Gå til innhold

En forunderlig bok

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Det er bra at du har forsonet deg med diagnosen din og at du ikke lenger oppfatter den som altoppslukende ille.

Jeg har som sagt hatt eupf diagnosen, men har aldri skreket eller oppført meg nedlatende ovenfor min behandler.

Men det er mulig jeg ikke var et helt klassisk eupf tilfelle, psykologen sa jeg var en enkel pasient, pga selvinnsikt og vilje og evne til å jobbe med meg selv.

Hei!

Ja og her kommer nok vår personlighet inn, du er kanskje ikke i utgangspunktet et vanskelig mennesker, jeg er heller ikke det, men nokså sær, inntil jeg fikk ørene opp for min psykiaters velklingende ord og råd, hun var min dæråpner inn til verden (har hun selv sagt)

Fint du skjønner :)

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Det du snakker om her, er SYKE mennesker - du snakker som om dette er en oppførsel de bestemmer seg for å ha! Jeg blir stadig like sjokkert over hvor lite du faktisk skjønner, men så husker jeg at du også har en diagnose...

Hei!

:) ja er det ikke bra jeg ikke er din fastlege?

Eller psykiater, jeg ser nå oftere ting som tyder på at dette som min psykiater sa for mange år siden ''du vil aldri få legelissensen'' er delvis muligens sant, selv om jeg rynket brynene når hun sa det.

Og fortsatt syns jeg muligens jeg kunne fungert på min måte.

Hvis jeg hadde pasienter som hører på meg, det er en forutsetning.

Skrevet

''Jeg blir stadig like sjokkert over hvor lite du faktisk skjønner, men så husker jeg at du også har en diagnose...''

Jeg blir så overrasket når noen blir sjokkert over at en med Asperger syndrom forteller ting som viser at vedkommende ser verden fra en annen vinkel.

''Jeg blir så overrasket når noen blir sjokkert over at en med Asperger syndrom forteller ting som viser at vedkommende ser verden fra en annen vinkel.''

Den tolket du feil - jeg forstår fullt ut hva Asperger dreier seg om, jeg ønsket å belyse problemstillingen overfor Madeleinemie i forhold til hvordan tolke mennesker med diagnoser...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...