Gå til innhold

Bør jeg søke hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest LKO_91
Skrevet

Jeg er en gutt på 20 år. Jeg har tidligere hatt problemer med selvmordstanker, ikke at det var realistisk at jeg skulle gjennomført det, men jeg lekte med tanken. Det var frem og tilbake i ca 3 år. Til jul 2010 begynte jeg på meget milde antidepressiva og det hjalp en del. I september ble det slutt mellom meg og eksen min etter 1 år og 8 måneder. Siden den tiden har jeg drukket mye mer, spilt mye mer (dataspill), brukt unødvendig mye tid foran tven og stort sett sovet store deler av døgnet. Jeg føler jeg har mistet mye av livsgnisten og selv om jeg ikke tenker selvmord, så er det også veldig lite som gleder meg. Jeg orker ikke å gjøre noe og klarer ikke å ta initiativ til noe som helst. Har prøvd å snakke med en del venner osv. men det hjelper ikke. På forhånd takk for hjelpa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du bør kontakte fastlege og få henvisning videre. Med en gang. Du er for ung til å starte livet ditt på denne måten, ta tak i det før det har tatt over hele deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, du bør snarest søke hjelp hos fastlegen din. Slik kan det ikke fortsette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...