke av dem som ringer legen fortest... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hjernehinnebetennelse gir ikke bare vond nakke, men skikkelig dårlig allmenntilstand, skikkelig stiv nakke - slik at han ikke kan bevege seg normalt. Personlig hadde jeg nok sett det an, men jeg er ikke av dem som ringer legen fortest... ''Personlig hadde jeg nok sett det an, men jeg er ikke av dem som ringer legen fortest...'' Ikke jeg heller, bortsett fra dette med stiv nakke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 ''Personlig hadde jeg nok sett det an, men jeg er ikke av dem som ringer legen fortest...'' Ikke jeg heller, bortsett fra dette med stiv nakke... Men som flere sier, det er normalt å ha vond og stiv nakke ved forkjølelse. Er det en meningitt, så er allmenntilstanden særdeles dårlig og nakken er særdeles stiv - kan ikke bøyes. Om tilstanden er slik - ring legen med en eneste gang. Er den ikke slik, se det an 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Men som flere sier, det er normalt å ha vond og stiv nakke ved forkjølelse. Er det en meningitt, så er allmenntilstanden særdeles dårlig og nakken er særdeles stiv - kan ikke bøyes. Om tilstanden er slik - ring legen med en eneste gang. Er den ikke slik, se det an Du har nok rett, men så hører man også om at symptomer _kan_ arte seg forskjellig fra person til person også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du har nok rett, men så hører man også om at symptomer _kan_ arte seg forskjellig fra person til person også. Joda, men man er SYK om man har hjernehinnebetennelse. Men, er du virkelig bekymret - så ringer du selvsag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelia Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 fikk snakke med legen på tlf og utfra symptomene jeg beskrev ble vi enige om å se det an. han hadde hatt mange varn i det siste medvforkjølelse og influensa og også med stiv nakke. men om allmenntilst ble dårligere og han ikke skulle klare å bøye haka mot brystet skulle vi ringe legevakta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 fikk snakke med legen på tlf og utfra symptomene jeg beskrev ble vi enige om å se det an. han hadde hatt mange varn i det siste medvforkjølelse og influensa og også med stiv nakke. men om allmenntilst ble dårligere og han ikke skulle klare å bøye haka mot brystet skulle vi ringe legevakta. Det var betryggende 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.