trollemor;o) Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Trulte har vokst fra setet sitt og nå lurer jeg på om vi kan gå rett over til å bruke bare pute, eller om vi må ha et annet sete. Hun blir straks 3, 5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg hadde ikke brukt bare pute på en 3-åring! Kjøp i det minste en sånn pute-med-rygg-løsning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg hadde ikke brukt bare pute på en 3-åring! Kjøp i det minste en sånn pute-med-rygg-løsning. Ok, det var det jeg også tenkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 En pute har ingen beskyttelse ved f.eks. sidekollisjoner.... 6-åringen min har hatt denne siden hun var på alder med din, og den kommer hun til å sitte i en god stund til! http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-kid-plus.html Når det er sagt, så frakter jeg hennes venninner på "bare pute",til og fra SFO eller hvis vi samkjører til dansing osv, men den har ihvertfall sånne "bøyler" på seg som gjør at man får styrt beltet vekk fra hofta, om ikke annet... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 En pute har ingen beskyttelse ved f.eks. sidekollisjoner.... 6-åringen min har hatt denne siden hun var på alder med din, og den kommer hun til å sitte i en god stund til! http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-kid-plus.html Når det er sagt, så frakter jeg hennes venninner på "bare pute",til og fra SFO eller hvis vi samkjører til dansing osv, men den har ihvertfall sånne "bøyler" på seg som gjør at man får styrt beltet vekk fra hofta, om ikke annet... Takk, voldsomme priser da.... Alle som selger barneutstyr vet jo at foreldre kjøper hva som helst bare det er det beste og sikreste for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Våre har brukt pute-med-rygg fra de var for store til barnesete - og frem til 7-8 års alderen. Hun mellomste brukte pute til hun var ti. Hun yngste er 8 nå, og sitter av og til i bilen uten pute, men noen ganger har hun pute-med-rygg-setet i bilen ennå. Det er mye bedre sikring mot sidekollisjoner med pute-med-rygg. Vi kolliderte skikkelig sommeren 2008. Da satt hun minste i ordentlig barnesete, mens de to andre hadde pute-med-rygg. De var da 4, 7 og 9 år. Ingen ble skadet, og vi var veldig glade for at de var godt sikret. De hadde skikkelige merker over kragebeinet og hoftene etter selene - og ambulansefolkene og legene på sykehuset sa at det var tydelig at de hadde sittet godt sikret, at dette var veldig tydelig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Våre har brukt pute-med-rygg fra de var for store til barnesete - og frem til 7-8 års alderen. Hun mellomste brukte pute til hun var ti. Hun yngste er 8 nå, og sitter av og til i bilen uten pute, men noen ganger har hun pute-med-rygg-setet i bilen ennå. Det er mye bedre sikring mot sidekollisjoner med pute-med-rygg. Vi kolliderte skikkelig sommeren 2008. Da satt hun minste i ordentlig barnesete, mens de to andre hadde pute-med-rygg. De var da 4, 7 og 9 år. Ingen ble skadet, og vi var veldig glade for at de var godt sikret. De hadde skikkelige merker over kragebeinet og hoftene etter selene - og ambulansefolkene og legene på sykehuset sa at det var tydelig at de hadde sittet godt sikret, at dette var veldig tydelig :-) så bra at det gikk bra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 så bra at det gikk bra! Ja, men det satte en støkk i oss. Utrolig hvor fort ting kan skje :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Våre gikk over til sete med rygg (HTS) da de var 4 år gamle. Den brukte de til de var rundt 6. Da begynte de med bare pute. Dvs. minstemann på 6 har fortsatt storguttsetet i bilen til pappa'n Men den bilen kjører han i bare i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Sete med regulerbar rygg er tingen fram til de er 135 cm høye. (tror det er høydekravet). Vi har Britax, men det er noen år siden innkjøp. Jeg var forleden på Torshov Bilrekvisita, og la merke til at de har kutta prisene kraftig på Recaro, som ville vært mitt valg i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Jeg ville hatt sette. Eldstemann på 8år har sete med nakkestøtte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.