Gå til innhold

Paradise Hotel

jubalong70

Anbefalte innlegg

Min eldste går i 7. klasse. I hennes klasse er det flere som ser på Paradise Hotel. Jeg klarer ikke å forstå foreldrene som lar barna sine (12-13 år gamle) se på det programmet.

Kan noen forklare meg?

Og til info - jeg bruker ikke mye energi på å ergre meg eller bry meg :) Bare forundrer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

17

• Lillemus

5

• trollemor;o)

3

• Kalevaala

2

Gjest sangsol

Forstår heller ikke det. Har også hatt mas om det der- og det er det nå også. "Alle" de andre får se på- er omkvedet.

Maken til tull-program i tillegg. Så som lillemus forstår ikke jeg heller hvorfor noen i det hele tatt skulle være interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like forundret som deg.

Og så er jeg forundret over at noen av gutta i klassen til min eldste (6. klasse) får spille Call of Duty - Black Ops. De er altså fra 11 til 12 år, og spillet har 18-års grense.

Jeg heller mot at det skyldes at de foreldrene det gjelder enten ikke vet om det, eller ikke aner hva slike spill handler om og tenker noe slikt som: "Dataspill? Ja det er jo uskyldige greier."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen, uansett alder, ser på Paradise Hotel, men det er nå så. :o)

Helt enig :) Fryktelig glad det finnes flere kanaler - og ikke minst: en av-knapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller ikke det. Har også hatt mas om det der- og det er det nå også. "Alle" de andre får se på- er omkvedet.

Maken til tull-program i tillegg. Så som lillemus forstår ikke jeg heller hvorfor noen i det hele tatt skulle være interessert.

Heldigvis ikke noe mas her. De har vel fått inn med morsmelka at mor ikke er begeistret for slike program ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er like forundret som deg.

Og så er jeg forundret over at noen av gutta i klassen til min eldste (6. klasse) får spille Call of Duty - Black Ops. De er altså fra 11 til 12 år, og spillet har 18-års grense.

Jeg heller mot at det skyldes at de foreldrene det gjelder enten ikke vet om det, eller ikke aner hva slike spill handler om og tenker noe slikt som: "Dataspill? Ja det er jo uskyldige greier."

Men er det ikke litt skremmende at foreldre ikke følger mer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men er det ikke litt skremmende at foreldre ikke følger mer med?''

Jo, jeg synes det. Leste nettopp på nettet at hun der lille, bleika-platinablonde med et tykt lag sparkel i ansiktet skal bruke pengene på silikonpupper om hun vinner. Ikke fordi hun er misfornøyd med de puppene hun har, men fordi hun synes det er så pent når puppene er store og ser falske ut! :-o

Jeg håper inderlig jeg klarer å få litt mer vett inn i jentungen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes det. Leste nettopp på nettet at hun der lille, bleika-platinablonde med et tykt lag sparkel i ansiktet skal bruke pengene på silikonpupper om hun vinner. Ikke fordi hun er misfornøyd med de puppene hun har, men fordi hun synes det er så pent når puppene er store og ser falske ut! :-o

''Jeg håper inderlig jeg klarer å få litt mer vett inn i jentungen her...''

Jeg synes du legger listen lavt! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru!!! Og dette sitter barn og ser på - og synes er bra... Sannsynligvis beundrer de deltagerne også. Og de lærer om "forhold og sex"... Og "god" alkoholkultur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg håper inderlig jeg klarer å få litt mer vett inn i jentungen her...''

Jeg synes du legger listen lavt! ;-)

Med vennlig hilsen

Enig med du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det synes jeg, og det forundrer meg også når de ikke gjør det. Men akkurat når det gjelder dataspill kan jeg jo forstå at en del foreldre ikke evner å sette seg inn i det.

Når jeg snakker med foreldre i klassen, ser jeg at IT-kunnskapene hos noen er svært magre. Jeg ser for meg at noen tenker "Pac-Man" når de hører ordet dataspill. ;-)

I "sy"klubben jeg er med i, er det faktisk 2 av damene som først fikk mailadresse i løpet av 2011. De har aldri hatt egen PC. Da er det ganske lang vei til å sette seg inn i barnas IT-verden av spill og sosiale nettliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at noen, uansett alder, ser på Paradise Hotel, men det er nå så. :o)

Helt enig! For et useriøst og hjernedødt program....Men det er vel det som tiltrekker de unge nå til dags!! Er selv 44 år og karaktiserer meg selv som ungdommelig, men mine foreldre hadde vel snudd seg i grava om de hadde sett dette... Sex var jo tabu da jeg vokste opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frillen

Helt enig! For et useriøst og hjernedødt program....Men det er vel det som tiltrekker de unge nå til dags!! Er selv 44 år og karaktiserer meg selv som ungdommelig, men mine foreldre hadde vel snudd seg i grava om de hadde sett dette... Sex var jo tabu da jeg vokste opp!!

''Sex var jo tabu da jeg vokste opp!!''

Haha husker mora mi føyk opp og skrudde tv'en på svart hvis noe utartet seg i feil retning. Vi hadde faktisk ikke fjernkontroller den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

HAhahahahaha, er det mulig? Jeg ser ikke på Paradise, så dette har jeg ikke fått med meg. Jeg så litt ifjor, for de som er med er så gjennomtrengende dumme at det blir underholding å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAhahahahaha, er det mulig? Jeg ser ikke på Paradise, så dette har jeg ikke fått med meg. Jeg så litt ifjor, for de som er med er så gjennomtrengende dumme at det blir underholding å se på.

Javisst - og dette med silikonpupper er ikke noe hun har bråbestemt seg for nå - altså! - det bestemte hun seg for da hun var 12 år gammel! Himmel og hav....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Javisst - og dette med silikonpupper er ikke noe hun har bråbestemt seg for nå - altså! - det bestemte hun seg for da hun var 12 år gammel! Himmel og hav....

Erre mulig?? Jeg begynner å lure på hvem foreldrene til denne jenta er jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det synes jeg, og det forundrer meg også når de ikke gjør det. Men akkurat når det gjelder dataspill kan jeg jo forstå at en del foreldre ikke evner å sette seg inn i det.

Når jeg snakker med foreldre i klassen, ser jeg at IT-kunnskapene hos noen er svært magre. Jeg ser for meg at noen tenker "Pac-Man" når de hører ordet dataspill. ;-)

I "sy"klubben jeg er med i, er det faktisk 2 av damene som først fikk mailadresse i løpet av 2011. De har aldri hatt egen PC. Da er det ganske lang vei til å sette seg inn i barnas IT-verden av spill og sosiale nettliv.

Det har du rett i. Men jeg tenker litt slik at; har vi ikke en plikt til å holde oss litt informert i alle fall? Er ikke det en av de tingene som hører med når man er foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skjønner ikke at noen, uansett alder, ser på Paradise Hotel, men det er nå så. :o)''

Jeg er definitivt ikke interessert i å se på det - men jeg ville vel syntes det var et mirakel om ikke mange tenåringer synes det er spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...