Gå til innhold

bilsete

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Trulte har vokst fra setet sitt og nå lurer jeg på om vi kan gå rett over til å bruke bare pute, eller om vi må ha et annet sete. Hun blir straks 3, 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trollemor;o)

Jeg hadde ikke brukt bare pute på en 3-åring! Kjøp i det minste en sånn pute-med-rygg-løsning.

Ok, det var det jeg også tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pute har ingen beskyttelse ved f.eks. sidekollisjoner....

6-åringen min har hatt denne siden hun var på alder med din, og den kommer hun til å sitte i en god stund til! http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-kid-plus.html

Når det er sagt, så frakter jeg hennes venninner på "bare pute",til og fra SFO eller hvis vi samkjører til dansing osv, men den har ihvertfall sånne "bøyler" på seg som gjør at man får styrt beltet vekk fra hofta, om ikke annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

En pute har ingen beskyttelse ved f.eks. sidekollisjoner....

6-åringen min har hatt denne siden hun var på alder med din, og den kommer hun til å sitte i en god stund til! http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-kid-plus.html

Når det er sagt, så frakter jeg hennes venninner på "bare pute",til og fra SFO eller hvis vi samkjører til dansing osv, men den har ihvertfall sånne "bøyler" på seg som gjør at man får styrt beltet vekk fra hofta, om ikke annet...

Takk, voldsomme priser da.... Alle som selger barneutstyr vet jo at foreldre kjøper hva som helst bare det er det beste og sikreste for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Våre har brukt pute-med-rygg fra de var for store til barnesete - og frem til 7-8 års alderen. Hun mellomste brukte pute til hun var ti. Hun yngste er 8 nå, og sitter av og til i bilen uten pute, men noen ganger har hun pute-med-rygg-setet i bilen ennå.

Det er mye bedre sikring mot sidekollisjoner med pute-med-rygg.

Vi kolliderte skikkelig sommeren 2008. Da satt hun minste i ordentlig barnesete, mens de to andre hadde pute-med-rygg. De var da 4, 7 og 9 år. Ingen ble skadet, og vi var veldig glade for at de var godt sikret. De hadde skikkelige merker over kragebeinet og hoftene etter selene - og ambulansefolkene og legene på sykehuset sa at det var tydelig at de hadde sittet godt sikret, at dette var veldig tydelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Våre har brukt pute-med-rygg fra de var for store til barnesete - og frem til 7-8 års alderen. Hun mellomste brukte pute til hun var ti. Hun yngste er 8 nå, og sitter av og til i bilen uten pute, men noen ganger har hun pute-med-rygg-setet i bilen ennå.

Det er mye bedre sikring mot sidekollisjoner med pute-med-rygg.

Vi kolliderte skikkelig sommeren 2008. Da satt hun minste i ordentlig barnesete, mens de to andre hadde pute-med-rygg. De var da 4, 7 og 9 år. Ingen ble skadet, og vi var veldig glade for at de var godt sikret. De hadde skikkelige merker over kragebeinet og hoftene etter selene - og ambulansefolkene og legene på sykehuset sa at det var tydelig at de hadde sittet godt sikret, at dette var veldig tydelig :-)

så bra at det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre gikk over til sete med rygg (HTS) da de var 4 år gamle. Den brukte de til de var rundt 6. Da begynte de med bare pute. Dvs. minstemann på 6 har fortsatt storguttsetet i bilen til pappa'n :) Men den bilen kjører han i bare i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sete med regulerbar rygg er tingen fram til de er 135 cm høye. (tror det er høydekravet).

Vi har Britax, men det er noen år siden innkjøp. Jeg var forleden på Torshov Bilrekvisita, og la merke til at de har kutta prisene kraftig på Recaro, som ville vært mitt valg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...