Gå til innhold

Selverkjennelse og innsikt

Anbefalte innlegg

Gjest Furuly
Skrevet

Hei!

Jeg fikk aldri noe svar på mitt siste innlegg, var det fordi jeg fortsatt var for lite konkret?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

DET ER INGEN SOM FORSTÅR MEG!

Jeg har skrevet om denne problemstillingen flere ganger. Jeg bruker alltid å svare:

"Hva er det andre skal gjøre eller ikke gjøre, si eller ikke si for at du skal føle deg forstått?"

Nesten alltid er svaret "vet ikke". Ok, da vil en aldri føle seg forstått, for en vet jo ikke hva en ønsker for å føle seg forstått. Dermed kan en opprettholde sine bebreidelser mot andre og forbli i sin offerrolle.

Din kone klarer tydeligvis å forbli i denne rollen og sette deg i rollen som den evig anklagede ved at hun ikke kan konkretisere for deg hva hun ønsker og forventer. For noen kommer partnerens dumheter som manna fra himmmelen. Pga enkelte dumheter kan de mene at de har et livslang overtak og rettigheter som varige anklagere som den andre bare må finne seg i.

Mitt råd: Krev at hun konkretiserer hva hun ønsker eller tilgir og lar dere sterte med blanke ark.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...