Gå til innhold

Lei nå.

Anbefalte innlegg

Gjest sliten jeg
Skrevet

Jeg har siden 90 tallet gått til og fra til samtaler hos psykolog,har jobbet halve stillinger i mellomtiden,vært sykmeldt og jobbet igjen. For 4 år siden gikk livet mitt på en ny smell,siden den gangen har jeg gått på AAP,mens jeg har gått til forskjellige behandlinger DPS,psykomotorisk fysio,varmtvannbasseng (har utviklet FM)

Går for tiden på et KID kurs (kurs i depresjonsmestring) øve meg på kognitiv terapi og tenkning,jeg har hatt søvnproblemer så lenge jeg kan huske,men begynte på zypiclone og cipralex for 4 år siden,og bruker det ennå. Funker relativt greit.

Men jeg er så lei alle behandlinger,jeg har begynt å droppe dem,for synes jeg har det bedre ved å være for meg selv,og gjøre hva jeg vil,hente krefter,gå meg en tur,reise litt,gjøre helt andre ting.

Jeg har snakket med fastlegen min om det, og hun sier at jeg kan godt ta en pause fra alt,om jeg føler meg bedre. Har jo drevet med behandlinger så lenge jeg kan huske å er drittlei.

Jeg kjenner jeg er nervøs hverdag for ett eller annet,jeg liker ikke å ha tidspress på meg,orker ikke flere avtaler klokka da og da. Jeg liker enkelt å greit å være i fred og gjøre ting som faller meg inn.

Jeg er ute etter uføretrygd også,jeg tror jeg kan få det bedre om jeg får være i fred og at ikke NAV og behandlinger sliter meg ut. Jeg har det jo så fint når jeg får være i fred.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan ha stor nytte av en lang pause akkurat nå, jeg skjønner utmerket at du er mettet. Gi deg selv feks 6 måneder og se hvor du er da.

Skrevet

Jeg tror du kan ha stor nytte av en lang pause akkurat nå, jeg skjønner utmerket at du er mettet. Gi deg selv feks 6 måneder og se hvor du er da.

Jeg så ikke du gikk på AAP. Noe av kravene for AAP er at man skal enten gå i terapi eller være ute i arbeid og følge disse personlige planene du og din kontaktperson har satt opp, slik var reglene for ikke lenge siden men dobbeltsjekk for i blant kan det virke som om Nav forandrer "alt" en gang i måneden. Forhør deg med din kontaktperson på Nav hvordan muligheten er for en pause frem til feks september, siden din lege finner dette vettugt er det gode sjanser for å forslaget gjennom.

Gjest sliten jeg.
Skrevet

Jeg så ikke du gikk på AAP. Noe av kravene for AAP er at man skal enten gå i terapi eller være ute i arbeid og følge disse personlige planene du og din kontaktperson har satt opp, slik var reglene for ikke lenge siden men dobbeltsjekk for i blant kan det virke som om Nav forandrer "alt" en gang i måneden. Forhør deg med din kontaktperson på Nav hvordan muligheten er for en pause frem til feks september, siden din lege finner dette vettugt er det gode sjanser for å forslaget gjennom.

Legen min har skrevet rapport til NAV at jeg skal få et år til på AAP,så det er i orden. Takk for svar,da skal jeg ta en god lang pause,og bare finne meg selv og mitt.

Skrevet

Legen min har skrevet rapport til NAV at jeg skal få et år til på AAP,så det er i orden. Takk for svar,da skal jeg ta en god lang pause,og bare finne meg selv og mitt.

Jeg skjønner men problemet er at der er krav for fortsette å få AAP, det er ikke så lett som bare å ta 12 måneders pause fra alt så du bør ha også snakke med din saksbehandler ved Nav om dette. Dette er fra 2010, jeg tror de gjelder fortsatt men jeg våger ikke si det sikkert:

''Du kan få arbeidsavklaringspenger mens du er

- under aktiv behandling, - under gjennomføring av arbeidsrettede tiltak, - under arbeidsutprøving (opptrapping etter sykdom)

- under oppfølging fra NAV etter at behandling og tiltak er forsøkt

Du kan også få arbeidsavklaringspenger:

- under utarbeidelse av aktivitetsplan

- mens du venter på aktiv behandling eller et arbeidsrettet tiltak

- i inntil tre måneder mens du søker arbeid etter gjennomført tiltak eller behandling

- i inntil åtte måneder mens uføresøknaden din blir vurdert

- hvis du som student har behov for aktiv behandling for å gjenoppta studier og du ikke har rett til stipend under sykdom fra Lånekassen''

Gjest sliten jeg.
Skrevet

Jeg skjønner men problemet er at der er krav for fortsette å få AAP, det er ikke så lett som bare å ta 12 måneders pause fra alt så du bør ha også snakke med din saksbehandler ved Nav om dette. Dette er fra 2010, jeg tror de gjelder fortsatt men jeg våger ikke si det sikkert:

- under aktiv behandling, - under gjennomføring av arbeidsrettede tiltak, - under arbeidsutprøving (opptrapping etter sykdom)

- i inntil tre måneder mens du søker arbeid etter gjennomført tiltak eller behandling

- hvis du som student har behov for aktiv behandling for å gjenoppta studier og du ikke har rett til stipend under sykdom fra Lånekassen''

Nei,men hvem vet om jeg går til fysioterapauten eller ikke,eller dropper varmtvanns svømmingen ei tid,da må noen sladre til NAV da? jeg har heller ingen saksbehandler på NAV. Og jeg er på en måte under behandling når jeg går på dette KID kurset.

Skrevet

Da jeg dreiv og styra med NAV, gikk jeg pr definisjon på aktiv behandling så lenge jeg tok mine medisiner og møtte opp til avtaler med fastlegen.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg var veldig sliten av møter og avtaler en periode og følte ikke at jeg fikk hentet meg inn og konsentrert meg nok om meg selv og min psykiske helse. Dette forsto NAV utmerket og saksbehandleren foreslo selv at jeg tok 6 mnd timeout for å ikke gjøre noenting.

Skrevet

Nei,men hvem vet om jeg går til fysioterapauten eller ikke,eller dropper varmtvanns svømmingen ei tid,da må noen sladre til NAV da? jeg har heller ingen saksbehandler på NAV. Og jeg er på en måte under behandling når jeg går på dette KID kurset.

''jeg har heller ingen saksbehandler på NAV. Og jeg er på en måte under behandling når jeg går på dette KID kurset.'' Det er riktig. KID kurs er behandling. Du har en saksbehandler på Nav, alle som er "under"Nav har det, bare ring kontoret du tilhører og spør. Det er slettes ikke utenkelig at Nav kan gi deg 1 år pause men jeg tenker at det er langt bedre å være på den sikre siden enn å risikere miste noen form for støtte.

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Jeg ønsker også bare å være i fred.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...