Gå til innhold

Paradise Hotel

jubalong70

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig åpen med ungene mine når det gjelder sex og sånn ;)

Så langt har de ikke spurt om å se på PH, men det er jo da flere i klassene som ser på.

Jeg har holdt igjen, fordi jeg ønsker at holdningene deres til sex og mellommenneskelige forhold skal være basert mer på virkeligheten enn det PH viser.

Men, jeg ser jo at forbud nok ikke alltid er veien å gå. Vi får se til neste år. Da går eldste i 8. klasse. Er jeg heldig så blir det ikke noe PH da ;)

Fra det lille jeg vet om PH så tror jeg det er større sjanse for at ungdom vil bli skremt til livslangt sølibat enn at de skal bli fristet til å etterape deltakerne i PH.

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

17

• Lillemus

5

• trollemor;o)

3

• Kalevaala

2

Enjoy :P

(Blir nok Frustrerte Fruer som vinner her, ja :P)

Du kan jo se reprisen senere i kveld om du ikke legger deg tidlig :) Kos deg med frustrerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Du kan jo se reprisen senere i kveld om du ikke legger deg tidlig :) Kos deg med frustrerte :)

Haha, tviler på at jeg gidder det :P Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det lille jeg vet om PH så tror jeg det er større sjanse for at ungdom vil bli skremt til livslangt sølibat enn at de skal bli fristet til å etterape deltakerne i PH.

;-)

Med vennlig hilsen

He, he - man kan jo alltids håpe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hvis jeg plutselig en kveld får lyst å se det igjen, så tror jeg at jeg helst vil være alene hjemme, ja :P

Ja, å ville se det er neppe PK. Heller pinlig.

Så deler av det da Petter (?) var med, og måtte snu meg vekk. Maken til selvopptatt klyse som liker speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Ja, å ville se det er neppe PK. Heller pinlig.

Så deler av det da Petter (?) var med, og måtte snu meg vekk. Maken til selvopptatt klyse som liker speil.

Hehe, Petter er noe for seg selv, ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Hm, jeg har tenkt det samme som du gjør nå, om folk som har latt 7-åringer se på hotel Cæsar. Jeg synes nesten det er verre enn å la fornuftig ungdom se PH. De har litt større evne til å skjønne at det bare er tull og visvas (tror jeg, i alle fall). PH virker vel heller avskrekkende enn noe annet på noenlunde vettuge ungdommer, håper jeg.

Vi har ikke vært borte i PH-problemstillingen ennå. Har havnet i Robinson - problemstillingen nå i vår, og har hatt en diskusjon på om det er smart eller ikke å bruke tid på slik søppeltv. Den samme diskusjonen ville vi vel hatt om PH, tenker jeg.

Nå har vi bare en tv i vårt hus, og den står i stuen. Det betyr at alle "plages" når tv'n står på, og jeg orker ikke få robinson og paradise midt i fleisen til stadighet. Men dersom vi hadde hatt to tv'er, hadde jeg vel kanskje gitt etter - forutsatt at vi hadde diskutert det skikkelig først - og underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Glemte å si at årsken til at jeg nok hadde gitt etter og latt ungdommen se PH, er at jeg ikke har tro på at forbud funker på sånt. Da ender de bare opp hos naboen for å se det der, i stedet.

Og jeg tenker at 13-14å¨ringer er gamle nok tl å få bestemme hva de vil se på tv, så lenge det ikke dreier seg om programmer med spesifikk aldersgrense over denne alderen.

Det viktigste er å lære dem å bli kritiske "medie-konsumenter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at årsken til at jeg nok hadde gitt etter og latt ungdommen se PH, er at jeg ikke har tro på at forbud funker på sånt. Da ender de bare opp hos naboen for å se det der, i stedet.

Og jeg tenker at 13-14å¨ringer er gamle nok tl å få bestemme hva de vil se på tv, så lenge det ikke dreier seg om programmer med spesifikk aldersgrense over denne alderen.

Det viktigste er å lære dem å bli kritiske "medie-konsumenter".

Jeg tror heller ikke på forbud. Nå er fremdeles mine jenter i seng før PH starter, men det varer vel ikke evig ;)

Hotel Cæsar ser ikke jeg på, og jentene har ikke ytret noe ønske om å se det heller, men jeg vet at flere i 5. klasse ser på det. Grøss...

Robinson har vi lovet at eldste skal få se på neste gang. Hun hadde ikke så lyst til å se på vinterversjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke på forbud. Nå er fremdeles mine jenter i seng før PH starter, men det varer vel ikke evig ;)

Hotel Cæsar ser ikke jeg på, og jentene har ikke ytret noe ønske om å se det heller, men jeg vet at flere i 5. klasse ser på det. Grøss...

Robinson har vi lovet at eldste skal få se på neste gang. Hun hadde ikke så lyst til å se på vinterversjonen ;)

Snuppa mi går i 1.klasse, og ei i klassen hennes ser på Hotell Cæsar hver dag... Det er ikke noe hun bare sier, jeg vet at hun gjør det....

Mora og jeg har en god tone og henter og bringer unger litt om hverandre, men akkurat dette har jeg ikke villet ta opp med henne.... Ungen min aner ikke hva Hotell Cæsar er....

11-åringen her har ikke ytret ønske om å se Paradise Hotel såvidt jeg vet. Om hun gjør det når hun er hos mora (jeg er stemor) vet jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like forundret som deg.

Og så er jeg forundret over at noen av gutta i klassen til min eldste (6. klasse) får spille Call of Duty - Black Ops. De er altså fra 11 til 12 år, og spillet har 18-års grense.

Jeg heller mot at det skyldes at de foreldrene det gjelder enten ikke vet om det, eller ikke aner hva slike spill handler om og tenker noe slikt som: "Dataspill? Ja det er jo uskyldige greier."

''Og så er jeg forundret over at noen av gutta i klassen til min eldste (6. klasse) får spille Call of Duty - Black Ops. De er altså fra 11 til 12 år, og spillet har 18-års grense.''

6. klassinger er i yngste laget, men det spilles mye av ungdomsskoleelever. Det er selvfølgelig ingen unnskyldning at andre lar ungene sine spille spillet, men det er så avgjort ikke enkelt å holde ungdommer helt borte fra det.Spillet finnes i mange hjem, blant annet fordi det lå ved flere "pakkeløsninger" til X-box julen 2010.

''Jeg heller mot at det skyldes at de foreldrene det gjelder enten ikke vet om det, eller ikke aner hva slike spill handler om og tenker noe slikt som: "Dataspill? Ja det er jo uskyldige greier."''''

Det er jeg ikke enig med deg i. Vet om flere foreldre som er tydelige på at de ikke synes ungdommene skal spille spillet - og heller ikke lar sin ungdom gå til anskaffelse - men allikevel ikke forsøker å forby at de spiller hos andre. Delvis fordi det er ingen grunn til å tro at forbudet blir overholdt, og delvis fordi det finnes viktigere kamper i hverdagen med ungdom i huset.

I tillegg tror jeg at folk vurderer denne typen spill ulikt, - uten at de av den grunn ikke er reflekterte.

Hiisen hun som nektet å kjøpe X-box og kjøpte PS i julegave i stedet; for å unngå å kjøpe Call of Duty - Black Ops

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi går i 1.klasse, og ei i klassen hennes ser på Hotell Cæsar hver dag... Det er ikke noe hun bare sier, jeg vet at hun gjør det....

Mora og jeg har en god tone og henter og bringer unger litt om hverandre, men akkurat dette har jeg ikke villet ta opp med henne.... Ungen min aner ikke hva Hotell Cæsar er....

11-åringen her har ikke ytret ønske om å se Paradise Hotel såvidt jeg vet. Om hun gjør det når hun er hos mora (jeg er stemor) vet jeg ikke....

En 1. klassing som ser på HC? Ja, ja - jeg vil tro mange foreldre ikke tenker over hvilke signaler de sender til barna sin. Barn i den alderen tar jo det meste for å være virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...