Gjest Det jeg lurer på her Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Min 8-åring er ca 143 cm høy og sitter ikke i bilstol eller bilpute lenger. Vet at barn kan sitte foran når de er over 140 cm, men er det like trygt som å sitte bak? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei, Uten at jeg har dokumentasjon på det, så vil jeg tro at det generelt er sikrere bak enn foran. (Med unntak av biler hvor det kun er sidekollisjonsputer foran, og slikt.) Det sagt, jeg tror forskjellen i en moderne bil er minimal. Det er nok større forskjeller på eldre biler. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Den sikreste plassen er vel i eget sete eller sikret med trepunktssele i midten bak. ) Jeg lar min 11-åring sitte foran, hun er 146 cm nå. Ang. 13-åringen er det liksom ikke noe spørsmål lenger - han er jo adskillig lengre enn sin gamle mor... *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er ganske sikkert sikrere å sitte bak. Er bare å se på ulykkesstatistikken det - forutsatt at man er riktig sikret selvsagt. Det er tidlgere sagt noe om airbag og barn og alder, men jeg har ikke funnet noe om det akkurat nå. Men loven sier følgende: Det er påbudt å sikre barn i bil. Barn som er under 135 cm høye skal alltid bruke godkjent barnesikringsutstyr som er riktig i forhold til barnets vekt. Barn mellom 135 og 150 cm skal bruke godkjent barnesikringsutstyr dersom slikt utstyr er tilgjengelig i bilen. Reglene gjelder for barn under 36 kilo, etter dette skal både barn og voksne sikres med bilbeltet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.